Sinds donderdag heb ik glasvezel van KPN, internet werkt prima, maar TV werkt niet, nergens in huis.
Situatie:
Glasveel komt binnen en is met UTP aangesloten op de WAN-poort van de KPN Box12. Op LAN-poort1 zit een UTP naar mijn eigen ASUS router, hierachter hangen diverse access-points, switches, pc’s etc. voor mijn thuisnetwerk.
WiFi op de KPN Box12 staat uit. Ook staat de DMZ optie aan. Al het internetverkeer in en uit werkt zonder problemen en super snel, zowel bedraad als draadloos door het hele huis.
Maar TV wil niet werken, nergens. Ik heb de de KPN TV-ontvanger niet in gebruik, deze is niet aangesloten.
Ik kan:
- de iTV app opstarten en inloggen op mijn LGTV, iPhone, Samsung smartphone en dan zie ik alle programma’s, plaatjes, zender info etc.
- ik kan op mijn macbook en windows pc via o.a. Chrome de website https://tv.kpn.com/ openen en inloggen en ook dan zie ik alle programma’s, plaatjes, zender info etc.
Maar wat ik niet kan is een programma, uitzending, opname of wat dan ook bekijken, ik kan dus geen TV kijken. Zodra ik ergens op klik in de app op browser blijft het beeld zwart. Alleen heel soms, na veel geduld, verschijnt er wel eens even een paar seconden beeld, maar dit is vaker niet dan wel.
Schakel ik bijvoorbeeld op mijn iPhone over van WiFi naar 4/5G dan werkt de app prima en zonder enig probleem.
Wat is hier aan de hand? Mijn bedrade en draadloze netwerk functioneren prima.