Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg de melding "Het adres van de afzender is ongeldig"

  • 15 september 2023
  • 3 reacties
  • 3396 keer bekeken

Email heeft het tot nu toe prima gedaan. Heb deze week nog e-mail verstuurd. Nu komt opeens de bovenstaande melding. 
 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Kootsj ,

Misschien heb je authenticatie niet aanstaan bij de Uitgaande server?

Dit zijn de juiste instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen) 

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie ook deze pagina voor hoe je dat op een PC of Mac instelt: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

En hier voor iPhones en iPads: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple

 

Anders moet je toch even alle instellingen nalopen of je wel overal het juiste e-mailadres hebt ingevuld voor authenticatie.

 

(Tekst geleend van @GeSp )

 

 

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36622 reacties
  • Antwoord
  • 16 september 2023

Hallo @Kootsj ,

Misschien heb je authenticatie niet aanstaan bij de Uitgaande server?

Dit zijn de juiste instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen) 

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie ook deze pagina voor hoe je dat op een PC of Mac instelt: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

En hier voor iPhones en iPads: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple

 

Anders moet je toch even alle instellingen nalopen of je wel overal het juiste e-mailadres hebt ingevuld voor authenticatie.

 

(Tekst geleend van @GeSp )

 

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 16 september 2023

De e-mail deed het gewoon en gister opeens niet meer. Alle instellingen leken correct. Account gewist en opnieuw ingesteld en het werkt weer. Raar


  • Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 20 september 2023

Bij mijn vrouw hetzelfde probleem opeens. Op de iPad. E-mail werkte al jaren prima in nu opeens niet. Oplossing voor beide hetzelfde. Wissen en hetzelfde opnieuw installeren. Raar