Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP2952 omruilen voor een nieuwe 4k tv-ontvanger

  • 26 september 2024
  • 14 reacties
  • 849 keer bekeken

kan ik nu ik moet gaan betalen voor een verouderde VIP2952 deze ook omruilen voor een verbeterde 4K versie?

Beste antwoord door joop2011

eric lang schreef:

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.

 

KPN tv decoders zijn in bruikleen en eigendom van KPN.

Als je er bijvoorbeeld 1 via Marktplaats koopt, dan kan / mag KPN die uitzetten of maandelijks in rekening brengen (€ 5,-- per maand).

Je mag / kan alleen de KPN tv ontvanger gebruiken, die KPN je hebt toegezonden. 

Dus zelf gekocht of geregeld, mag KPN dus in rekening brengen. 

 

Of te wel, KPN werkt niet met tv decoders die jij gekocht hebt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37052 reacties
  • 26 september 2024

Hallo @eric lang ,

Dat kun je regelen door een abonnement te nemen op het aanvullende 4K-pakket. Dat kan waarschijnlijk geregeld worden via MijnKPN, maar zeker via 0800-0402.

Dat pakket kost 2,50 per maand.  De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van zes maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 september 2024

ik heb al 2 4K ontvangers en ik had een oude VIP2952 waar ik nu voor moet gaan betalen.

 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37052 reacties
  • 26 september 2024

Die zal niet zomaar omgeruild gaan worden, tenzij je dus overstapt op het 4K-pakket. 

Wat je zou kunnen proberen, is om die ontvanger even tijdelijk op te zeggen. En dan bv een week later weer jouw abonnement uit te breiden. Mogelijk sturen ze jou dan zo'n nieuwere 5202. 

 


PeterG
Superuser
  • 61562 reacties
  • 26 september 2024

Zodra de 2952 in je abonnement is vermeld zou je 'm kunnen ruilen voor de Arris 4k ontvanger VIP5202. 

Maar... zit die op een 4k televisie? Zo niet, dan heeft het op zich weinig zin. Als de ontvanger het nog goed doet ruilt kpn 'm overigens niet om. Dat is niet groen.

De Arris VIP2952 is nog een courante ontvanger. De ca. 10 jaar oude Arcadyan hmb2260 wordt vaak wel vlot omgeruild. 

Noordzee. De oudere ontvangers worden nu ook zonder 4k/uhd pakket omgeruild voor de VIP5202. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37052 reacties
  • 26 september 2024

Ok PeterG, zoals je zelf ook schrijft zullen ze bij @eric lang zijn ontvanger niet omwisselen. Want die ontvanger wordt nog gezien als moderne ontvanger. 
 

Wat ga je nu doen, @eric lang ? 4K-pakket erbij of tijdelijk even een ontvanger minder en daarna weer eentje erbij bestellen. 


 

Noordzee schreef:

Hallo @eric lang ,

Dat kun je regelen door een abonnement te nemen op het aanvullende 4K-pakket. Dat kan waarschijnlijk geregeld worden via MijnKPN, maar zeker via 0800-0402.

Dat pakket kost 2,50 per maand.  De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van zes maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

Noordzee schreef:

Die zal niet zomaar omgeruild gaan worden, tenzij je dus overstapt op het 4K-pakket. 

Wat je zou kunnen proberen, is om die ontvanger even tijdelijk op te zeggen. En dan bv een week later weer jouw abonnement uit te breiden. Mogelijk sturen ze jou dan zo'n nieuwere 5202. 

 

 


PeterG
Superuser
  • 61562 reacties
  • 26 september 2024

4k pakket er even bij zal ook geen effect hebben. Omdat er al 2 4k ontvangers zijn zal ook dan de 2952 niet omgewisseld worden. 

De optie van  Noordzee, even naar 2, en over een maandje* eentje huren via kpn, zal wel meer dan waarschijnlijk een VIP5202 opleveren. Want andere zijn er niet meer voor Alles in 1 en Hussel. 

*administratieve verwerkingstijd 


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 30 september 2024

Hoi @eric lang, er wordt al wat gespeculeerd over je situatie. Ik weet niet wat voor abonnement je precies hebt en wat voor ontvangers daarbij horen. Normaal gesproken wordt een goed werkende ontvanger niet zomaar omgeruild, tenzij het bij het abonnement anders hoort. Dat kunnen we op dit punt niet zeggen doordat we niet weten wat je situatie precies is.

Je kunt ons ook bellen op 0800-0402, daar kan het abonnement direct samen met je bekeken worden, net als de mogelijkheden.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 30 september 2024

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 37052 reacties
  • 30 september 2024
eric lang schreef:

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.

Ok @eric lang ,

Als je jouw abonnement via MijnKPN of via 0800-0402 hebt verlaagd naar twee ontvangers, dan zul je die VIP 2952 moeten terugsturen naar KPN. Want die ontvanger blijft altijd eigendom van KPN. 

Alleen de decoder uit het netwerk halen, is niet genoeg. Je moet daadwerkelijk jouw abonnement aanpassen. 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

 

  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

 

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • Antwoord
  • 30 september 2024
eric lang schreef:

ik heb een 2 4K ontvangers en een “oude” VIP 2952 zelf ergens geregeld. nu kreeg ik van de maand een bericht dat ik voor de eigen oude decoder moet gaan betalen. dit klopt volgens mij niet maar ik heb hem al uit het netwerk gehaald.

 

KPN tv decoders zijn in bruikleen en eigendom van KPN.

Als je er bijvoorbeeld 1 via Marktplaats koopt, dan kan / mag KPN die uitzetten of maandelijks in rekening brengen (€ 5,-- per maand).

Je mag / kan alleen de KPN tv ontvanger gebruiken, die KPN je hebt toegezonden. 

Dus zelf gekocht of geregeld, mag KPN dus in rekening brengen. 

 

Of te wel, KPN werkt niet met tv decoders die jij gekocht hebt.


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 1 oktober 2024

Wat Joop zegt klopt inderdaad, die ‘zelf geregelde’ ontvanger hoort niet bij je abonnement en om die te kunnen blijven gebruiken zal die (betaald) toegevoegd moeten worden aan het abonnement. Ik weet niet of die ontvanger inmiddels al is toegevoegd aan het abonnement of nog niet. In het bericht dat je hebt gekregen hierover staat wat je kunt doen om die ontvanger niet meer te gebruiken. Je kunt die stappen volgen daarvoor.


Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 216 reacties
  • 1 oktober 2024

Je krijg bij het verlengen van het oude abonnement naar een nieuw abonnement een KPN TV + ontvanger. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 1 oktober 2024
Frans123 schreef:

Je krijg bij het verlengen van het oude abonnement naar een nieuw abonnement een KPN TV + ontvanger. 

 

Dat klopt niet helemaal.

 

Je kan ook van KPN een aanbieding krijgen om je “oude” abonnement te verlengen.

Dan behoud je de “oude” KPN tv ontvangers en krijg je 1 of 2 jaar een korting per maand.

 

Als je (gratis) 0800-0402 belt en je abonnement omzet naar een het nieuwe abonnement KPN tv+, dan krijg je inderdaad de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). 

Deze box is onderdeel van het abonnement KPN tv+. 


JanD
Superuser
  • 8578 reacties
  • 1 oktober 2024
Frans123 schreef:

Je krijg bij het verlengen van het oude abonnement naar een nieuw abonnement een KPN TV + ontvanger. 

Bij het verlengen niet, bij overgang van een oud abo, Hussel bijvoorbeeld, naar TV+ wel, mits de klant contractvrij is @Frans123