Skip to main content
Beantwoord

Op KPN TV+ box schokkend beeld en wegvallend geluid


Hallo sinds 8-05-2023 een KPN TV box metTV+ en 4K pakket,

Op kpn box tv+ en met 4k pakket schokkend beeld en wegvallend geluid.

Ik heb het volgende geprobeerd:

  1. Ingelogd op de modem en is een 1GB verbinding (via kabel) met te KPN tv+ box.
  2. Naar tv app menu op kpn box Fabriek versie: v1.73.5a en cashe en gegevens gewist: wegvallend geluid, de setting geluid doorgifte op ongewijzigde doorgifte gezet(anders wel haperingen (latnecy probleem) . Geluid werkt zonder haperingen: via WiFi en HDMI E-ARC

geprobeerd op app menu versie 1.93.1a:

  1. Haperingen op tv geluid en beeld en op de Sounbar (WiFi en HDMI E-ARC)
  2.  Geluid doorgifte op ongewijzigd cache en gegevens gewist
  3. Netflix en Videoland.op kpn tv box zijn er geen haperingen

Hopelijk kunnen jullie hie wat me

Beste antwoord door Jvnvn

Hallo Bram en Joop,

 

Met de update van het TV+ menu 1.97.1  blijkt het dat alle beeld en geluids haperingen HD en ultra HD zijn op gelost.  Top :).

 

Groet,

Jan

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 23 maart 2023

Hi @Jvnvn! Hoe gaat het op dit moment met het beeld van de TV+ box? We hebben 3 dagen geleden een nieuwe update voor je gedaan. 

Als dat het niet opgelost heeft, kijk dan ook nog tussen onze bekende bevindingen. Daar staat wat we nog in de planning hebben staan en wat de bekende issues zijn.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 maart 2023

Hallo Bram,

 

Geen verbetering helaas. Ik heb de update weer verwijderd anders is het tv zenders kijken niet te doen.

het is als of je op een 32bit pc een 4k video wil afdraaien het hele systeem is ontzettend traag.

 

Groet, Jan


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12972 reacties
  • 24 maart 2023

Zit er een DVS tussen of een switch tussen?

Zo ja welke?

 

DVS in alle gevallen verwijderen.

Deze vreten heel veel energie en zijn zeer storingsgevoelig.

De DIW7022 werkt ook met WIFI.

 

De laatste update is versie 1.95.2

Zie ook hier. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 maart 2023

Hallo Joop,

Het betreft alleen de KPN TV+ app, NETFLIX op HD en videoland weken prima op de KPN TV+ box.

Er zit inderdaad een switch TP-link 105E (1Gb switch) KPN heeft de netwerksnelheden door gemeten en die is voor de KPN TV+ box 1 GB  verbinding. Dit is ook te zien als ik inlog op de modem.

Ook op de TV is NETFLIX HD aanwezig en werkt snel via de kabel en verbonden switch.

 

Ik zal de switch er tussen uit halen en uitproberen of er dan verschil is tussen kabel en WIFI. hier kom ik nog op terug,

Groet,

 

Jan

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 24 maart 2023

Hallo Joop en Bram.

Switch verwijderd, KPN TV+ met 4K pakket direct met kabel (cat6e) aangesloten.  En ook met WIFI het zelfde probleem van onderbrekend geluid op TV en /of soundbar.

TV werkt op 4K super (via switch, WIFI en direct aan de cat6e kabel) dus aan de internet (200MB/s) verbinding zal het niet liggen.

 

Het Probleem met schokkend beeld is veer minder maar wel nog soms aanwezig.

Groet, Jan


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 25 maart 2023

De TV+ app werkt nu goed. ik kan zonder problemen de 4K zender 693 love nature bekijken. 

Achteraf lijkt het zo dat de automatische installatie  niet goed ging.

Ik had de nieuwe app versie verwijderd en cache en opslag geleegd, reboot gedaan en daar na de app opnieuw geïnstalleerd. TOP dat jullie dit zo snel hebben op gelost.

 

Groet, Jan


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 25 maart 2023

Ik heb nog de probleem van haperend geluid op verschillende zenders op dt TV+ app.  Een workaround is de uitzending een paar seconden stil te zetten zo dat er een buffer aangemaakt wordt en als weer op play gedrukt wordt is het probleem opgelost. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12972 reacties
  • 25 maart 2023

Welke switch heb je? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 25 maart 2023

Hoi Joop,

Ik heb de TP-Link SG105E Smart managed en die werkt prima met 4k TV met netflix premium en met netflix app op de KPN TV+  box

 

Groet, Jan


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12972 reacties
  • 25 maart 2023

Deze heeft IGMP Snooping, dus dat mag het probleem niet zijn. 


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 25 maart 2023

@Jvnvn blij te horen dat er in ieder geval een stuk verbetering is. ðŸ™‚ Je geeft aan dat je een workaround hebt voor de haperingen. Hoe gaat het daarmee? Is de workaround nog steeds nodig?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 maart 2023

Hallo bram,

 

De haperingen zijn vooral op de standaard Nederlandse zenders bv npo 1 2 3 rtl  net5 enz, . Maar zijn er alleen als er veel snelle beeld vullende bewegingen zijn , het betreft alleen de Tv+ Menu app.  Netflix ( (met premium abonnement) en videoland hebben dit probleem niet.

Via de ITV app op de TV werken de nl zenders zonder haperingen. De 4K zender 693 love nature is super in beeld en geluid. 

 

De workaround werkt nog steeds.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 maart 2023

Hallo Bram,

 

Als ik het geluid op stereo zet is er geen probleem! dus de app TV+ updates verwijderd en wacht op een nette oplossing om HD en Ultra HD te kijken.

 

Groet,


Jan


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2023

Hallo Bram en Joop,

 

Met de update van het TV+ menu 1.97.1  blijkt het dat alle beeld en geluids haperingen HD en ultra HD zijn op gelost.  Top :).

 

Groet,

Jan