Skip to main content
Beantwoord

KPN Smart TV app niet meer in Play Store

• 17 december 2024
  • 14 reacties
  • 716 keer bekeken

PeterG
Superuser

De KPN TV app is niet meer te vinden in de Google Play Store. Is dit een fout? 

Dus iedereen die nu een Android-TV of Google-TV aanschaft, vaak juist ook voor die app, kan 'm er niet opzetten. En je zal maar net je Chromecast of Android-TV een fabrieksreset hebben gegeven…. 

Beste antwoord door Kasper QA TV

De app is nu weer beschikbaar in de PlayStore. Excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

14 reacties

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 17 december 2024

De oude smart TV app lijkt inderdaad EoL te zijn.

Ik verwacht dat de nieuwe smart TV+ app binnenkort zijn intrede zal gaan doen.

Wel apart dat dit zo vlak voor de feestdagen gebeurt want je zou verwachten dat iedereen tijdens de feestdagen "rust in de tent" zou willen hebben.

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • Antwoord
  • 17 december 2024

De app is nu weer beschikbaar in de PlayStore. Excuses voor het ongemak.

• Topper
  • 17 reacties
  • 7 januari 2025

Op Google apparaten zoals mijn Chromecast 4K met google TV en mijn Google TV streamer zijn zowel de KPN ITV als de KPN TV+ app niet beschikbaar in de playstore. Tot voor kort was de ITV app nog beschikbaar en haalde ik de TV+ app van APK pure.

Op mijn philips TV is de ITV App inmiddels vervangen door de TV+ App. Dus de TV+ App voorlopig nog maar even van APK Pure blijven halen voor mijn Google apparaten.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 60939 reacties
  • 7 januari 2025

Maar had je 'm, de vorige dan, dan niet allang gedownload op de chromecast en de streamer? ​@Jdevrie 

Of heb je ze pas net?

Tot en met vorige week stond die nog in de app store voor die apparaten. 

• Topper
  • 17 reacties
  • 7 januari 2025
PeterG schreef:

Maar had je 'm, de vorige dan, dan niet allang gedownload op de chromecast en de streamer? ​@Jdevrie 

Ja ze stonden nog op de Google apparaten maar nu de TV+ APP officieel op Android /Google TV wordt ondersteund ben ik helemaal van de ITV App afgestapt. Ik kwam er bij toeval achter dat de ITV App niet meer in de Appstore stond. Doordat de TV+ App op mijn Philips TV plotseling de ITV App had vervangen zocht ik op de Google apparatuur ook naar de TV+ App maar zag ik daar helemaal geen App meer toen ik op KPN zocht.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 januari 2025

Vandaag 18 januari 2025 en wifi problemen met mijn SONY tv. Van alles geprobeerd; opnieuw tv gestart, wifi opnieuw geïnstalleerd, router opnieuw opgestart. Niets werkt.

Uiteindelijk via LAN kabel aangesloten.

Software update gegeven. KPN TV+ app blijft problemen geven. Bij zender wissel start app opnieuw op. App verwijderd om opnieuw op te starten.....…

Maar nu krijg ook ik de melding "KPN TV+ Android TV is niet beschikbaar op Google Play op dit apparaat".

Hoe krijg ik weer normaal TV kijken op een tv?

Iemand?

KPN?

Henk Neve / Almeloo

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 60939 reacties
  • 18 januari 2025

Dat gaat even niet lukken ​@HHDN . De app is 17  januari eventjes uit de lucht gehaald, omdat er problemen mee waren. (niet de problemen die jij noemt, die heeft lang niet iedereen)

Dat normaal kijken lukte toch al niet met de app, begrijp ik????

Het is trouwens totaal zinloos om een app, welke dan ook, te verwijderen om daarna dezelfde weer te downloaden. Dan weet je dat voor de volgende keer.

Komende week komt de app weer beschikbaar in de Play Store.

Vooralsnog voor jou eventjes casten vanaf je mobiel OF de tv ontvanger.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 januari 2025

PeterG schreef:

De app is eventjes uit de lucht gehaald, omdat er problemen mee waren. (niet de problemen die jij noemt, die heeft lang niet iedereen)

Welke problemen doel je dan op?

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 60939 reacties
  • 18 januari 2025

De problemen met TCL en Philips. Daar is een fix voor uitgebracht met als resultaat dat het voor andere merken nu niet meer aanwezig is.

Maarja, je gaat er toch vanuit dat eenmaal gedownload iemand een app niet weer verwijderd. Dat heb ik nog nooit gedaan. Het is dan toch weer dezelfde die je download.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 januari 2025
PeterG schreef:

De problemen met TCL en Philips. Daar is een fix voor uitgebracht met als resultaat dat het voor andere merken nu niet meer aanwezig is.

En dat is dus zo'n tekortkoming van de deployment procedure. Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor een fix voor de televisies van Philips en TCL de app dan maar niet meer aan te bieden voor alle andere devices. Persoonlijk vind ik dat wel een vreemde gang van zaken en wellicht ook een te overhaaste beslissing om die fix dan maar uit te brengen. Blijkbaar was er nog geen vertrouwen dat die fix geen negatieve neveneffecten had op de andere de devices zoals Sony en Chromecast Google TV.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 60939 reacties
  • 18 januari 2025

Haha. Mee eens hoor.

Vannacht had ik het in mezelf nog over “incompetentie” hierover door alle meldingen van mensen die de app hadden verwijderd (wat ik ook niet kan volgen) om vervolgens opnieuw te downloaden. Wat nu niet lukt. Maar dan blijft het dezelfde die je al had. Laten staan en wachten op een update is altijd beter en handiger.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 18 januari 2025
PeterG schreef:

Vannacht had ik het in mezelf nog over “incompetentie” hierover door alle meldingen van mensen die de app hadden verwijderd (wat ik ook niet kan volgen) ...

Maar wat constant als "advies" gegeven wordt door klanten"service" en de moderators hier op het forum.

Ik snap heel goed dat mensen dat dan ook gaan doen (het wordt immers vaak geadviseerd) en ik zie dat dan ook niet als "incompetentie" maar meer als "onwetendheid".

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 januari 2025

Zou wel handig zijn als ze dit bij de klantenservice ook weten. Daar zeggen ze telkens dat dit gewoon geïnstalleerd kan worden in de playstore

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 januari 2025

Ik kreeg een trage en slecht werkende kpn ontvangst. Ik dacht gewoon de app verwijderen, oke gedaan en wat denk je geen kpn meer in mijn appstore hoe los ik dat op

Reageer