Momenteel woon ik een jaar in Spanje voor studie en is mijn Iphone hier ongeveer een maand geleden gestolen. Erg vervelend natuurlijk, maar gelukkig kon ik door de Toestelverzekering snel een vervangende Iphone krijgen. Deze werd afgeleverd bij mijn vriendin in Amsterdam.
Echter, terwijl mijn nieuwe mobiel nog ingepakt bij mijn vriendin in Nederland lag, werd ik door de Spaanse politie gebeld dat ze de zakkenroller hadden gepakt en dat ik mijn mobiel op het bureau kon ophalen. Een redelijk unieke situatie, maar het beste voor iedereen dacht ik. Ik heb mijn oude mobiel terug, ik hoef niet het eigen risico te betalen en de vervangende Iphone kan terug naar KPN aangezien die nog niet geopend was. Win-win voor beide partijen dus.
Dit heb ik proberen uit te leggen aan de KPN Toestelverzekering, maar die blijven volhouden dat ‘volgens de procedure de oude telefoon naar KPN opgestuurd moet worden’. Ten eerste, stuur ik niet graag mijn Iphone op vanuit Spanje via de post. Er zijn veel voorbeelden van dat er spullen niet aankomen (denk aan bankpassen, etc.). Daarnaast lijkt het me voor iedereen ook beter als de ‘oude situatie’ herstelt wordt. Ik begrijp dat er procedures zijn, maar die zijn niet altijd toe te passen op uitzonderingen.
Graag hoor ik daarom via deze weg of er iets aan deze situatie gedaan kan worden.