Skip to main content
Vraag

Stilstaand en haperend beeld op TV

• 4 januari 2025
  • 22 reacties
  • 274 keer bekeken

al bijna 1 jaar, nadat we een andere ontvanger kregen, hebben we veel last van stilstaand en haperend beeld. Iedere keer horen we weer hetzelfde verhaal, ook2nieuwe ontvangers gehad, van beurzen merk,  omgewisseld van boven naar beneden,  maar hielp allemaal niks.  3x zouden ze er een case van maken, ja 3x, dan zou er een monteur komen. Maar die moet nog steeds komen.  We waren al overgestapt naar Delta, maar door problemen van Delta, is dit geannuleerd,  ook die houden hun woord niet, wie kan je wel vertrouwen. We hadden voor deze kleine ontvangers, een wat grotere, nooit geen problemen, en nu deze dagen, slecht opstarten, geen beeld, je hoort af en toe stemmen. Valt vaak uit, wel opstarten, we betalen ruim 70 euro, voor wat,  voor slecht beeld en geluid. Dan vraag je om compensatie, voor de rommel, die ze hebben. Die krijg je niet. Wie weet er een goede,  behalve Ziggo, dat mag van KPN hier niet pglasvezel. Ook met Ziggo nooit problemen. KPN heeft nu een nieuwe ontvanger???? Maar laat er niks over los, wel duur betalen, maar helpen doen ze niet, zolang hun het geld maar opstrijken

22 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Goh, als ik al een jaar lang televisie problemen had, zou ik ook niet blij zijn. Heel goed dat je contact met ons opneemt, ​@Polly1964. Ik denk graag met je mee! Ik ga je een aantal vragen stellen en ik wil je vragen om deze allemaal te beantwoorden. Dit kan mij helpen het probleem te achterhalen en zo tot een oplossing te komen.

• Welke tv-ontvangers heb je?
  • Hebben de tv-ontvangers de nieuwste softwareversie?
  • Heb je de tv-ontvangers ook al eens een frisse start gegeven?
  • Je hebt er 2, begrijp ik. Heb je op beide tv-ontvangers problemen? Of speelt het probleem op 1 locatie?
  • Hoe heb je de tv-ontvangers aangesloten? Maak je gebruik van wifi, kabel of een draadloze verbindingsset?
  • Heb je problemen tijdens Live televisie kijken of juist (ook) tijdens terugkijken en/of opnames bekijken?
  • Welk modem heb je in bruikleen?
  • Heb je je het modem al eens een reset gegeven? Hoe je dit doet, lees je hier: Reset modem.
  • Begrijp ik het goed dat je glasvezel hebt? Zo ja, heb je het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gemaakt?

Ik wacht je reactie af!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 7 januari 2025

- Sagemcom

DW 7022, Artnr. 849054

Serienummer. 722442033737

- bijna elke maand

- bijna wekelijks/ dagelijks

- beide , ook al gewisseld 

- via kabel,  ook al eens wifi

- live kijken,  opnames

- V10

- Geen glasvezel, wou KPN niet in Vroomshoop,  

- kastje werkt niet van glasvezel 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Nog even een aantal check vragen. Jouw antwoorden zijn kort en krachtig, maar soms niet helemaal duidelijk wat je dan bedoelt.

• Het probleem speelt zich dus op beide tv-ontvangers af. En daarmee ook op beide locaties. Als je ze van plek wisselt, gebeurt er niks. Klopt dit zo?
  • Oke, dus geen glasvezel. Heb je het modem ook al eens een reset gegeven? Hoe je dit doet, lees je hier: Reset modem.

Dan nog een aantal nieuwe vragen:

• Je hebt beide tv-ontvangers aangesloten met een internetkabel begrijp ik. Heel goed, dit is de beste manier van aansluiten. Heb je de kabel tussen tv-ontvangers en modem ook al eens vervangen?
  • Wat voor HDMI kabel gebruik je tussen tv-ontvanger en TV? Gebruik je hiervoor de meegeleverd kabel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 9 januari 2025

Ja beide ontvangers.Klopt omgewisseld, geen succes. 

Geen glasvezel

Vaak gereset, geen suc6

Kabels vervangen

HDMI van jullie zelf

DSL kabel, hebben jullie een verkeerde gestuurd. Moet 1 zijn net een splitsing stekker in de telefoonkosten, zo word het genoemd in onze volksmond

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 9 januari 2025

Stuur maar 2 nieuw ontvangers op, de allernieuwste wat over gepraat word.  En kom eens met een compensatie.  We hebben nu nog een probleem erbij sinds ruim 1 week, als we de tv opstarten, iedere keer weer, is het beeld zwart, maar hoor je wel stemmen, heel irritant. Wehebben ODIDO, ook al gevraagd, of hun hier ook problemen mee hebben,  ze zeggen niet.  Maar wij willen graag op de glasvezel 

Komnu eens na met dan 1 jaar met een goede oplossing. En laat ons 1 jaar de helft betalen van wat we nu doen,  jullie trekken met deze actie wel nieuwe klanten maar de bestaande klanten niet, en nu weer zo'n last hebben van dit klote kastje mag er wel wat tegenover staan

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 10 januari 2025

We kunnen niet zomaar een nieuwe tv-ontvanger toesturen. Bovendien, als je TV+ hebt, dan heb je al de nieuwste tv-ontvanger. Maar goed, het is belangrijk om eerst te achterhalen waar het probleem zit. En aangezien beide tv-ontvangers hetzelfde probleem vertonen, vermoed ik zelf dat het probleem ergens in het netwerk zit. Kan je meer vertellen over de apparaten die je in jouw netwerk hebt aangesloten? Heb je bijvoorbeeld een switch in gebruik?

En wat bedoel je hiermee:

DSL kabel, hebben jullie een verkeerde gestuurd. Moet 1 zijn net een splitsing stekker in de telefoonkosten, zo word het genoemd in onze volksmond

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 10 januari 2025

Het lijkt mij het beste dat jullie eens een monteur sturen, deze vragen hebben we al tig keer beantwoord.  Niks geen switch, of andere rare apparaten. Alleen de ontvanger, V10, verder niks.  De DSL kabel voor interactieve tv , is een kabel die naar de muur gaat in de vaste aansluiting voor de telefoon, dat is een splitkralen, 1 blauw 1 wit en die gaat naar de V10, in de DSL lijn

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 13 januari 2025

Oke, als ik het zo lees, zou het probleem nog wel eens in de kabel tussen de tv-ontvanger en het modem. Mogelijk in het stuk in de muur. Ik wil je vragen eens een kabel direct van het modem naar de tv-ontvanger te leggen. Dus niet via de aansluiting in de muur. Ik ben benieuwd of je dan wel probleemloos TV kunt kijken.

• 387 reacties
  • 13 januari 2025

1- Zet de wifi uit op beide diw7022 bij gebruik van de v10. extra info
2- Met de “splitkralen” word waarschijnlijk een y-kabel bedoeld. Deze word gebruikt met pairbonding (voor het bundelen van twee koperen 'aderparen').

Voorbeeld van een isra-punt geschikt voor pairbonding met een aangesloten y-kabel:

Bron foto
3- Beide lampjes bij L1 en L2 naast de grijze dsl poort op de v10 horen te branden als er pairbonding gebruikt word. Zo niet de dsl stekker eruit en opnieuw erin voor een beter contact.
4- Sluit niets aan op de rode WAN poort op de v10 als de dsl poort word gebruikt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 13 januari 2025

De L2 brand wel, maar niet zo helder als de L1, en die kabel, hebben ze verkeerd opgestuurd, er is namelijk bij de aansluiting , dat de kabel wat bloot ligt, die zou ik graag vervangen,  mocht het daar aan liggen

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 14 januari 2025

Kan je misschien foto's sturen van de situatie bij jou thuis? Ik ben een beetje het overzicht kwijt en foto's kunnen helpen de boel weer duidelijk te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 14 januari 2025

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 16 januari 2025

Oke, dit beantwoord alleen nog niet helemaal mijn vraag.

Klopt het dat je een kabel van de tv-ontvanger naar de muur hebt lopen? En door de muur weer een kabel naar het modem?

Waar staat het modem? En hoe is deze aangesloten op het netwerk?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 17 januari 2025

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 20 januari 2025

Als ik het goed zie op de foto's, loopt de hele internetkabel van de tv-ontvanger naar het modem. En dan de Y-kabel loopt van het modem naar de muur.

De eerste stap is denk het vervangen van alle kabels. Wij kunnen je nieuwe kabels toesturen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Je kunt gemakkelijk een belafspraak maken. We bellen jou dan terug op een moment dat het jou uitkomt.

• 8482 reacties
  • 20 januari 2025

Beste ​@Polly1964 tip: zet de modem op een voet of hang hem op.

Op de foto zie ik de modem liggend op een plank o.i.d. en kan deze dus zijn warmte niet goed kwijt en kan daardoor storingen geven en/of defect raken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 21 januari 2025

Een hele goede tip van ​@JanD!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025

Waar slaat dat op,  los het probleem op,  stuur maar nieuwe kabels.  

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 23 januari 2025

We kunnen je zeker nieuwe kabels toesturen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Je kunt gemakkelijk een belafspraak maken. We bellen jou dan terug op een moment dat het jou uitkomt.

• Slimmerik
  • 50 reacties
  • 9 april 2025

Doe dit:

Neem 1 Meter Cat 8.1 internetkabel (Tot 40Gb,en 2000 mhz) tussen het fiberkastje,en een kpn Box12 met Wifi6.

Neem 1gb internet,wat op vandaag al geen overbodige luxe meer is.

Neem het laatste kpn+tv  kastje met wifi6

Neem een snelle hdmi kabel.

Kijk draadloos op multicast.stand .

Dan heb je een mooi en scherp beeld.

Zeker op een 4K en AI tv.

En ik heb nog maar een HD tv.

Ik had die problemen ook.

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • 45 reacties
  • 9 april 2025
Uit Meijel schreef:

Doe dit:

Neem 1 Meter Cat 8.1 internetkabel (Tot 40Gb,en 2000 mhz) tussen het fiberkastje,en een kpn Box12 met Wifi6.

Neem 1gb internet,wat op vandaag al geen overbodige luxe meer is.

Neem het laatste kpn+tv  kastje met wifi6

Neem een snelle hdmi kabel.

Kijk draadloos op multicast.stand .

Dan heb je een mooi en scherp beeld.

Zeker op een 4K en AI tv.

En ik heb nog maar een HD tv.

Ik had die problemen ook.

Sorry maar ik lees hier best wel wat tips die overkill zijn en daarnaast multicast over wifi.

Cat 5e op een Gigabyte line is ruim voldoende. Cat6A(Bijgeleverde rode of gele kabel) is inmiddels de norm maar dat is echt toekomstgericht als er nog hogere snelheden beschikbaar komen. Cat8.. Dat slaat nergens op en is veelste veel (en te duur) voor een woon situatie met internet, tv en bellen.

1 Gigabyte.. Leuk, als je veel download of upload. Maar om tv te kijken met een huishouden van 3 a 4 personen is 200 mb meer dan voldoende. Voor 1 a 2 personen zelfs 100. Nogmaals, indien geen intensieve download en upload voor bijvoorbeeld games nodig zijn.

De HDMI kabel geleverd bij de KPN TV+ box is ruim voldoende om de beste kwaliteit over te brengen om je tv. Mits je tv hierom vraagt en dit aankan.

Dan de laatste.. Wifi in plaats van bekabeld? Bekabeld is en blijft de beste manier van gebruik maken van TV/Internet.

#AlsHetGaatPakEenDraad

Ik wilde dit toch even vermelden aangezien er eventueel mensen meelezen op dit topic en dadelijk alles draadloos gaan aansluiten. Ja, het is een optie. Nee, het is niet aan te raden. Het wordt er storingsgevoeliger van.

• Slimmerik
  • 50 reacties
  • 10 april 2025

Met draadloos is dat irritante  schokkende beeld wel weg.

Dat is erg frustrerend in deze wereld.

En haal ik 400mb meer snelheid.over 500mb

De kabel is maar begrenst tot 100mb.

In nu is kpn al niet van de snelle oplossingen,anderen trouwens ook niet.

Zo wacht ik nu al 4 jaar op 4gb internet.

En kan ik niet meer in mijn modem.

Nog niet opgelost.

Reageer