Beste KPN-Medewerker,
Wij hebben hier 3 HMB2260 toestellen en een glasvezel aansluiting. Alle drie geven door de software aanpassingen zeer teleurstellende ervaringen en het kijkplezier wordt hierdoor sterk beïnvloed.
Software:
Het is bij allen niet meer mogelijk om:
- de pauze knop te benutten op de BBC 1&2,
- in de telefoon iOS APP is het niet meer mogelijk om kanalen zonder je eigen wifi netwerk te bekijken middels telefonie providers (buitenshuis).
- Het snel door spoelen in een programma dat is gepauzeerd of wordt teruggekeken is onmogelijk gemaakt.
- Terug te kijken van BBC 1 & 2 zenders, ARTE, RTLtelvision en Duitstalige publieke zenders ARD,WDR, ZDF.
Traag:
Door de update in de laatste maanden zijn de ontvangers zeer traag geworden.
- Zelfs zo traag dat gewoon bij het opstarten van een zender deze niet live gekeken kan worden.
- Dan is er geen beeld en geluid. pas na het opbouwen van een kleine buffer door de pauze knop even 10 sec. te gebruiken kan de zender wel starten en krijgen we beeld en geluid. Zoals hier boven staat aangegeven betreffende het gebruik over de pauzeknop voor BBC 1&2 zijn deze zenders dus meer te bekijken.
- Bij het opstarten van de box, laat deze maar de helft van het ter beschikking zijnde zenderpakket binnen.
- Wanneer er tijdens het kijken naar een zender de informatiebalk wordt opgevraagd met de pijl naar boven of onderen, duurt het tegenwoordig langer dat deze informatie ook is ingevuld in de informatiebank (3 tellen na weergave van de balk komt de informatie er in te staan)
Geheugen:
Juist op de HMB2260 die wel nog enigszins snel is hebben we al meerder malen het berichten over het vernieuwde menu als gelezen gemarkeerd. Bijna elke dag staan deze berichten weer als nieuw/ongelezen aangemerkt in het menu van de box, sterker nog, de programmering va de live weergave in het menu die we ingesteld hadden als “AAN” is weer uitgezet, de programmeringen van de box lijken daarom wel geheel verloren gegaan (soort reset!). De instellingen worden niet vastgehouden.
Zenders:
Tevens moet ik mijn ongenoegen uiten over de overdadige hoeveelheid zenders die niet in verhouding meer staat met het aanbod van de TV-kanalen waarvoor iTV-KPN eigenlijk voor staat. Zeer vreemd dat het meer een muziek jukebox is geworden.
Beeldkwaliteit:
Ik ben sterk aan het overdenken om een 4K of 8K TV aan te schaffen, gezien deze vertragingen die iedereen ondervond en de problemen die er voor de 4K toestellen zijn en slecht beeld geleverd wordt op de toestellen overweeg ik of het voor mij nog wel aantrekkelijk is om bij KPN te blijven of mij verder te oriënteren op de markt.
Begrijp mij s.v.p. niet verkeerd, tot op heden ben ik een tevreden klant maar ik zie nu wel heel veel zaken die mij ontevreden stellen. Ik werk graag mee aan een verbetering van de situatie. Ik laat mij graag door KPN overtuigen dat het beter kan en beter word.
m.v.g. Frank.