Skip to main content
Beantwoord

De naar @kpnplanet.nl verzonden emails komen sinds dagen niet meer aan

  • 13 september 2022
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Chris_O
Nieuwkomer

Sinds enkele dagen worden alle e-mails die we versturen naar een @kpnplanet.nl of @planet.nl adres geweigerd met een statuscode 550 5.7.1
De SPF/DKIM records die we gebruiken zijn alle goed ingeregeld maar het lijkt erop dat er wordt gecontroleerd op een IPv6 adres.

We maken gebruik van Exchange Online.

Zijn de filters bij KPN laatst aangepast?
Het gebeurt niet alleen vanaf ons mailadres maar zelfs andere klanten geven de melding dat ze veel e-mails op hun @kpnplanet.nl adres niet meer ontvangen.

Beste antwoord door WMG-N

@Chris_O

Gebruik je misschien een VPN ? Want als een spammer via dezelfde VPN spam verstuurd dan wordt ook jouw email als spam aangemerkt (denk: IP adres).

Stuur een email naar abuse@kpn.com en stuur één van de geweigerde emails mee in de bijlage van die email.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3524 reacties
  • Antwoord
  • 13 september 2022

@Chris_O

Gebruik je misschien een VPN ? Want als een spammer via dezelfde VPN spam verstuurd dan wordt ook jouw email als spam aangemerkt (denk: IP adres).

Stuur een email naar abuse@kpn.com en stuur één van de geweigerde emails mee in de bijlage van die email.


Chris_O
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 september 2022

@Willy22 

Nee, we maken geen gebruik van een VPN. Het is een Exchange Online omgeving. Blijkbaar zijn de controles bij KPN aangepast. SPF & DKIM zijn op orde volgens MXtoolbox.com


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 19 september 2022

Hoi @Chris_O, ik durf dit zo niet te zeggen. Maar ik ben wel benieuwd of je al contact met Abuse hebt gehad. Wat is daar uit gekomen?