Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag de KPN spamfilter uitzetten


Ik zou heel graag het spamfilter uitzetten 


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo @lars-wxs, je kunt het Spamfilter niet uitzetten. Zoals op de pagina van de KPN website te lezen valt, kun je wel helpen het te verbeteren. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

  • 0 reacties
  • 2 juli 2022
lars-wxs schreef:

Ik zou heel graag het spamfilter uitzetten 

Dat kan niet.

 


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10574 reacties
  • Antwoord
  • 5 juli 2022

Hallo @lars-wxs, je kunt het Spamfilter niet uitzetten. Zoals op de pagina van de KPN website te lezen valt, kun je wel helpen het te verbeteren. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 augustus 2022

Weet iemand hoe ik inzicht krijg in het KPN spamfilter, of op zijn minst hoe je daar wijzigingen in kan laten doorvoeren. Ik weet nu 100% zeker dat het te agressief is tegen mail vanuit buitenland met een bijlage (invoice). Heb nu 3 verschillende hotelketens gevraagd de rekening op te sturen via de email en geen van allen wordt ontvangen, ook niet in spam-box. Heeeeeeeel irritant !!!!! Nu moet je telkens opnieuw contact met de receptie leggen en vragen de invoice buiten hun administratiesysteem om te versturen.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17471 reacties
  • 27 augustus 2022

Hoi @Tom1960 , je kan contact opnemen met KPN Abuse. Die afdeling kan dit onderzoeken.
Ze zijn bereikbaar via abuse@kpn.com . Stuur ze een mail met alle relevante informatie.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 27 augustus 2022
Tom1960 schreef:

Weet iemand hoe ik inzicht krijg in het KPN spamfilter, of op zijn minst hoe je daar wijzigingen in kan laten doorvoeren. 

Dat is gewoon onmogelijk. Er is op geen enkele wijze invloed uit te oefenen op het spamfilter. 

Afgezien van mail uit of in de spam map te verplaatsen. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 oktober 2022

Van de 84 mails in mijn spam folder zijn er 4 spam.
Mails van bedrijven als Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, Pensioenfondsen etc blijft gewoon in de SPAM filter belanden.

Beste KPN, bouw of een goed lerend spam filter of geef ons de mogelijkheid om dit uit te zetten.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 30 oktober 2022
Fred99 schreef:

Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, Pensioenfondsen 

Allemaal mail die ik meteen naar spam zou verplaatsen...


  • Topper
  • 11 reacties
  • 31 oktober 2022

@Fred99 : de klacht die ik schreef is nog veel erger, er zijn mails die niet eens in je spambox terecht komen maar door KPN-abuse filter direct verwijderd worden. Kwamen ze maar in je spam-box. Ik ben een dossier aan het opbouwen van welke emails KPN zoek maakt, het zijn voornamelijk “invoices” van hotelketens (die zijn gewoon terecht, is gewoon de elektronische factuur) maar waarschijnlijk ook opdrachtverzoeken en opdrachten. Wordt een kwalijke zaak voor KPN…..


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 31 oktober 2022
TomSpronk schreef:

... maar waarschijnlijk ook opdrachtverzoeken en opdrachten. 

Dat klinkt als zakelijk. Kunt u dan niet beter een eigen domeinnaam nemen? Daarbij dus eigen email. Dan heeft u dus niets meer te maken met het spamfilter van KPN.

En een zakelijk abonnement bij KPN?


  • 0 reacties
  • 31 oktober 2022
Nick83 schreef:
Fred99 schreef:

Transavia, Ziggo, Budgetenergie, Autoweek, Nespresso, Pensioenfondsen 

Allemaal mail die ik meteen naar spam zou verplaatsen...

Hallo @Nick83 en @Fred99 dat is de verkeerde benadering, alle bekende websites hebben de mogelijkheid je uit te schrijven voor nieuwsbrieven etc. Sommige waarvan je nieuwsbrieven krijgt, zoals je pensioenfonds, zou ik aanhouden en een positief handje geven, daar leert het filter van en mettertijd komt de betreffende mail gewoon in de inbox terecht.

Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17471 reacties
  • 31 oktober 2022
JanD schreef:

(….)
Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.

Dat is geen whitelist voor het spamfilter. Met die optie geef je in webmail alleen aan, dat je de verzender vertrouwt en bij hun mails het vooraf laden van externe afbeeldingen toestaat.


  • 0 reacties
  • 31 oktober 2022
RBxx schreef:
JanD schreef:

(….)
Eventueel kun je in de rubriek beveiliging een whitelist aanmaken van verzenders die altijd te vertrouwen zijn.

Dat is geen whitelist voor het spamfilter. Met die optie geef je in webmail alleen aan, dat je de verzender vertrouwt en bij hun mails het vooraf laden van externe afbeeldingen toestaat.

Oké,weer wat geleerd @RBxx 


  • Helper
  • 37 reacties
  • 26 september 2023

Succes,ik vecht al weken met het samfilter van kpn,om een of andere reden staat mijn mailadres daar,ik verstuur geen spam trouwens,kan ondertussen niet eens een mail naar mijn eigen mailadres sturen,behalve als de inhoud hun bevalt,vermoed dat de enige oplossing voor mij word om naar een andere provider over te stappen


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3455 reacties
  • 26 september 2023

@trampel 

Gebruik je soms een VPN ? Dat is een goed recept om het KPN spamfilter te laten ingrijpen.

Stuur een email naar abuse@kpn.com en leg de situatie uit en stuur 1 of meer bijlages waarmee problemen zijn of niet overkwamen. Vraag ook om jouw “reputatie” te laten resetten.


  • Helper
  • 37 reacties
  • 26 september 2023

Nee,ik gebruik geen vpn,en ik ben al 2 weken aan het mailen met knp abuse

Elke keer weer zou het opgelost zijn,dan kan ik wel naar de ene mailen,maar weer niet naar de ander,nu dus niet naar mijn eigen mail adres,ondertussen zakt de moed me in de schoenen,enige wat ik weet is dat het volgens hun,hun spamfilter is,en dat het opgelost zou zijn,voor de zoveelste keer


wjb
Superuser
  • 74314 reacties
  • 26 september 2023
trampel schreef:

... ,behalve als de inhoud hun bevalt, ...

Welke inhoud bevalt "hun" dan niet?


  • Helper
  • 37 reacties
  • 27 september 2023

Als ik een link van een site doorstuur blijkt nu weer,doe dat bijna nooit,maar gisteren dus wel voor een keer

Van een site waar ik al jaren koop,ik was dus de verzender naar mijn man zijn mail,krijg nu een vies gevoel in mijn mond,lezen ze mails?

 

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben de onderstaande informatie opgevraagd bij onze anti-spam leverancier:

Feedback Volume Low
% Of Reports Were Complaints 100%
% Of Reports Were Spam Traps 0%
Domein: smok-it<dot>com

Het filter werd getriggerd omdat er domeinnamen gebruikt worden in uw bericht welke massaal als verdacht/spam werden aangemeld.

De markering is inmiddels ongedaan gemaakt maar de verzender van de berichten zal de huidige lijst met ontvangers eens kritisch tegen het licht moeten houden om een nieuwe markering te voorkomen.

Een alternatieve oplossing is om de domeinnaam uit uw berichten te verwijderen.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3455 reacties
  • 27 september 2023

@trampel 

Hier speelt waarschijnlijk ook nog een ander probleem. Als mensen niet meer een nieuwsbrief willen ontvangen schrijven ze zich nog te vaak niet uit voor deze nieuwsbrief maar wordt deze nieuwsbrief door deze mensen aangemeld als spam. Als voldoende mensen dit doen wordt deze afzender automatisch als spam aangemerkt met alle gevolgen van dien.

Ik persoonlijk, ben van mening dat ook de afzender zijn verzendlijst eens kritisch “tegen het licht houden". Maar helaas heeft het beheer van een emaillijst vaak een lage prioriteit.


wjb
Superuser
  • 74314 reacties
  • 27 september 2023
trampel schreef:

krijg nu een vies gevoel in mijn mond,lezen ze mails?

De spamfilter zal zeer zeker ook de inhoud van de mail betrekken bij het filteren van spam.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jouw mail “gelezen” wordt.


  • Helper
  • 37 reacties
  • 27 september 2023

Dit gaat dus niet om een mail lijst,maar een mail van mij met een link in naar die online winkel

Tja,niet gelezen?

Sorry,ik krijg toch mijn twijfels,ik snap natuurlijk dat er niemand zit mijn mails te lezen

Maar hoe zit het met de privacy als dit kan???

Ik was dus de verzender,en niet die shop

 


wjb
Superuser
  • 74314 reacties
  • 27 september 2023
trampel schreef:

Maar hoe zit het met de privacy als dit kan???

KPN zal zich vast houden aan haar privacy statement.


  • Helper
  • 37 reacties
  • 27 september 2023

Ik hoop het


  • Helper
  • 37 reacties
  • 28 september 2023

Is echt hun laatste kans,anders vinden ze zich morgen terug op openbare sites

Ik kan wel hun ondertussen mailen,maar in de avonduren mijn eigen man nog altijd niet,overdag wel

En er zitten geen links van sites in of niks

Ondertussen ben ik al weken bezig,sorry,maar ik heb 30 jaar een eigen bedrijf gehad,als ik zo met mijn klanten zou zijn om gegaan,had ik dat echt niet gehaald


  • Helper
  • 37 reacties
  • 4 oktober 2023

Dat probleen lijkt nu opgelost,ofwel verschoven

Nu blijft er mail achter die via de webmail de spam invliegt

Niks raars,mail van huisart,nota apotheek

En ik ben al ouder,moet steeds iemand erbij halen,dit kan toch niet?

 


  • Helper
  • 37 reacties
  • 9 oktober 2023

En daar ben ik weer,nog altijd het zelfde probleem,niemand wil helpen bij kpn