Skip to main content
Beantwoord

TV+ box bevriest even bij 'Apps'

  • 26 januari 2024
  • 21 reacties
  • 292 keer bekeken

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Wanneer ik navigeer naar ‘APPS’ dan staat de boel even compleet vast (het bevriest dus even). Dit duurt tussen de 20 en 30 seconden dan loopt het weer. Teruggaan naar...lukt ook niet. Ik had het in de vorige update ook al, dus kon het niet bij het recente update-onderwerp neerzetten. Is dat al bekend bij iemand?

Beste antwoord door Erik van KPN

Dit is opgelost in de afgelopen update van de TV+ Box:

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

caiway
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 januari 2024

Hier hetzelfde probleem, druk ik de app toets in gebeurt er ongeveer 30 seconde niets. Alleen een zwart scherm.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Gelukkig ben ik niet de enige. 😊


PeterG
Superuser
  • 61138 reacties
  • 26 januari 2024

Dito hier hoor. Voor mijn gevoel echter korter dan 20 seconden...


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Weer op de verkeerde knop gedrukt en dit als beste antwoord gegeven. Moderators help en maak dit even ongedaan s.v.p.  

 

Wellicht ook 20 seconden hoor, ik heb het. Iet uit getimed. 


  • 0 reacties
  • 26 januari 2024

Bijna 30 seconden, ook bij mij. Een van de vele irritaties.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Ook het sorteren van favoriete apps lukt heel erg vaak niet. Ik deed het voor de 11e keer en ineens lukte het wel. Dat is al heel erg lang zo. 


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 26 januari 2024

Speelt dit bij jullie nog steeds immers bij mij wordt het apps overzicht scherm direct na het indrukken van de apps knop geladen.

Ook het sorteren van apps lukt bij mij altijd.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Ja inderdaad helaas speelt dit nog steeds. Ik weet niet waarom, want het is niet altijd zo geweest. Het heeft gewoon normaal gewerkt zoals bij jou dus. 


wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 26 januari 2024

Dat maakt die TV+ Box helaas zo onbetrouwbaar. Iets wat bij de éne abonnee feilloos werkt kan bij de andere abonnee tot grote ergenis leiden.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Ja inderdaad. Ik heb van heel veel dingen waar anderen wel last van hebben totaal geen problemen. Alleen dit is vervelend en ook nog steeds het niet synchroon lopen bij het terugkijken wat bij anderen wel goed werkt. Ook de audio is bij mij te zacht (instelling op PassTrough) op een Sonos ARC 5.1 set, anderen beweren dat het wel helemaal goed is. Ik twijfel daar soms aan omdat ik hele hoge eisen stel aan audio en een ander zoiets heeft “als er maar geluid uit komt” 😊


Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 616 reacties
  • 26 januari 2024

Klopt. Dit heb ik begin vorige maand ook kenbaar gemaakt in een update topic dat dit probleem aanwezig is met de 'apps' pagina. 

Bij de 1 krijg je een lege 'apps' pagina dat een aantal x seconden duurt voordat je alle apps ziet. Bij de ander zie je wel direct de apps staan, maar kan je nog niet navigeren naar een bepaalde app (dit had ik ook in een gif-bestand laten zien). Dit is helaas nog niet verholpen. 

Ik ga tegenwoordig bij 'start' naar beneden en klik bij 'Mijn favoriete apps' de app aan en dat gaat wel snel.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Ja dat klopt, als ik in favorieten kijk, gaat het wel direct. Ik heb ook Jellyfin geïnstalleerd, maar heel erg vaak tikt die eruit als ik probeer te scrollen door m’n eigen film bestanden. Na zoveel keer doet hij het ineens wel en kan ik uren kijken zonder dat het fout gaat. M’n Mac waar ik het servergedeelte van Jellyfin heb geïnstalleerd heeft totaal geen fouten, dat zie ik als ik het logboek bekijk. Ik denk dat dit aan de KPN box ligt. Helaas is voor mij LG TV geen Jellyfin versie beschikbaar. Wel voor LG TV’s die net even nieuwer zijn. Een kleinigheidje hou je altijd. 😀


Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1118 reacties
  • 26 januari 2024
Sebas14 schreef:

dat een aantal x seconden duurt voordat je alle apps ziet.

Ik zie trouwens niet alle apps: een tijd terug is TeamViewer QuickSupport verdwenen. Ik heb dat op twee TV+ Boxen waar ik wel eens hulp bied gezien: de app startte niet meer op bij selecteren in de lijst met favoriete apps, en na verwijderen uit favorieten (ook) niet meer bij apps te zien.

Om TeamViewer toch te starten nu ergens naar de instellingen, en dan in een lijst met alle apps alsnog te starten. Verwijderen en opnieuw installeren hielp niet.

Natuurlijk geen idee of het iets met het trage tonen van de overige apps (eigenlijk alleen NPO Start en Spotify geïnstalleerd) te maken heeft. Zo niet, dan zijn er belangrijkere dingen dan dat TeamViewer niet getoond wordt.


ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 26 januari 2024

Zou zomaar kunnen dat dit met de traagheid te maken heeft, ook dat ‘probleempje’ van mij. Er zijn inderdaad andere dingen die voorrang hebben hoor. Het zou alleen fijn zijn wanneer dit ook opgepakt gaat worden. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 29 januari 2024

Ik gebruik zelf ook TV+ en ik zit eigenlijk non stop bij de apps sectie. Ik ervaar dit niet.

Hebben jullie dit nog steeds? 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3482 reacties
  • 29 januari 2024

@Erwin van KPN Sinds de update 1.134.1 duurt bij me exact 15s ieder keer als ik naar aaps ga tot de icons te zien zijn. Voor deze update duurde nooit meer dan 5s. Verder werkt het sorteren van favoriete apps heel raar, ik heb al hier erover geschreven.

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 29 januari 2024

Ik hoor het nu ook van Paul en Erik.   We zijn druk bezig om het verder onder de aandacht te brengen bij de developers!


PeterG
Superuser
  • 61138 reacties
  • 1 februari 2024

Ik lees in een nieuw topic dat het erger is geworden. 

Met de stopwatch: 17 seconden. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 2 februari 2024

Hopelijk snel een oplossing met een nieuwe update, @PeterG .  Ik heb helaas nog geen verdere info.


PeterG
Superuser
  • 61138 reacties
  • 2 februari 2024

Ik heb mijn gebruikte apps in het startmenu. Kom vrijwel nooit in menu ‘Apps’. 


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28399 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2024

Dit is opgelost in de afgelopen update van de TV+ Box: