Skip to main content
Beantwoord

Foutcode STB-NMC-400 op TV ontvanger sinds drie weken

  • 5 oktober 2022
  • 12 reacties
  • 2109 keer bekeken

Sinds drie weken nu krijgen wij deze fout code op onze tv via de kpn interactieve kastje 

Beste antwoord door Dutchpipo

Deze kwestie was opgelost  bij de monteur door de nieuwe kpn modem v.12 te vervangen met kpn moden v.10 , sindsdien alle probleem was opgelost wel iets achteruit gegaan qua modem van v.12 naar v.10

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 5 oktober 2022

Deze code betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding maakt met de Experiabox (KPN modem router).

Meestal is de oorzaak de DVS (draadloze verbindingsset.

Beste is en blijft een vaste UTP kabel.

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox verbonden?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 oktober 2022

wij hebben Experia box v12 en de decoder utp nternet kabel cat 6 verbonden met de modem Experia v12


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 6 oktober 2022

@Dutchpipo 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

 

Vervang die CAT6 kabel eens door een Cat5 kabel.

Voor de KPN tv decoder ruim voldoende en je kan het altijd proberen.

Ben benieuwd. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 oktober 2022

Wij hebben  kpn ontvanger zwarte kleur van 2020 . De utp kabel is niet cat 6 maar oude utp kabel van pakweg 2005 cat 5 dus.( vergissing van mij )


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 oktober 2022

Heeft u een switch in uw netwerk? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 oktober 2022

De Switch was allang los gekoppeld  al maanden. De KPN ontvanger was rechtstreeks op de modem aangesloten vanaf de meterkast ( met trekveer door de leiding )


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 6 oktober 2022

@Dutchpipo 

Bijna alle KPN tv decoders zijn zwart.

Ik gok dat u de Arris VIP 5202 hebt.

Deze heeft geen display.

 

Heeft u misschien 2 KPN tv decoders?

Zo ja, kunt u ze van plaats wisselen en kijken wat ze dan doen? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 oktober 2022
Dutchpipo schreef:

De Switch was allang los gekoppeld  al maanden. De KPN ontvanger was rechtstreeks op de modem aangesloten vanaf de meterkast ( met trekveer door de leiding )

Als u de kabel achter uit de tv ontvanger haalt en in een pc of laptop stopt, heeft u dan internet via die kabel?


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 8 oktober 2022

Hi @Dutchpipo! Heb je de opmerking van @Nick83 nog gezien? 

En hoe vaak zie je de foutmelding naar voren komen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 13 oktober 2022

Deze kwestie was opgelost  bij de monteur door de nieuwe kpn modem v.12 te vervangen met kpn moden v.10 , sindsdien alle probleem was opgelost wel iets achteruit gegaan qua modem van v.12 naar v.10


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 14 oktober 2022

@Dutchpipo ons doel is om je apparatuur te geven waarmee je goed gebruik kan maken van alle diensten. In dit geval is een V10 blijkbaar beter. 

Ik ben in ieder geval blij dat je weer goed tv kan kijken. Ik zal het topic sluiten!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 oktober 2022

@Bram,

Nogmaals bedankt voor de hulp en klantvriendelijkheid van de kpn. Ik ben zeer tevreden mee. Top man.👍😁