BenSchut schreef:
Ik heb inderdaad een utp direct op de mediabox aangesloten. In principe zit er een 1Gb TPlink switch tussen, maar ook als ik die er tussenuit haal blijf ik de foutmelding krijgen.Ik heb echt van alles geprobeerd, ook in overleg met KPN helpdesk.
Maar mijn punt is, zo’n foutmelding zou uberhaupt niet moeten kunnen. Naar mijn idee is dit gewoon een software issue die niet (voldoende en serieus) wordt opgepakt.
Vwb de internet snelheid heeft het betrekking op zowel de snelheid met kabel als wifi.
Volgens KPN is de aanvoersnelheid correct.
Ik heb het ondertussen opgegeven en overweeg on weer tv van Ziggo te nemen (of een andere provider)
Een switch kan ook voor problemen zorgen als hij geen igmp snooping ondersteund.
Maar als je hem direct aansluit op het modem zou dat moeten werken.
heb je de stroom ook al een keer een tijdje van modem en van de tv ontvanger af gehad.
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is om een nieuwe cat6 kabel direct tussen je laptop en het modem te plaatsen. dan kun je uitsluiten dat het aan de kabel ligt.
Verder moet je de snelheid testen met de ookla app die je in de windows store kunt downloaden, niet de website gebruiken.
En met wifi haal je zelden de 930 Mbit.
dan moet je wifi van je laptop en die van modem echt super zijn.
ik hala met wifi op mijn iphone en met semi professionele accespoints ook “slechts” 500 mbit nu.
(via de laptop dacht ik 600).