Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV-ontvanger start ineens traag op

  • 17 december 2024
  • 32 reacties
  • 1510 keer bekeken

Hallo. Mijn tv-ontvanger start sinds gisteren erg langzaam op. Tijdens het kijken naar YouTube startte de ontvanger spontaan opnieuw op en deed daar ongeveer een minuut over. Daarvoor ging het opstarten veel sneller. Bij Instellingen; Energiebesparing, staat het apparaat nog steeds op Snelle start i.p.v. Ecostand. Hoe kan dat? B.v.d. Jack.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Hemmenjack, goed om te lezen dat het met een herstart is opgelost! De tv-ontvanger hoort niet zomaar opnieuw op te starten, maar mocht het onverhoopt ooit weer gebeuren kan je de tip van Joop gebruiken ðŸ™‚

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12938 reacties
  • 18 december 2024
  1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 december 2024

De tv-ontvanger is een Sagemcom. Hij is verbonden met een Box12 via wifi.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12938 reacties
  • 18 december 2024
Hemmenjack schreef:

De tv-ontvanger is een Sagemcom. Hij is verbonden met een Box12 via wifi.

 

UTP kabel is natuurlijk altijd het beste, maar het moet wel met de Box12 en DIW7022 goed werken.

 

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is om hem opnieuw op te starten.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 december 2024

Bedankt voor het advies, het heeft geholpen.

😀


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16161 reacties
  • Antwoord
  • 19 december 2024

Hoi ​@Hemmenjack, goed om te lezen dat het met een herstart is opgelost! De tv-ontvanger hoort niet zomaar opnieuw op te starten, maar mocht het onverhoopt ooit weer gebeuren kan je de tip van Joop gebruiken ðŸ™‚


  • Topper
  • 10 reacties
  • 31 december 2024

Klopt dat een herstart helpt. Maar dat is maar voor even. Vervalt al na 1 of 2x kijken in herhaling. Stroom eraf en erop helpt niet. Hellup....


Forum|alt.badge.img+2

Nu begint ie boven ook al traag op te starten......

Stom dat daar een flinke tijd tussen zit van waar die van beneden daar mee begon, en nu die boven dus ook. Zelfde software versies.

Ook die maar even een frisse start geven en kijken of het helpt.

 


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16161 reacties
  • 31 december 2024

Een oplossing voor korte tijd is niet handig inderdaad ​@Wessw01. Maakt het nog verschil of je 'm op Eco stand hebt staan of op Quick start?


JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8305 reacties
  • 31 december 2024

Bij mij hielp een frisse start goed afgelopen zondag, start nog steeds weer normaal snel op.

 


  • Topper
  • 10 reacties
  • 31 december 2024

​@Jasper van KPN  Staat op snel starten.


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16161 reacties
  • 31 december 2024

Dank je, we gaan deze voorbeelden doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken of ze er meer over kunnen zien.


  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 december 2024

Wij hebben hetzelfde probleem en gaan de herstart zoals beschreven uitvoeren


  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 januari 2025

Ik heb sinds enige tijd dezelfde (en meer) problemen. Ook geluid loopt achter, spontaan herstarten  etc.

Herstart lost het tijdelijk op. Naar mijn idee is dit een bug zoals bijvoorbeeld een "memory leak" of buffer overflow.je leert ermee te leven maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.


XpDieto
Topper
  • Topper
  • 20 reacties
  • 1 januari 2025

Ook hier start de ontvanger sinds gister ineens heel traag op. 

Ik zie een patroon. Denk dat kpn de servers en service moet nalopen. 

 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12938 reacties
  • 1 januari 2025

Ik denk dat het veroorzaakt is bij de laatste update.

Ik hoorde van iemand dat ook hij dit probleem heeft.

Heel erg traag opstarten van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Bij ons is het gelukkig niet het geval.

Maar zoals vaker, wat bij de een wel goed werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook goed werkt.

Wederom wel weer heel erg vreemd dat ook hier niet iedereen last van heeft.


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16161 reacties
  • 1 januari 2025

Op dit moment is er niets bekend, daarom geven we het zoals gezegd door aan de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken. Ik ervaar het zelf ook niet, dus het treft niet iedereen.


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 januari 2025

Hier exact zelfde probleem. Trage opstart van de modem. Zowel na het kijken van bv Netflix en dan weer terugschakelen naar tv, als tijdens het normaal opstarten. Dit kan niet anders dan dat dit is gekomen door een update. Overigens geen idee wanneer die is doorgevoerd. 


Chris 1967
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2025

Ook bij ons start de tv ontvanger sinds kort heel traag op. Zowel boven als beneden. Boven valt het beeld ook regelmatig stil, blokjes in het beeld enz.. De tv ontvangers zijn beide rechtstreeks verbonden met de router. Dus geen wifi. De herstart heeft tot nu toe beneden geholpen . Boven hebben we het nog niet geprobeerd 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2025

Ook hier start hij traag op, herstarten helpt maar heel eventjes helaas.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 januari 2025
Wessw01 schreef:

Klopt dat een herstart helpt. Maar dat is maar voor even. Vervalt al na 1 of 2x kijken in herhaling. Stroom eraf en erop helpt niet. Hellup....

Klopt. Ik was te vroeg blij. Na een dag begon de trage opstart opnieuw. Heeft het misschien te maken met nieuwe firmware of zo?


XpDieto
Topper
  • Topper
  • 20 reacties
  • 1 januari 2025

Aan de bak KPN... Stel ons niet teleur. Dit klinkt als een instelling aan jullie zijde. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2025

Ook bij ons start de tv ontvanger heel traag op sinds een week. Een opgenomen film bekijken gaat ook niet soepel, om de haverklap staat het beeld even een paar seconden stil....


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2025

Hier ook sinds 2 weken een heel trage opstart van de tv kastjes.


wjb
Superuser
  • 74549 reacties
  • 2 januari 2025

Ik ben wel benieuwd welke apps er allemaal gebruikt zijn door de abonnees die last hebben van het trage opstarten van de TV+ Box.


Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 2 januari 2025

Ik hou deze topic ook even in de gaten.

Hoor hier ook al klachten dat de TV+ ontvanger soms er heel lang over doet om op te starten.