Ik krijg sinds kort geen email berichten meer binnen van mijn Foscam camera's. Als ik in het instellingen menu van de camera de "test" doe dan krijg ik de volgende melding:
TLS certificate verification failed: unable to get local issuer certificate
Alles staat goed ingesteld.
Wat gaat hier mis?
Beantwoord
Email bericht van Foscam camera komt niet meer binnen.
Beste antwoord door Erik van KPN
Oef, dat is er dan niet beter op geworden 😞 Wel zie ik, en dat is positief, dat het is doorgezet naar de afdeling voor de centrales en de kabels. Oftewel ze gaan kijken waar tussen jouw huis en de centrale het probleem vandaan komt zodat ze het hopelijk helemaal kunnen gaan oplossen.
Ik heb ondertussen ook nog wat extra informatie over de foscam en het mailen. Zoals ik al aangaf hebben wij onlangs de beveiligingscertificaten van onze mailservers vernieuwd. En eigenlijk is zo'n certificaat de laatste link in een schakel. Ons certificaat hangt onder een ander, ouder, certificaat. Dit is het root certificaat. Zo'n root certificaat heeft een bepaalde geldigheidsdatum. Omdat de geldigheidsdatum van het root certificaat waar wij gebruik van maakten op het punt stond van verlopen hebben we dus een andere moeten nemen.
Het nieuwe root certificaat is iets jonger dan de vorige. Dit houdt in dat alle moderne e-mailprogramma's en apparaten die mail kunnen verzenden dit certificaat zelf ook hebben en dus vertrouwen. Maar als je apparaat wat ouder is, dan kan het zijn dat deze dit nieuwere root certificaat niet heeft, en dus niet vertrouwt. En dan worden ook alle daar onder hangende certificaten niet vertrouwt, waaronder dus de onze.
Dat betekent dat wij dit probleem niet kunnen oplossen omdat de oorzaak hem zit in de Foscam. Ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met Foscam of er een firmware of specifieke certificaatupdate beschikbaar is voor je camera's.
Over Fon hebben we in het verleden inderdaad ook uitgebreid gesproken. De app daarvoor hebben we inmiddels niet meer omdat die inderdaad niet voldoende werkte. Maar het los verbinding maken met een Fon-spot (via de wifi van je mobiele apparaat) zou moeten werken. Daar hebben we al geruime tijd geen klachten meer over binnen gekregen.
Bekijk origineelIk heb ondertussen ook nog wat extra informatie over de foscam en het mailen. Zoals ik al aangaf hebben wij onlangs de beveiligingscertificaten van onze mailservers vernieuwd. En eigenlijk is zo'n certificaat de laatste link in een schakel. Ons certificaat hangt onder een ander, ouder, certificaat. Dit is het root certificaat. Zo'n root certificaat heeft een bepaalde geldigheidsdatum. Omdat de geldigheidsdatum van het root certificaat waar wij gebruik van maakten op het punt stond van verlopen hebben we dus een andere moeten nemen.
Het nieuwe root certificaat is iets jonger dan de vorige. Dit houdt in dat alle moderne e-mailprogramma's en apparaten die mail kunnen verzenden dit certificaat zelf ook hebben en dus vertrouwen. Maar als je apparaat wat ouder is, dan kan het zijn dat deze dit nieuwere root certificaat niet heeft, en dus niet vertrouwt. En dan worden ook alle daar onder hangende certificaten niet vertrouwt, waaronder dus de onze.
Dat betekent dat wij dit probleem niet kunnen oplossen omdat de oorzaak hem zit in de Foscam. Ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met Foscam of er een firmware of specifieke certificaatupdate beschikbaar is voor je camera's.
Over Fon hebben we in het verleden inderdaad ook uitgebreid gesproken. De app daarvoor hebben we inmiddels niet meer omdat die inderdaad niet voldoende werkte. Maar het los verbinding maken met een Fon-spot (via de wifi van je mobiele apparaat) zou moeten werken. Daar hebben we al geruime tijd geen klachten meer over binnen gekregen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.