Skip to main content
Beantwoord

Airpods in spatial audio op iTV

  • 11 juli 2023
  • 9 reacties
  • 77 keer bekeken

Is hier inmiddels als een oplossing voor?

wilde bijna een topic openen totdat ik deze zag.

spatial audio die niet uitkan is echt vreselijk.

geluid klinkt hol en als je je hoofd draait, dan beweegt het geluid de andere kant op.

is inderdaad met geen enkele andere app

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @WesleyBakker, het blijft nog even via de browser kijken dan. Het antwoord van 2 maanden geleden staat nog steeds:
  

JanZ_ schreef:

De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte maar geven ook aan dat ze niet verwachten dat dit op korte termijn zal worden aangepast. Waarschijnlijk niet het gewenste antwoord maar daar zullen we het voorlopig mee moeten doen.

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

  • Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 14 juli 2023

Enige dat voor nu helpt is via de browser kijken. Dan is het wel gewoon stereo. 
ligt dus echt aan de app


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 640 reacties
  • 16 juli 2023

Dat klinkt meer als “Uit fase” dan spatial stereo. Maar ik ben het met je eens, je moet niet knoeien met audio. Ik heb geen toonregeling op m’n buizenversterker en luister audio “as is” oftewel zoals het bedoeld is. Niks mis mee en als het dan wat slechter klinkt hebben ze daar waarschijnlijk een bedoeling mee gehad. Maar het meeste klinkt verreweg het allermooiste als je er niks aan doet. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • Antwoord
  • 16 juli 2023

Hoi @WesleyBakker, het blijft nog even via de browser kijken dan. Het antwoord van 2 maanden geleden staat nog steeds:
  

JanZ_ schreef:

De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte maar geven ook aan dat ze niet verwachten dat dit op korte termijn zal worden aangepast. Waarschijnlijk niet het gewenste antwoord maar daar zullen we het voorlopig mee moeten doen.

 


PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 16 juli 2023

Eh, via welke '’app'’ kijk je / gebruik je de airpods waarbij het hol klinkt? 

Bedoel je daarmee de TV+ box? Zet deze dan eens op unicast onder Video Mode. Dat is, vooralsnog, namelijk stereo en niet dolby surround. Is het dan (unicast) opgelost?.


  • Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 16 juli 2023

Het is alleen de App op iPhone/iPad. 
geluid gaat automatisch in ruimtelijk. Is de enige app waarbij het geluid zo raar klinkt


PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 16 juli 2023

Oh. Aha. Heb wat dat betreft alleen de app in m'n Samsung telefoon. Daarop gebruik ik geen headset. Telefoon heeft 1 speakertje.

Op de laptop met koptelefoon, ook geen hol geluid (tegenfase lijkt je omschrijving wel).

FF npo 1 en Eurosport aan gehad. Klinken hier prima op de koptelefoon. Via de laptop.

Aangezien ik voor dichtbij een bril nodig heb kijk ik overigens zelden op telefoon of laptop.


  • Auteur
  • Helper
  • 26 reacties
  • 16 juli 2023

Het is echt alleen via de TV app op iOs icm Airpods Pro. 
via de browser op iOs klinkt het gewoon normaal. 
De app klinkt gewoon raar. Als je je hoofd draait naar rechts, hoor je dat het geluid precies uit het midden komt, dus meer vanuit je linkeroortje. Normaal is dit alleen zo als je ruimtelijk geluid aanzet via je apparaat. Heel raar dat KPN zo krampachtig reageert. Via de browser is het wel gewoon zoals het hoort dus de app heeft een verkeerde instelling


PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 16 juli 2023

Op tablet en telefoon kan ook via de website tv.kpn.com gekeken worden. 

Dan gaat het wel goed.

Dat is dan nog even een ontsnappings clausule.

Of dit (uit het eerdere topic).

MaxJ vermeldt: 

Accessibility > Airpods > Audio Accessibility Settings > Mono Audio ON


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 17 juli 2023

Zoals eerder vermeld is het probleem bekend bij de ontwikkelaars, en dat het helaas niet op korte termijn opgelost gaat worden. Ik begrijp echt wel dat het balen is, maar ik kan er nu niet meer van maken. Hoe graag ik dat ook wil. 

Voor nu is het nog even via de browser kijken.