Skip to main content
Beantwoord

Opnemen en tegelijkertijd afspelen van opname gaat niet meer goed

• 13 december 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Rianneke80
Nieuwkomer

Goedenavond,

Zowel vanavond als vorige week heb ik problemen met het opnemen en afspelen van in dit geval The Masked Singer op RTL4. Dit begint om 20.00u maar omdat dat net de tijd is om mijn zoon naar bed te brengen, neem ik dit op en start ik met kijken van de opname na ongeveer een half uur..

Dat ging altijd zonder problemen, maar zowel vanavond als vorige week stopt het kijken van de opname zomaar ineens en ik kan dan ook niet meer kijken. Een dag later lukte dit vorige week wel, maar ja ik wil gewoon na een half uur de opname gelijk kunnen kijken, terwijl het ook nog opgenomen wordt.

Dit hebben we in het verleden wel vaker gehad, daar was een oplossing voor maar die weet ik niet meer.

Kunt u mij helpen met de oplossing hiervoor? 

Beste antwoord door PeterG

Ja, dat kan. Wel een oud besje. Zeker 10 jaar.

Die storten langzaam een beetje in.

Vaak helpt een paar minuten stroomloos maken wel. Voorlopig. Schakelaar aan de achterkant. 

Om 'm om te ruilen even bellen. Je krijgt dan een Arris VIP5202. Die heeft geen display meer. En ook geen scart of mini jack. Maar is ook wel zuiniger met stroom.

Bellen kan tot 18:00 uur. Zaterdag tot 17:00 uur. Zondag gesloten, behalve voor storingen.

0800-0402

Bekijk origineel

4 reacties

PeterG
Superuser
  • 61137 reacties
  • 13 december 2024

Dat is niet de bedoeling. Welke tv ontvanger heb je?

Arris VIP2952 

Arris VIP5202 

Arcadyan HMB2260 

TV+ DIW7022 

???

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 16 december 2024

Hallo ​@Rianneke80 dat is natuurlijk niet praktisch. Heb je het al weten op te lossen? Vaak is het even stroomloos maken en dan het opnieuw opstarten van de ontvanger voldoende om dit soort problemen te tackelen. Mocht dat niet werken dan hoor ik net als ​@PeterG graag wat voor een ontvanger je van KPN in gebruik hebt!

Rianneke80
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 december 2024

Kan het een HMB2260 zijn? Dat staat op de voorkant van de ontvanger... 

Ik durfde daarna ff niks meer op deze manier te kijken, bang dat ie weer vastloopt..  dus ik kijk nu "live" of ik kijk de opname als het programma afgelopen is

PeterG
Superuser
  • 61137 reacties
  • Antwoord
  • 17 december 2024

Ja, dat kan. Wel een oud besje. Zeker 10 jaar.

Die storten langzaam een beetje in.

Vaak helpt een paar minuten stroomloos maken wel. Voorlopig. Schakelaar aan de achterkant. 

Om 'm om te ruilen even bellen. Je krijgt dan een Arris VIP5202. Die heeft geen display meer. En ook geen scart of mini jack. Maar is ook wel zuiniger met stroom.

Bellen kan tot 18:00 uur. Zaterdag tot 17:00 uur. Zondag gesloten, behalve voor storingen.

0800-0402

Reageer