Skip to main content

Afgelopen maandag 20/09 is mijn nummer overgezet van T-Mobile naar KPN.

 

Ik maak gebruik van een iPhone XS, met zakelijk T-Mobile (fysieke simkaart) en privé KPN (eSIM, was dus eerst T-Mobile). Het leek in eerste instantie probleemloos te verlopen.

Dezelfde maandag(avond) ook de update naar iOS 15 probleemloos gedaan.

Dinsdagavond wilde ik mijn Voicemail instellen. Ik kreeg het bericht: Beste klant, op uw verzoek hebben wij de doorschakelinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN

 

Na herstarten van het toestel:

  1. Mislukt de activatie voor iMessage en Facetime met mijn privé-nr, zakelijk gaat prima. Ik kan dus geen gebruik meer maken van iMessage en Facetime op mijn privénr.
  2. Staat er onder Mobiel netwerk geen telefoonnummer meer bij de Persoonlijke (e)sim.
  3. Kan ik onder Mijn Nummer het telefoonnr van de sim ook niet aanpassen/aanvullen.
  4. Werkt Zoek mijn Vrienden alleen nog maar middels mijn mailadres en niet meer middels mijn privénr, omdat volgens Apple het nummer niet geassocieerd is met een iPhone.

 

Overigens: bellen, sms’en en internet werken wel gewoon.

 

Inmiddels heb ik het volgende reeds geprobeerd:

  1. Telefoon opnieuw opstarten
  2. Stap 1 icm met toggle iMessage/Facetime aan/uit
  3. Netwerkinstellingen resetten
  4. Timezone check
  5. Check of mijn telefoonnummer goed staat in mijn Apple ID etc (moet ook wel, want het heeft de afgelopen twee jaar ook gewerkt...)
  6. Flightmode aan/uit
  7. Reset dmv volumeknop en zijknop

Eigenlijk alles behalve terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hier wacht ik liever mee, omdat mijn iPhone 13 Pro als het goed is overmorgen komt. KPN heeft ondertussen wel een nieuwe fysieke simkaart opgestuurd, maar heeft iemand ondertussen enig idee waar dit aan kan liggen? Lijkt wel alsof Apple de omzetting van T-Mobile naar KPN gewoon niet goed pakt ofzo...

Ha @EmpireState, welkom! Wat gek dit 😞. Ik zie dat de simkaart wel gebruik maakt van mobiel internet, dus dat lijkt wel goed aan onze kant. Merk jij dat je er nu ook gebruik van kunt maken? Zo niet, zou ik toch inderdaad óf de fysieke sim óf de fabrieksreset willen adviseren, maar als jouw nieuwe iPhone morgen komt, kan ik me ook voorstellen dat je daar liever mee wacht. Mocht het daarna nog niet goed werken, moeten we er zeker eens naar kijken!


Dank @Marcia_ de sim werkt verder inderdaad uitstekend: bellen, sms’en en internet geven geen problemen.

 

Máár: vanochtend werkte iMessage en Facetime opeens weer én stond het telnr bij de sim. Het lijkt er dus op dat het Apple wat tijd kost om de overstap goed te registreren. Ik heb niet per se het idee dat bovenstaande door mij geprobeerde oplossingen daaraan hebben bijgedragen, maar you never know. Voor nu opgelost dus, al ben ik erg benieuwd of het hierbij blijft en het bij de nieuwe iPhone niet opnieuw voor problemen zorgt. Mocht dat wel het geval zijn, meld ik me hier weer.