Skip to main content
Beantwoord

Internet valt vaak weg op de Box 14

  • 16 december 2023
  • 29 reacties
  • 638 keer bekeken

We hebben sinds kort superfiber 4GB.

Werkt op zich prima, alleen valt de box14 regelmatig uit. Zeker 1 keer per dag, soms vaker. Even geen internet en tv meer. Alles werkt via WiFi. 

Wat is hier aan te doen?

 

Groet Martin 

Beste antwoord door Alex van KPN

marhofs1973 schreef:

Er is afgelopen vrijdag een nieuwe firmware in de box geschoten en dit heeft blijkbaar geholpen. Sinds vrijdag geen uitval meer en een stabiele verbinding. Hopen dat het probleem verholpen is👍

Hi @marhofs1973 en @SaltyBart, dit klopt inderdaad, zie ook de topic over de update van Box 14, ook voor alle details over deze update. 

Fijn dat het bij jou helpt Mahofs, SaltyBart merk jij ook een verbetering? Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 17 december 2023

Hi @marhofs1973, ik denk graag mee. 

De vraag is of dit aan de WiFi zelf ligt of dat de gehele verbinding wegvalt. Zou je dit nog willen testen door een laptop met een kabel aan te sluiten op het moment dat je dit meemaakt? 

En zou je voor de zekerheid ook je modem willen resetten

 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 17 december 2023

Beste Alex.P

Vanmiddag contact gehad met KPN. 

Morgen komt er een monteur, glasvezel signaal is niet stabiel volgens je collega.

Dus wachten we af.

 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 18 december 2023

Monteur is zojuist langs geweest.

Hij heeft het kastje van het glasvezel vervangen, was bekend dat met het oude type/merk problemen mee zijn. Nu hangt er een Nokia en die moeten goed zijn. Snel afgehandeld en mooi op tijd. 

 

Martin


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2696 reacties
  • 18 december 2023
marhofs1973 schreef:

Monteur is zojuist langs geweest.

Hij heeft het kastje van het glasvezel vervangen, was bekend dat met het oude type/merk problemen mee zijn. Nu hangt er een Nokia en die moeten goed zijn. Snel afgehandeld en mooi op tijd. 

 

Martin

Dit was bij mij ook het probleem.
 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 18 december 2023

Helaas, het heeft hier niet gewerkt. Ondertussen weer 2 keer de zooi uitgevallen. 

Wordt er ondertussen een beetje moedeloos van. Glasvezel kastje en modem gereset...eens zien hoe lang het nu goed gaat..…

😠😠


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2696 reacties
  • 18 december 2023

Zijn er apparaten die geen internet / ip krijgen van de modem? Je kan even inloggen op het modem en dan kijken hoe het ervoor staat.

Ik zelf heb een nieuw ONT kastje gehad en wat apparaten vast ip gegeven. Daarmee was het opgelost. Ik heb het bijzondere is namelijk, dat als die modem een fout ziet, hij na een aantal pogingen een reboot doet van het netwerk.  
 

ik weet niet of zoiets ingebouwd zit, maar het lijkt erop met de v14 gek genoeg.

 

Als hij eenmaal online blijft, niet meer aanraken haha.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 19 december 2023

Dan blijft ook alsnog de vraag: 

Alex_P schreef:

Hi @marhofs1973, ik denk graag mee. 

De vraag is of dit aan de WiFi zelf ligt of dat de gehele verbinding wegvalt. Zou je dit nog willen testen door een laptop met een kabel aan te sluiten op het moment dat je dit meemaakt? 

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 19 december 2023

@Alex_P ,

De modem start opnieuw op. Als eerst raak ik de wifi kwijt, kort daarna start hij opnieuw op. Alles bij elkaar circa 5 minuten en dan werkt het weer. 

Het nieuwe glasvezel kastje heeft niet geholpen, ook vanavond 2 keer uitval gehad.

 

Groet Martin 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 19 december 2023

@SaltyBart 

Ik heb even gekeken maar geen idee hoe en waar je dit moet instellen.

Groet Martin 


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2696 reacties
  • 19 december 2023
marhofs1973 schreef:

@Alex_P ,

De modem start opnieuw op. Als eerst raak ik de wifi kwijt, kort daarna start hij opnieuw op. Alles bij elkaar circa 5 minuten en dan werkt het weer. 

Het nieuwe glasvezel kastje heeft niet geholpen, ook vanavond 2 keer uitval gehad.

 

Groet Martin 


Ik heb precies hetzelfde.

 

marhofs1973 schreef:

@SaltyBart

Ik heb even gekeken maar geen idee hoe en waar je dit moet instellen.

Groet Martin 


Inloggen op het modem en dan naar netwerk gaan.


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2696 reacties
  • 19 december 2023
Alex_P schreef:

Dan blijft ook alsnog de vraag: 

Alex_P schreef:

Hi @marhofs1973, ik denk graag mee. 

De vraag is of dit aan de WiFi zelf ligt of dat de gehele verbinding wegvalt. Zou je dit nog willen testen door een laptop met een kabel aan te sluiten op het moment dat je dit meemaakt? 

 


​​​​

Wanneer ik dit probleem heb valt ook het lan netwerk weg van de v14, daarna reboot de modem zichzelf.

Als je daarna op het modem inlogt, zie je ook dat zowel het modem als internet actief timer op 0 min staat.

 

Ook in dit topic Alex waar jij ook actief mee bent, precies hetzelfde probleem:

Langzaam komen er meer mensen bij, die van mij is nu even online. Maar ik durft hem verder niet aan te raken of iets te veranderen in mijn netwerk uit angst voor de reboot loop.

Ter info, je collega Maja_ is ook bekend met een aantal topics over dit probleem en soortgelijke betreft de v14 als ik zo vrij mag zijn om het onder de aandacht te brengen.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 21 december 2023

@marhofs1973  Ik zie in je modem dat dit inderdaad gebeurt. Dit is bekend en wordt in de volgende update opgelost. Ik kan alleen nog niet met zekerheid zeggen wanneer die update komt, er wordt hier wel hard aan gewerkt. 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 21 december 2023

@Alex_P hopen dat de update snel gaat gebeuren , want dit is niet goed voor de bloeddruk....😉. 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 24 december 2023
marhofs1973 schreef:

@Alex_P hopen dat de update snel gaat gebeuren , want dit is niet goed voor de bloeddruk....😉. 

Ik doe hier mijn best om het voor elkaar te krijgen. Hou de bloeddruk in de tussentijd in de gaten! 😉


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 11 januari 2024

@Alex_P hoe staat het ervoor met de update?

Nog steeds regelmatig uitval van de kpn box. 

Dagelijks minimaal 1 keer. 

 

Groet Martin 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 14 januari 2024

Dan moet hier toch iets meer aan de hand zijn als het echt dagelijks 2 keer is. Is de Box14 ook vervangen bij jou? Of heeft de monteur destijds alleen het glasvezelkastje omgeruild? 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 14 januari 2024

@Alex_P de box 14 is niet vervangen, alleen het glasvezel kastje....


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 15 januari 2024

Pffff vandaag weer een en al ellende. Wanneer wordt er wat aan gedaan?

 


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2696 reacties
  • 15 januari 2024

Ik had ook weer twee spontane reboots vandaag helaas.


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 15 januari 2024

Ben een uur thuis van werk en hij is nu voor de 3de keer opnieuw aan het opstarten.....


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 16 januari 2024
marhofs1973 schreef:

Ben een uur thuis van werk en hij is nu voor de 3de keer opnieuw aan het opstarten.....

Het gekke is dat ik nog steeds zie dat er slechte waarden zijn in de glasvezelverbinding, dus het is niet door die monteur opgelost. Ik moet hiervoor tot mijn grote spijt weer een monteur aansturen, hier baal ik ook van. 

Heb jij nog een voorkeur voor een dag en dagdeel? (ochtend/middag)?


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 16 januari 2024

@Alex van KPN 

Ik werk in ploegendienst. Vrijdag morgen kan, maandag morgen. De rest van volgende week in de middag.

Groet Martin 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24310 reacties
  • 18 januari 2024
marhofs1973 schreef:

@Alex van KPN

Ik werk in ploegendienst. Vrijdag morgen kan, maandag morgen. De rest van volgende week in de middag.

Groet Martin 

Staat voor morgen in de ochtend ingepland, tussen 8 en 12. 

Laat je me even weten hoe het afloopt? 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 19 januari 2024

@Alex van KPN 

Monteur is net geweest, hij kan er niks mee en gaat een specialist inschakelen.

Hij kon precies vertellen wanneer de box uit is gevallen en was verbaast dat deze zichzelf uitschakelt en vervolgens weer opnieuw opstart.

Dus weer afwachten, wordt vervolgd.

 


  • Auteur
  • Topper
  • 23 reacties
  • 19 januari 2024

Monteur weer geweest, nog het 1 en ander doorgemeten. Maandag gaat een specialist aan de gang. Box viel net weer uit en nu branden beide lampjes groen op de box14. 

Wordt vervolgd