Skip to main content
Beantwoord

TV+ ontvanger wia WiFi aangesloten, beeld valt soms weg

  • 17 december 2023
  • 9 reacties
  • 164 keer bekeken

Sinds een aantal maanden zijn wij overgeschakeld op Glasvezel en hebben toen een nieuwe ontvanger gekregen. De verbinding met het modem gaat via Wifi. Sinds die tijd hebben we regelmatig storing waarbij het beeld even of soms iets langer  wegvalt. Opstarten en allerlei andere tips leiden niet tot verbetering. Het komt ook regelmatig voor dat het een periode goed gaat, maar komt dan onverwachts weer terug. Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen en heeft iemand een goede oplossing.

Beste antwoord door Erik van KPN

Welkom terug, Wim! Niet fijn kijken als het beeld wegvalt. Je geeft aan dat de tv ontvanger via wifi verbonden is met je Box 12. Ik doe de aanname dat je een TV+ Box hebt, klopt dat?

Is deze verbonden met de wifi van de Box 12 zelf, of heb je ook Wifipunten in gebruik? Kun je wat meer vertellen over hoe ver de apparaten van elkaar af staan, en waar in huis ten opzichte van elkaar?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8586 reacties
  • 17 december 2023

Welk merk en type modem heb je en als je de tv-deoder bekabeld aansluit heb je het probleem dan ook @Wim 1948 ?

KPN ondersteunt alleen draadloos aansluiten op een KPN Box 12 of V14.

In alle andere gevallen uitsluitend bekabeld of met geschikte KPN-versterkers.

 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 18 december 2023

Wij hebben het modem KPN Box 12b


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • Antwoord
  • 18 december 2023

Welkom terug, Wim! Niet fijn kijken als het beeld wegvalt. Je geeft aan dat de tv ontvanger via wifi verbonden is met je Box 12. Ik doe de aanname dat je een TV+ Box hebt, klopt dat?

Is deze verbonden met de wifi van de Box 12 zelf, of heb je ook Wifipunten in gebruik? Kun je wat meer vertellen over hoe ver de apparaten van elkaar af staan, en waar in huis ten opzichte van elkaar?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 december 2023

De verbinding van de TV-ontvanger is rechtstreeks met mijn Box12. Er zijn geen wifipunten in gebruik. De afstand van de ontvanger naar Box 12 is ongeveer 9 meter op dezelfde verdieping. Belangrijk te weten is dat de verdieping een aantal maanden prima en storingsvrij heeft gewerkt.


JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8586 reacties
  • 28 december 2023

9 meter is ook wel heel erg lang, tot 5 meter moet goed kunnen, e.e.a. afhankelijk van de lokale omstandigheden @Wim 1948 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 december 2023

@Nomen Nominandum: 9 meter is de loopafstand, hemelsbreed is het misschien 6 meter. Maar belangrijker is dat de verbinding een paar maanden prima heeft gewerkt.


JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8586 reacties
  • 28 december 2023

6 meter is ook veel, 5 meter is zo'n beetje het maximum in de praktijk @Wim 1948 en de wifi-omstandigheden extern, buren bijvoorbeeld, kan ook veranderen, signalen en kanalen die elkaar overlappen en/of storen.

De 2.,4-band reikt verder, maar is iets langzamer, maar voor tv kijken snel genoeg.


Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 216 reacties
  • 28 december 2023

Je kunt de TV Box + van KPN beter via de lankabel aansluiten. 

En Wifi uitzetten. 

Want TV kijken via de lan kabel werkt veel beter dan via Wifi. 


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 2 januari 2024
Wim 1948 schreef:

9 meter is de loopafstand, hemelsbreed is het misschien 6 meter. Maar belangrijker is dat de verbinding een paar maanden prima heeft gewerkt.

Het feit dat het lange tijd zonder problemen heeft gewerkt is bij wifi helaas geen garantie, Wim. Kan zijn dat er in de omgeving toch wat veranderd is waardoor het bereik minder goed is. Misschien hebben de buren een extra wifipunt geplaatst, en stoort dat nu net genoeg dat de TV+ Box hierdoor af en toe de verbinding verliest. 

 

Ik zou je in dit geval dan ook aanraden om toch te kijken of je de ontvanger met een kabel kunt aansluiten. Of dat je toch misschien een Wifipunt in gebruik neemt.