Skip to main content

Zojuist m'n nieuwe iPhone 11 ontvangen van KPN. Ik had op internet blijkbaar alleen de 2019-filmpjes bekeken en was dus in de veronderstelling dat er nog een “ouderwetse” lader met usb - lightning kabel bij zou zitten. Maar het is al een model zonder adapter en dus met usb-c - lightining kabel.

 

Op zich niet erg, maar ik het nog geen adapter. Wel een powered-usb hub met max. 1.5A. Dit betekent dat de usb-hub automatisch de maximaal toelaatbare hoeveelheid doorlaat. Mijn iPhoneX laadde ook altijd beduidend sneller op via die hub.

 

Mijn vraag is nu of ik mijn bestaande usb - lightning kabel nu ook voor de iphone 11 kan gebruiken voor versneld opladen in combinatie met mijn powered USB hub, of is dat schadelijk voor de iphone 11? 

Ook zijn tips welkom waar je voor een nette prijs een reguliere usb-c adapter kunt kopen voor in de wandcontactdoos. Ik meen verder dat een gewone usb - lightning kabel op zich gewoon kan, maardat met de oude iphone X lader dan de 11 trager oplaad.

Ik heb zelf een lader gekocht bij KPN.

 

Verder gebruik ik overal waar het kan de “gewone” kabels die ik al had en heb nergens problemen mee.