Skip to main content
Antwoord

Multisim is alleen te koppelen met Samsung toestel?

• July 2, 2025
  • 15 reacties
  • 103 keer bekeken

op site KPN staat vermeld … (https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim)

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 of hoger. Je kan geen andere Android toestellen combineren met deze smartwatch.

Op de volgende pagina staat beschreven hoe te koppelen.

Ik zie niet in waarom het koppelen met multisim niet zou werken op een niet Samsung toestel. 
Ik lees in diverse reviews dat de Samsung Wear app ook gewoon werkt op niet Samsung toestellen.
Wie is hier meer op de hoogte en kan vertellen of het koppelen van Samsung watch werkt wanneer er niet een Samsung mobile toestel is maar een ander merk?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dit topic is toch ietwat onvriendelijk geworden merk ik. De discussie is al gestopt, maar laten we afspreken dat we niet op dezelfde voet verder gaan als er nieuwe reacties geplaatst worden. Laat ik wel stellen dat iedereen vrij is om een reactie te plaatsen op een manier waarvan de persoon denkt dat het bijdraagt aan de discussie. Als dit maar op een vriendelijke manier gebeurd en niemand geschoffeerd wordt. Het is niet je rol als topicstarter om de discussie te sturen of te bepalen of reacties gewenst zijn of niet. Dus kortom: Laten we het vriendelijk houden. 

Dan nu een inhoudelijke reactie op jouw vraag ​@Vigo999. Het wordt misschien wat stellig aangegeven op onze website dat het niet werkt in combinatie met andere Android toestellen, maar dat is puur omdat wij het niet ondersteunen. Het kan misschien zo zijn dat het wel werkt en dan heb je geluk (of gewoon goed ingesteld op een degelijk Android toestel), maar de kans bestaat ook dat je tegen problemen aanloopt. En dan kunnen we je daarbij niet helpen. We weten zeker dat het goed werkt in combinatie met een Samsung Galaxy toestel en dat we daar de werking op kunnen garanderen. Vandaar dat we het zo communiceren. Deze informatie kun je ook teruglezen in het Kennisbankartikel wat we hierover online hebben geplaatst. 

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Vigo999 Ik heb een Samsung soundbar en een Sony tv.

De Sony TV ondersteunt ook niet alle functies van de Samsung en vice versa

Koppelverkoop noemt men dat, alleen spullen van hetzelfde merk werken goed samen of dat nu Samsung, Sony of KPN is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

dat snap ik , maar is geen antwoord op mijn vraag

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

De apparaten communiceren met elkaar. Dat kan alleen als ze beide "dezelfde taal" daarin spreken. 

Zie ook http://kpn.com/multisim

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

is begrijpend lezen zo moeilijk? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Nee hoor, we snappen het best, vandaar onze reacties ​@Vigo999 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

is begrijpend lezen zo moeilijk? 

Een begrijpelijke vraag stellen kennelijk ook…

Een Apple watch gaat alleen met een Apple telefoon. 

Een Samsung watch alleen met een Samsung telefoon. 

Met de Google Pixel Watch 3 heb je meer keuzevrijheid met betrekking tot een Android telefoon. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

@JanD  vandaar zoveel reacties 9692. allemaal fictief gelul blijkbaar. Ik heb geen soundbar , mallot en al helemaal geen sony shitzooi. ga au.b wat anders doen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Ik noemde het slechts als vergelijkbaar voorbeeld ​@Vigo999 .

Fijne avond verder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

@PeterG  Dan ben je slecht geïnformeerd, en dat is kennelijk een structureel probleem hier. Allerlei  betweters die interessant willen doen maar 0,0 verstand hebben over wat ze allemaal uitkramen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

@JanD als voorbeeld? voorbeeld voor wat? moet ik een soundbar vergelijken met een smartwatch? OMG, straks haal je je schoonmoeder er nog bij. 

Het enigste wat jullie bereiken met je gelul is dat iemand die er echt verstand van denkt van “zoek het maar uit in deze verziekte thread”  ga m aar lekker doore met puntjes scoren, zal je ego vast en zeker strelen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Vigo999 , jij vraagt je af waarom een multisim uitsluitend te koppelen is met een Samsung en niet met een ander merk.

Daarom gaf ik een vergelijkbaar voorbeeld met mijn Samsung met een ander merk tv.

Het potentieel van Samsung wordt blijkbaar alleen volledig benut als beide van hetzelfde merk zijn, hetgeen ​@PeterG ook beaamt,  dit is mijn laatste reacties naar jou toe, wantvik ben jouw manier van reageren helemaal zat.

Een constructieve discussie is met jou helaas niet te voeren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Slecht geïnformeerd over wat? Jij bent degene met de vraag; dus die zich wil informeren. 

Of weet je al het antwoord en stel je nu de vraag om bevestiging van je antwoord te krijgen. 

Je bent helaas heel onduidelijk. Ik denk dat ik me weer met echte vragen ga bezighouden. En niet met een trol (Google die maar).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

@PeterG  beter lezen, ik zeg het nog maar een keer, ik denk namelijkniet dat je “begrijpend lezen”  begrijpt.

• July 2, 2025

Als KPN een watch verkoopt, dan moet KPN ook ondersteuning leveren. En om het voor KPN zelf een beetje eenvoudig te houden willen ze die watch van Samsung alleen verkopen in combinatie met een Samsung smartfoon. Denk ik.

De kans is ook aanwezig dat KPN (meer) korting krijgt bij Samsung door deze restrictie. Dat zou me helemaal niets verbazen. In dat geval slaat KPN 2 vliegen in 1 klap.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Dit topic is toch ietwat onvriendelijk geworden merk ik. De discussie is al gestopt, maar laten we afspreken dat we niet op dezelfde voet verder gaan als er nieuwe reacties geplaatst worden. Laat ik wel stellen dat iedereen vrij is om een reactie te plaatsen op een manier waarvan de persoon denkt dat het bijdraagt aan de discussie. Als dit maar op een vriendelijke manier gebeurd en niemand geschoffeerd wordt. Het is niet je rol als topicstarter om de discussie te sturen of te bepalen of reacties gewenst zijn of niet. Dus kortom: Laten we het vriendelijk houden. 

Dan nu een inhoudelijke reactie op jouw vraag ​@Vigo999. Het wordt misschien wat stellig aangegeven op onze website dat het niet werkt in combinatie met andere Android toestellen, maar dat is puur omdat wij het niet ondersteunen. Het kan misschien zo zijn dat het wel werkt en dan heb je geluk (of gewoon goed ingesteld op een degelijk Android toestel), maar de kans bestaat ook dat je tegen problemen aanloopt. En dan kunnen we je daarbij niet helpen. We weten zeker dat het goed werkt in combinatie met een Samsung Galaxy toestel en dat we daar de werking op kunnen garanderen. Vandaar dat we het zo communiceren. Deze informatie kun je ook teruglezen in het Kennisbankartikel wat we hierover online hebben geplaatst.