Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken lukt niet meer, ontvangers 9 jaar oud. Kunnen wij nieuwe krijgen?

  • 21 augustus 2024
  • 13 reacties
  • 136 keer bekeken

Goedendag, wij hebben twee TV ontvangers die terugkijken niet meer toelaten. Het zijn oudere ontvangers waarvan de oudste in 2015 is geleverd. Zie foto, deze aanwijzingen heb ik al tig keer geprobeerd. 

Is er een mogelijkheid om dit te verhelpen of om nieuwere tv ontvangers te krijgen?

 

Beste antwoord door JanD

JanStM schreef:

@JanD

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank

0800 0402 gratis, dan krijg je nieuwe toegestuurd en wil KPN de oude graag weer retour, het zijn bruikleenapparaten.

@JanStM

Succes.

Bekijk origineel

13 reacties

slingshot
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 338 reacties
  • 21 augustus 2024

Nou 9 jaar mag die oude meuk toch wel eens vervangen worden...


JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8398 reacties
  • 22 augustus 2024

Welk merk en type tv ontvangers heb je van KPN in bruikleen @JanStM ???

Als het Motorola's zijn is daar een omruil programma voor, zijn het andere merken, zijn deze nog gewoon goed en dien nog mee met de updates.

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36685 reacties
  • 22 augustus 2024

Hallo @JanStM ,

Geef jouw ontvanger eerst eens een herstart of een frisse start. Hieronder staat de instructie. 
 

Werkt dat niet? Dan kun je vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het eventueel omwisselen van een ontvanger. KPN vervangt jouw ontvanger echter alleen maar indien deze defect is. Tenzij je nog een hele oude Motorola hebt, maar dat kan ik me bijna niet meer voorstellen. 
 

Herstart de tv-ontvanger

Dé oplossing in veel situaties, start jouw tv-ontvanger opnieuw op. 

Instructie:

  • Haal de stekker uit het stopcontact, of de stroomplug uit de tv-ontvanger
  • Wacht minimaal 30 seconden
  • Steek de stekker of stroomplug er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart

Controleer nadat de tv-ontvanger opnieuw is opgestart of het probleem is opgelost.

 

Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

  •  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Bron: 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024

@JanD 

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 augustus 2024

Heeft u het modem ook al eens herstart? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024

@Nick83 talloze keren. Met regelmaat maken de tv ontvangers ook geen verbinding met het netwerk. Een harde reset van het modem is dan het enige wat helpt


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 augustus 2024

Is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aangesloten? U gebruikt geen draadloze verbindingset? Er zit geen switch of iets anders tussen? 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8398 reacties
  • Antwoord
  • 22 augustus 2024
JanStM schreef:

@JanD

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank

0800 0402 gratis, dan krijg je nieuwe toegestuurd en wil KPN de oude graag weer retour, het zijn bruikleenapparaten.

@JanStM

Succes.


cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1840 reacties
  • 22 augustus 2024

Als het Motorola is kan u die omruilen voor nieuwe decoder 0800 0402 bellen gratis 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36685 reacties
  • 22 augustus 2024
Noordzee schreef:

Hallo @JanStM ,

Geef jouw ontvanger eerst eens een herstart of een frisse start. Hieronder staat de instructie. 
 

Werkt dat niet? Dan kun je vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het eventueel omwisselen van een ontvanger. KPN vervangt jouw ontvanger echter alleen maar indien deze defect is. Tenzij je nog een hele oude Motorola hebt, maar dat kan ik me bijna niet meer voorstellen. 
 

 

JanStM schreef:

Het zijn beide motorola's, zal het typenummer nakijken als ik thuis ben. Ik zal het 0800 nummer dan meteen bellen.

 

Dank

Apart, die Motorola’s hadden al veel eerder omgewisseld moeten/kunnen worden. 
 

Maar inderdaad, zoals al in mijn eerste reactie vermeld, dan even bellen met 0800-0402.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 augustus 2024

Dank allemaal!!


Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 22 augustus 2024

@JanStM laat ook even weten hoe het is afgelopen. Succes!


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 augustus 2024
slingshot schreef:

Nou 9 jaar mag die oude meuk toch wel eens vervangen worden...

9 jaar voor een tv ontvanger valt wel mee. Jan schrijft dat ze 9 jaar geleden gelevert zijn. Maar misschien waren ze toen al 5 jaar oud.​​


Reageer