Skip to main content
Beantwoord

Na iOS 14 update geen mobiel internet meer

  • 18 september 2020
  • 120 reacties
  • 21879 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 november 2020
Marcia_ schreef:

Ha @Dreamjack, sorry voor de late reactie! Ik heb begrepen dat er een workaround gemaakt is op het netwerk, zodat klanten hier niet meer tegenaan lopen. Ik zie ook niets vreemds op jouw nummer, dus ik weet niet helemaal wat er nu aan de hand is :-(. Ben jij op dit moment in Nederland of in het buitenland? En welke APN heb je nu ingevuld?

Ik ben gewoon in Nederland en gebruik internet als Apn


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 3 november 2020

@Dreamjack . Vreemd. Heb je ook geprobeerd om portalmmm.nl te gebruiken?


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 november 2020
Erwin_ schreef:

@Dreamjack . Vreemd. Heb je ook geprobeerd om portalmmm.nl te gebruiken?

Had ik nog niet geprobeerd maar dat werkt :grinning:

De rest van de functionaliteit blijft wel werken?


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 november 2020

Sinds 1 oktober heb ik een iPhone SE2020 en sinds update naar iOS 14.1 wordt tijdens mobiele gesprekken spontaan de verbinding verbroken. Na paar minuten of zelfs na paar seconden. Ook bij terugbellen of dan terug worden gebeld geeft dit hinderlijke probleem. Zowel binnen als buiten bij goede dekking en ook batterij is vol. Harde reset maakt ook niet uit. Ligt dit aan iOS of aan toestel zelf? Het is zeer hinderlijk.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 3 november 2020

@Dreamjack Yes, rest blijft werken. Geen verschil:smiley:


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 november 2020

Hier sinds 2 dagen hetzelfde probleem. Bijzonder vervelend i.v.m. zakelijk gebruik telefoon.

Telefoon (iphone) heb ik al een jaar. Vanwege slecht bereik in (nieuwbouw)huis maakte ik al gebruik van de optie wifi-bellen, 

 


Fotofranky
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 november 2020

Alles wat hierboven staat ook geprobeerd. Uiteindelijk heb ik door het uitschakelen van locatievoorzieningen :thinking: mijn mobiel internet weer terug. Mijn vrouw heeft hetzelfde toestel, zij heeft sinds de update geen locatievoorzieningen meer beschikbaar. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Fotofranky en @Van Loon  hebben jullie je APN ook op portalmmm.nl gezet?


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 november 2020

Ik denk dat het ligt aan de duo Sim kaart. Heb er 1 in mijn SE en 1 in mijn iPad. Had op beide apparaten ‘mobiele data’ op “aan” staan. Heb nu iPad op “uit” staan en wacht de komende dagen af of het probleem dan is opgelost. Jullie horen. 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 17 november 2020

Hoi @Sibout! Ik zie dat we helemaal niet hebben gereageerd op jouw bericht hier, whoops! Is het (tijdelijk) opgelost door de mobiele data ‘uit’ te zetten op de iPad? 
Om nog even antwoord te geven op jouw vorige vraag. Het is een issue dat ontstond sinds de nieuwe IOS 14 update. Yes, het heeft dus eerder met de update te maken, dan met jouw Duo-sim! 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 november 2020

Hoi @Lisa , het probleem bleef bestaan na update naar ios 14.2… ben inmiddels 24 uur probleemvrij. Ik hou deze configuratie paar dagen staan en dan kijken. Op beide apparaten zit ios 14.2 . Ik ben er niet van overtuigd dat het in ios zit. Want anders zouden toch veel meer klanten hetzelfde probleem moeten hebben? Hebben jullie daar bij kpn zicht op? 


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28408 reacties
  • 18 november 2020

Het heeft, of had moet ik eigenlijk zeggen, weldegelijk met iOS te maken, Sibout. We hebben op het moment, in afwachting van de definitieve oplossing die iets later komt, een tijdelijke oplossing uitgevoerd waardoor het probleem in principe verholpen moet zijn. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 november 2020

Bij mijn vrouw werkte haar mobiele data op iPhone 11 ook niet, sinds iOS14, tot ze portalmmm.nl invulde. Dat hebben we net pas gedaan. Dus de tijdelijke oplossing bij KPN werkt alleen in combinatie met de aangepaste instelling, right?  


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste @MKV goede vraag! Het zou juist ook voor de mensen met APN internet moeten werken. Tenzij jouw vrouw als protocol alleen IPV6 aan had/heeft staan: Instellingen > verbindingen > mobiele netwerk > namen toegangspunt > klik op KPN Internet. Als bij APN protocol alleen IPV6 staat, dan veranderen in IPV4/IPV6.


xrayman78
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 november 2020

Idem probleem hier met Iphone 11 en ios 14.2. na herstart telefoon is er weer even 4G/data, maar na een tijdje valt deze weer weg. Zeer irritant. Zit zelf in NL/KPN


K_maat
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2021
xrayman78 schreef:

Idem probleem hier met Iphone 11 en ios 14.2. na herstart telefoon is er weer even 4G/data, maar na een tijdje valt deze weer weg. Zeer irritant. Zit zelf in NL/KPN

Hier exact hetzelfde probleem met de XS. Iemand een definitieve oplossing?

 

groet,

Kevin 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 3 januari 2021

Ik heb begrepen dat Apple de nieuwe update 14.3 in fasen pusht naar de iPhones. Dus als je die kan installeren, doe het. Heb je het nog niet, dan komt deze hopelijk snel. 


K_maat
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2021
Bart_Z schreef:

Ik heb begrepen dat Apple de nieuwe update 14.3 in fasen pusht naar de iPhones. Dus als je die kan installeren, doe het. Heb je het nog niet, dan komt deze hopelijk snel. 

14.3 geïnstalleerd op mijn XS, maar nog steeds vaak 4G aanwezig volgens de statusbalk, maar geen dataverbinding. Herstarten werkt wel altijd.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14789 reacties
  • 3 januari 2021

Heel irritant @K_maat :slight_frown:

Zou je eens kunnen kijken wat je in hebt gesteld als APN? Je doet dat via Instellingen --> Mobiel netwerk --> Mobieledatanetwerk. Als daar nog niet ‘portalmmm.nl’ staat, zou je die daar dan bij willen zetten en kijken of dat verbetering oplevert? 

Zelfde geldt voor jou @xrayman78!


K_maat
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 januari 2021
Maja_ schreef:

Heel irritant @K_maat :slight_frown:

Zou je eens kunnen kijken wat je in hebt gesteld als APN? Je doet dat via Instellingen --> Mobiel netwerk --> Mobieledatanetwerk. Als daar nog niet ‘portalmmm.nl’ staat, zou je die daar dan bij willen zetten en kijken of dat verbetering oplevert? 

Zelfde geldt voor jou @xrayman78!

Lijkt inderdaad goed te gaan met portalmmm!

 

grtz