Sinds (bijna) een jaar heb ik internet, TV en mobiel van KPN. Internet en mobiel werken over het algemeen prima (al lijkt de dekking van mijn mobiel zo nu en dan wat minder dan bij mij vorige provider) maar ik ben toch echt minder tevreden over het TV-gedeelte. Ik heb dit topic aangemerkt als Conversatie omdat wat ik te melden heb volgens mij wel al eerder gevraagd is: ik wil het vooral even melden in de hoop dat KPN er alsnog iets aan gaat doen. ;)
- Het grootste irritatiepunt waardoor ik de TV van KPN echt slechter vind dan mijn vorige provider is het verspringen van wat je ziet als je voor- of achteruit heb gespoeld (bij live kijken, terugkijken én opnames via het ‘kastje’). Ik moet soms echt wel drie tot vier keer heen en weer spoelen om daar terecht te komen waar ik wil zijn. Als je spoelt en denkt te zijn waar je wilt zijn, spring je soms echt minuten terug, vaak ook als je slechts een klein stukje terug wilt spoelen. Bij mijn vorige provider begon het afspelen precies op de plek waar je stopte. Ik kijk zelden live tv en spoel ook heel wat door dus dit is echt heel erg irritant.
Op dit forum werd elders gezegd: “De ontvanger haalt het programma van het netwerk, en daar kan soms iets vertraging in zitten” maar dat vind ik echt kolder want als ik voor- of achteruit ’spoel’ op mijn computer of mobiel (dus ook via het netwerk) werkt alles perfect. (Kon je op de TV ook maar op een balkje klikken om ergens heen te gaan…!) Het euvel zit ‘m volgens mij toch echt in het ‘kastje’. Zoals gezegd werkte dit bij mijn vorige provider perfect dus waarom krijgt KPN dit niet geregeld? - Ander groot minpunt is dat je diverse zenders niet buitenshuis kan kijken. Nog gekker zelfs, ik kan op mijn computer thuis, dus op hetzelfde netwerk, opnames van bepaalde zenders geeneens terugkijken…! Dat kan alléén maar op de TV via het ‘kastje’! Dat vind ik toch echt ongelooflijk… Gebruikelijke antwoord is dat dit met rechten te maken heeft maar… bij mijn vorige provider kond ik wél echt overal alles bekijken. Dus ik zou zeggen: regel die rechten!
- Er zijn ook veel zenders waarop je niet vooruit kan spoelen. Wederom zal dat met rechten te maken hebben… Nou, regel die rechten dan.
Nou, dat was het alweer. Mocht iemand willen zeggen ‘Ga dan lekker terug naar je vorige provider’: nou, dat zou ik METEEN doen, en heel graag ook, als dat makkelijk kon voor de TV alleen... maar dat gaat dus niet. Jammer genoeg.