Skip to main content
Vraag

Na update Smart TV app alleen zwart beeld

• 9 januari 2025
  • 102 reacties
  • 1609 keer bekeken

De KPN tv app is op mijn smart tv ge-update, maar nu werkt het niet meer. App start wel op, maar bij het aanklikken van een programma blijft beeld zwart. App reeds verwijderd en opnieuw opgestart, TV volledig gereset. Niets werkt.

102 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 januari 2025

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Na 1 minuut een zwart scherm valt ook het geluid weg. Helemaal klaar mee.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 januari 2025

Heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Opnieuw geïnstalleerd,  stroom er af gehaald,  niets helpt. De app start op, je kiest een programma, Er komt zelfs even een balkje met de programmanaam en net als.je denkt dat er afgespeeld gaat worden........ Zwart beeld.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 januari 2025

Hier ook zelfde probleem 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 10 januari 2025

​@Launaldo â€‹@Ilonka72 â€‹@ArjanRo â€‹@Peetje123 Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik ben geen moderator, maar om dit zsm op te lossen misschien handig om alvast te delen welke TV's jullie hebben. Dus welk merk, model en welke versie Android TV er op staat. Hoe meer informatie, hoe sneller en beter ze het probleem kunnen verhelpen

• Topper
  • 18 reacties
  • 10 januari 2025

Hier hetzelfde probleem. App start moeiteloos op, je selecteert het programma - ook zonder problemen - en zodra het moet gaan afspelen gaat het beeld op zwart (geen beeld, geen geluid).

Ik heb de app gestopt, cache en geheugen geleegd, maar dat had geen effect.

TV merk: Philips

Type: 32PFS6402/12 (uit 2019).

Andere streaming apps zoals Netflix, YouTube of Eon werken wel prima op deze tv. Ook de vorige KPN Smart TV app werkte prima.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025

Welkom op de community ​@Launaldo, ​@Ilonka72, ​@ArjanRo,  @Peetje123 en ​@Bob.K. Vervelend dat jullie dit allemaal ervaren! Zoals ​@ikheetjeff al zegt zijn we inderdaad benieuwd welk merk en model tv het precies om gaat bij jullie, Kunnen jullie daarnaast ook je profiel invullen zodat je klantnummer en/of abonnementsnummer er minimaal staat? Als je daarna een seintje geeft kunnen we jouw situatie meenemen hierbij om te zoeken naar een oplossing.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 10 januari 2025

Een aanvulling op mijn vorige bericht, welke versie van Android staat er op jullie tv? De app is geschikt voor Android 7.0 en hoger, als je lager dan dat hebt, is het mogelijk om een update te doen?

• Topper
  • 18 reacties
  • 10 januari 2025

Onze Philips TV heeft Android versie 7.1.2

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 januari 2025

Ik heb android versie 11

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 januari 2025

Hier hetzelfde verhaal.

Wat verschrikkelijk vervelend dit....

Oude app werkte prima, nieuwe app kapot.

Tv: Sony Bravia kdl-50w899c met Android 7 erop.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 januari 2025

Hier hetzelfde probleem met een Tcl 43P61B TV dat draait op Android 11

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 januari 2025

Hier ook versie android 7.1.2 op een Philips 32fps

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Een aanvulling op mijn vorige bericht, welke versie van Android staat er op jullie tv? De app is geschikt voor Android 7.0 en hoger, als je lager dan dat hebt, is het mogelijk om een update te doen?

Wij hebben een Philips tv met Android versie 7.1.2. Alles gereset, maar de app werkt nog steeds niet. Heel frustrerend dit. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

Ik merk iets vreemds op met de KPN TV app. Wanneer ik live beelden probeer te bekijken, krijg ik alleen een zwart beeld, terwijl het geluid wel goed doorkomt. Opvallend is dat wanneer ik iets terugkijk, alles prima werkt.

• Topper
  • 18 reacties
  • 11 januari 2025

​@Jasper van KPN Mijn profiel is nu up-to-date.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

​@Jasper van KPN mijn profiel is up to date. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 11 januari 2025

Ter aanvulling op meldingen dat het geluid soms wel doet. In ons geval hoor je het geluid nooit, zowel bij live tv als bij terugkijken of opgenomen programma's niet. Alleen de programmainformatie is (soms) zichtbaar.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

Mijn profiel is ook up to date. 

Hier ook nooit geluid. Het maakt ook niet uit of je probeert terug te kijken of live. Programmatitel is kort in beeld. Als ik ondertiteling aanzet komt er een tekst in beeld die de hele tijd in beeld blijft en niet ververst.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025

Bij ons ook hetzelfde probleem als bij ​@Bob.K .

App start moeiteloos op, je selecteert het programma en zodra het moet gaan afspelen gaat het beeld ook op zwart .

Ik heb een aantal keer de app verwijderd en op nieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. 

Android versie: 7.1.2

Andere apps werken prima.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 januari 2025

Hmm, het lijkt er dus op dat we met een aantal mensen met dezelfde tv en dezelfde android versie precies dezelfde problemen ondervinden. ​@Bob.K , ​@R. Giesen 

• Helper
  • 32 reacties
  • 11 januari 2025
R. Giesen schreef:

App start moeiteloos op, je selecteert het programma en zodra het moet gaan afspelen gaat het beeld ook op zwart .

Ik heb een aantal keer de app verwijderd en op nieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. 

Hier de zelfde TV en de zelfde klachten :)

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 januari 2025

Hier ook hetzelde probleem. Geen beeld, wel geluid.

Heel erg hinderlijk. Gaat hier om TCL televisies uit 2022 en 2023. 

Voor de update nooit problemen 

• Topper
  • 18 reacties
  • 12 januari 2025
Safritjuh schreef:
R. Giesen schreef:

Hier de zelfde TV en de zelfde klachten :)

Na wat onderzoek lijkt het me waarschijnlijk dat het probleem de chipset in de tv is: de Mediatek MT5800.

Als je in het forum zoekt op Mediatek dan vind je al eerdere meldingen van 5 jaar terug met de melding dat KPN er mee bekend is en een oplossing zoekt en het advies om de beeldkwaliteit te downgraden. Naar mijn mening is KPN hier zeker van op de hoogte en hadden ze hierop kunnen testen. In de nieuwe app valt de beeldkwaliteit niet in te stellen trouwens.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 januari 2025
Launaldo schreef:

De KPN tv app is op mijn smart tv ge-update, maar nu werkt het niet meer. App start wel op, maar bij het aanklikken van een programma blijft beeld zwart. App reeds verwijderd en opnieuw opgestart, TV volledig gereset. Niets werkt.

Hier precies hetzelfde probleem. Heb OS versie 11 op een TCL.

Schandalig dat dit kan gebeuren, wat is de oplossing. Als dit nog langer duurt ben ik er echt wel klaar mee...

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 13 januari 2025

Het is inderdaad typisch dat jullie dezelfde Philips hebben en het zelfde probleem ervaren. Ik heb het model doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat er gericht naar kan worden gekeken worden.

​@DorienJ â€‹@MartiniBianco welk model TCL hebben jullie precies?

Reageer