Ik vind het een beetje stomme vragen, maar ik weet ook niet alles….😎
Al heel lang een KPN TV-ontvanger (Arris) in gebruik in combinatie met een grote Medion Flatscreen TV. Dit werkt goed. Heb ooit de witte KPN afstandsbediening gekoppeld met de Medion TV of zoiets (TV kan ik aan/uit schakelen / ingangen kiezen / volume veranderen met de witte afstandsbediening en meer doe je er tegenwoordig niet meer mee :-) . Rest gaat via de KPN ontvanger).
Vandaag een SONOS Ray soundbar gekocht en aangesloten. Koppelen en bedienen enzovoort met de SONOS App gaat probleemloos.
De SONOS Ray heeft alleen een optische ingang. Eerste vraag: wat is de meest handige manier om dit aan te sluiten? Op de optische uitgang van je TV of op de optische uitgang van de Arris ontvanger?
Het zou mogelijk moeten zijn om het volume van die SONOS met je afstandsbediening te bedienen. Misschien hoort de vraag meer bij SONOS thuis, maar ik krijg noch de KPN afstandsbediening noch de Medion afstandbediening aan de SONOS gekoppeld. Kan iemand hier iets over zeggen? Hoe krijg ik dat wel voor elkaar? Is mijn afstandsbediening (en KPN ontvanger) te oud (spul staat hier al meer dan vijf jaar denk ik).
Hoe moet ik het spul nou aansluiten dat er geen geluid meer uit de TV komt, geluid alleen nog uit de soundbar komt en ik volume met 1 afstandbediening kan regelen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.