Skip to main content
Beantwoord

Instellingen mail account ineens verouderd?

  • 5 december 2019
  • 9 reacties
  • 5753 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds ongeveer 1,5 week krijg ik - totaal onverwacht - meldingen dat de instellingen in mijn KPN mail account verouderd zijn. De mail via Outlook (Windows 10 en Office 365) werkt nog steeds heel prima. aan de nieuwe webmail raak ik een beetje gewend, technisch werkt die op alle apparaten en de mail op de iPhone werkt ook heel prima. Kan iemand mij vertellen waardoor de boodschap steeds verschijnt, waar ik bang voor zou moeten zijn (houdt de mail dadelijk ineens op?) en hoe ik anders deze boodschap kan laten stoppen?

Dank, Wil Joosten

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ik zie op de website van Microsoft een aantal tips wat je kunt doen als je deze melding krijgt. Wil je die eens doornemen? Ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste @wilj, welkom! Dat is een vreemde melding! Op welke manier krijg je die? Op je pc of op je iPhone? En krijg je dat bij het openen van een mailprogramma o.i.d.?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 december 2019

Dag Marcia. De melding verschijnt op onze PC, de enige waarop Outlook idd actief is, andere apparaten werken via KPNwebmail of mail van iPhone. 

Melding (zie rechtsboven in printscreen) verschijnt bij het opstarten van de computer en af en toe tussendoor overdag. 

Ben heel benieuwd. Op de computer is bitdefender als beveiliging geïnstalleerd.

Is deze melding herkenbaar voor en verstuurd vanuit KPN?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30772 reacties
  • Antwoord
  • 10 december 2019

Ik zie op de website van Microsoft een aantal tips wat je kunt doen als je deze melding krijgt. Wil je die eens doornemen? Ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Heb je nog tijd gehad om naar mijn bericht te kijken? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 december 2019

Wel op doorgewerkt, maar voordat ik de aanbevelingen volg die daar staan (aanpassen wachtwoorden, waar ik wat huiverig voor ben), heb ik ook een vraag doorgelegd naar het IT bedrijf dat nog een ander account voor mij heeft staan.

Ik zal berichten hoe het afloopt.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Helemaal goed! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 december 2019

Hallo, bij mij thuis en bij mijn vader hebben we hetzelfde probleem. Ik heb alle stappen doorlopen die zijn aangegeven op de website van Microsoft, wachtwoorden gewijzigd, met gewijzigde wachtwoorden mijn account opnieuw aangemaakt in de mail app op mijn PC, echter foutmelding blijft zich voordoen.

Is er door iemand in de tussentijd een oplossing heeft gevonden?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 24 december 2019

De melding lijkt afkomstig te zijn van Windows 10 Mail.

 

Niet van Outlook dus. En ook niet van webmail. Gebruik je Windows 10 Mail überhaupt wel? Aangezien u (ook) Outlook gebruikt?


  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 december 2019

Mijn vader gebruikt outlook en ikzelf Windows 10 mail. Beide gevallen zelfde melding.

Webmail en mail op iPad/iPhone werkt wel goed.