Skip to main content
Beantwoord

KPN TV: Beeld valt weg, loopt vast, geluid valt weg en spraak loopt niet synchroon

  • 30 juni 2023
  • 3 reacties
  • 220 keer bekeken

Een tijdje geleden hebben we een nieuwe tv kastje ontvangen.  We hebben nu de hele dag door problemen dat het beeld weg valt wordt zwart en komt na enkele seconden terug, Beeld blijft ook regelmatig vast staan. Geluid valt regelmatig weg en ook de spraak loopt dan niet synchroon. 

Dit is niet een enkele keer. Het is regelmatig dat dit elke minuut gewoon plaats vindt. Het is dan voor te stellen dat tv kijken niet te doen is. 

Tv kastje uit doen is een tijdelijke oplossing, maar natuurlijk niet normaal dat je dit zo vaak moet doen.  Ik heb ook alles al een keer van het stroom gehaald ruim 20 minuten. Vanaf glasvezel box, modem en tv kastje. Helpt ook niet.

Regelmatig contact gehad met klantservice. Daar geven ze aan dat het probleem wel bekend is, maar eigenlijk nog geen oplossing. Ik moet dan maar wachten. Als het een enkele plaats vindt wil ik dit nog wel accepteren, maar in onze huidige situatie niet. 

Het is nu een echt een ergenis aan het worden. Ik heb KPN altijd hoog zitten, maar het valt me nu eigenlijk wel tegen. Ik zit op het punt om de betaling stop te zetten, want het product wordt niet geleverd zoals het moet zijn.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Royke69 . Welkom op het forum.

Allereerst kan ik je zeggen dat dit niet ‘normaal’ is.  Kun je mij uitleggen hoe alles is aangesloten?

Welke type modem?  Gebruik je wifi versterkers? Heb je een switch in gebruik?  Is het bekabeld of via wifi? Heb je de HDMI kabel al eens verwisselt? Alle info is welkom. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • Antwoord
  • 3 juli 2023

Hoi @Royke69 . Welkom op het forum.

Allereerst kan ik je zeggen dat dit niet ‘normaal’ is.  Kun je mij uitleggen hoe alles is aangesloten?

Welke type modem?  Gebruik je wifi versterkers? Heb je een switch in gebruik?  Is het bekabeld of via wifi? Heb je de HDMI kabel al eens verwisselt? Alle info is welkom. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 juli 2023

Hoi Erwin

Het was niet mogelijk om eerder te reageren, maar de situatie is nog steeds hetzelfde.

Ik heb de witte modem Experia Box V10A en 3 wifi versterkers van KPN. Deze staan allemaal boven, dus niet in de huiskamer op advies van de  monteur. Ik heb een switch (Netgear Prosafe GS105E) in gebruik.

Alles is bekabeld met CAT6 en heb de HDMI kabel al eens verwisseld.


Erwin van KPN
Moderator

ondersteunt die switch wel IGMP snooping, @Royke69 ?