Skip to main content
Beantwoord

Mijn 12move emailadres is opeens onbereikbaar


Hallo,

Ik werd gevraagd voor een probleem bij iemand.
Die kan sinds begin maart 2025 opeens geen email meer ophalen of verzenden via haar 12move emailadrees. Dit emailadres was dus tot vorige maand nog gewoon bruikbaar.

Wat is er gewijzigd bij KPN dat dit nu niet meer werkt opeens?
Kan iemand daarnaar kijken aub? Ik heb de gegevens in mijn profiel geplaatst.

Ik heb geprobeerd om haar wachtwoord te wijzigen, maar die mail komt ook in die onbereikbare mailbox terecht.
Ze weet haar KPN wachtwoord niet meer, zelfde probleem dus.
Kan haar wachtwoord en KPN ID naar haar nieuwe woonadres verzonden worden zodat ze via haar KPN ID haar wachtwoord voor het emailadres hopelijk gewijzigd kan worden?

Alvast vriendelijk bedankt voor uw medewerking.
Michel

Beste antwoord door WMG-N

​@Michel_vE 

Je kunt altijd een nieuw KPN ID aanmaken met een nieuw wachtwoord. Je gebruikt dan een ander emailadres. Dan wordt daar de bevestigingsemail naar toe gestuurd. Daarna kun je in MijnKPN de nodige gegevens veranderen en veranderen.

Als je daarmee klaar bent maak je nieuw KPN ID aan, nu gebruik je het oude 12move emailadres.

Bekijk origineel

  • 1 april 2025

Beste ​@Michel_vE KPN heeft het mail verzenden beleid strenger gemaakt.

Via de webmail moet alles nog gewoon kunnen werken.

Maar via eigen mailssoftware moeten instellingen aangepast worden.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail?page=1


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1 april 2025

​@Michel_vE 

Een 12move emailadres is nog steeds van de KPN en dus moet je dat gewoon kunnen gebruiken. Je kunt het alleen niet meer voor een NIEUW KPN emailaccount gebruiken.

Zijn de emailinstellingen wel goed ?

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Probeer dit eens:

https://www.kpn.com/service/ugs/wachtwoord-gebruikersnaam-vergeten


  • Topper
  • 1 april 2025
WMG-N schreef:

​@Michel_vE 

Een 12move emailadres is nog steeds van de KPN en dus moet je dat gewoon kunnen gebruiken. Je kunt het alleen niet meer voor een NIEUW KPN emailaccount gebruiken.

Zijn de emailinstellingen wel goed ?

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Probeer dit eens:

https://www.kpn.com/service/ugs/wachtwoord-gebruikersnaam-vergeten

Bedankt, maar als je goed leest in mijn startpost, het mailadres is niet meer bereikbaar.
Wacht herstellen gaat dus niet.
Ik zoek een manier om het ww voor het kpn id naar deze persoon te laten verzenden per post.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 1 april 2025

Hallo ​@Michel_vE 

 

Je kan dan beter een nieuw KPN ID aanmaken.

Daaraan koppel je dan het Thuis internet abonnement (of Email only abonnement) en vervolgens kan je via https://email.kpn.com het wachtwoord van het 12move mailaccount (dat is waarschijnlijk een extra e-mailadres onder een kpnmail.nl mailaccount) aanpassen.
Het benodigde klantnummer voor het koppelen zou je op het bankafschrift moeten kunnen vinden.

Je kan als de e-mail weer werkt wel via wachtwoord vergeten van het originele KPN ID account weer beschikbaar maken en het abonnement dan weer daaraan koppelen.
Het tijdelijke KPN ID kan je daarna weer verwijderen.


Michel_vE schreef:

Ik zoek een manier om het ww voor het kpn id naar deze persoon te laten verzenden per post.

Dat kan niet. Maak met behulp van een gratis Gmail of Outlook adres een nieuw MijnKPN account aan. Daar koppel je het thuis abonnement aan. Daarna kan je het wachtwoord van het 12move adres via http://email.kpn.com opnieuw instellen. 


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1 april 2025

​@Michel_vE 

Je kunt altijd een nieuw KPN ID aanmaken met een nieuw wachtwoord. Je gebruikt dan een ander emailadres. Dan wordt daar de bevestigingsemail naar toe gestuurd. Daarna kun je in MijnKPN de nodige gegevens veranderen en veranderen.

Als je daarmee klaar bent maak je nieuw KPN ID aan, nu gebruik je het oude 12move emailadres.


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1 april 2025

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1 april 2025

​@Michel_vE 

Bel met de KPN Klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) tijdens kantooruren. Zij kunnen in de KPN administratie kijken wat er aan de hand is en of het 12move emailadres nog bestaat. En zonodig het wachtwoord resetten.


Bedankt voor alle tips.
Ik wist niet dat je een nieuw KPN ID kunt aanmaken, dat is blijkbaar alleen gekoppeld aan een emailadres.
Ik ga ermee aan de slag!


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 2 april 2025
Michel_vE schreef:

Bedankt voor alle tips.
Ik wist niet dat je een nieuw KPN ID kunt aanmaken, dat is blijkbaar alleen gekoppeld aan een emailadres.
Ik ga ermee aan de slag!

De optie die ​@WMG-N aandraagt is ook een goede oplossing, op die pagina kan je via https://email.kpn.com/wachtwoord het wachtwoord resetten van een mailaccount met behulp van het klantnummer, dat is waarschijnlijk eenvoudiger dan een nieuw KPN ID aanmaken.


GeSp schreef:
Michel_vE schreef:

Bedankt voor alle tips.
Ik wist niet dat je een nieuw KPN ID kunt aanmaken, dat is blijkbaar alleen gekoppeld aan een emailadres.
Ik ga ermee aan de slag!

De optie die ​@WMG-N aandraagt is ook een goede oplossing, op die pagina kan je via https://email.kpn.com/wachtwoord het wachtwoord resetten van een mailaccount met behulp van het klantnummer, dat is waarschijnlijk eenvoudiger dan een nieuw KPN ID aanmaken.

En waar wordt het nieuwe wachtwoord dan heen gestuurd?
Naar het emailadres dat niet meer bereikbaar is?


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 2 april 2025
Michel_vE schreef:

…

En waar wordt het nieuwe wachtwoord dan heen gestuurd?
Naar het emailadres dat niet meer bereikbaar is?

Zo te zien kan je het daar meteen wijzigen, je moet dan wel verbonden zijn met internet via het KPN Thuis abonnement wat bij dat mailaccount hoort.


Erwin van KPN
Moderator
GeSp schreef:
Michel_vE schreef:

…

En waar wordt het nieuwe wachtwoord dan heen gestuurd?
Naar het emailadres dat niet meer bereikbaar is?

Zo te zien kan je het daar meteen wijzigen, je moet dan wel verbonden zijn met internet via het KPN Thuis abonnement wat bij dat mailaccount hoort.

En als dit allemaal niet lukt, gewoon bellen zodat een collega kan uitzoeken of het e-mail adres uberhaupt nog in onze database staat. 


Ik heb intussen met een nieuw emailadres een nieuw KPN ID kunnen aanmaken.
Met behulp van klantnummer, adresgegevens en laatste 3 cijfers van het rekeningnummer het abonnement kunnen importeren in dit nieuwe KPN ID.
Ik hoefde hiervoor niet via het KPN netwerk verbonden te zijn.

Hierdoor kreeg ik inzage in de hoofd-emailadressen en extra emailadressen, wachtwoord kunnen wijzigen en het emailaccount is weer te benaderen.

Hartelijk bedankt voor het meedenken en alle tips!


Erwin van KPN
Moderator

Mooi! Goed om te lezen dat het gelukt is!


Reageer