Een goeden dag!
Mijn laptop staat op instorten en nu vraag ik mij af hoe ik mijn hele mailbox kan overzetten naar een externe harde schijf?
Of blijven al mijn gegevens bij de KPN mail bewaard?
Een goeden dag!
Mijn laptop staat op instorten en nu vraag ik mij af hoe ik mijn hele mailbox kan overzetten naar een externe harde schijf?
Of blijven al mijn gegevens bij de KPN mail bewaard?
Beste antwoord door WMG-N
Bij het gebruik van IMAP blijven de emails op de emailserver van de KPN staan. Die staan dan niet op jouw laptop. Log in bij de KPN webmail. Bij IMAP moet je daar jouw emails en mappen met email zien staan (exact zoals bij jouw emailprogramma). Je hoeft dus niets naar een externe HD over te zetten/kopieren als je naar een nieuwe laptop overstapt.
Je kunt ook kiezen (dit heb ik ook gedaan) om toch een kopie (!!) van alle emails op jouw (nieuwe) laptop te bewaren. Dan moet je in Thunderbird (??) een extra account aanmaken dat werkt met POP (inkomende server: “POP3.kpnmail.nl” (o.i.d.)) en verwijst naar datzelfde emailadres. BELANGRIJK: Je moet dan ook de optie “Bewaar kopie van emails op server” (o.i.d.) aanvinken. Dan komen alle email ook binnen op jouw (nieuwe) laptop.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.