Skip to main content
Beantwoord

Hoe kijk ik tv via KPN op mijn nieuwe Samsung Smart TV?

• 11 januari 2025
  • 17 reacties
  • 310 keer bekeken

Goedemiddag!

Ik heb een nieuwe Samsung tv gekocht en ik wil niet via Itv kijken want terugkijken gaat niet. Dus modem gekoppeld aan hdmi1. Alle stekkers zitten correct. Alles terug naar fabrieksinstellingen gebracht, opnieuw begonnen. Onderin zie ik hdmi met kpn verbonden. Links bovenin kpn hdmi maar blauw beeld. Heb hdmi kabel vernieuwd en alles getracht. En nu weet ik het niet meer :) ik heb draadloos modem, bij vorige samsung perfect. Help 😄 Samsung Qled 4k smart tv QE1D

Beste antwoord door PeterG

Het is zeker een oud kastje. Zeker 10 jaar oud. Kan dus gewoon stuk zijn. Was de Arcadyan bij mijn moeder september j.l. ook. Die had alleen nog npo.

Werkte het op de vorige tv wel? En is het dezelfde hdmi kabel. Ook daar had ik ooit een defecte van. 

Heb je een gratis Samsung account dan kun je de KPN ITV app uit de store halen. Inloggen met tv abonnementsnummer en pincode en je kunt voorlopig weer kijken. 

! Mogelijk is de KPN TV app al aanwezig op de Samsung. 

Tv met internet verbinden. Kabel of wifi.

Samsung account maken via website. Daarna op de tv ermee inloggen onder 'apps'.

De Arcadyan maar beter om laten ruilen. Bel even en zeg bijvoorbeeld "mijn tv ontvanger is stuk".

Je krijgt dan de Arris VIP5202. Die heeft geen display meer. De bediening werkt ook vlotter. Gebruik de meegeleverde hdmi kabel. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Bekijk origineel

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 11 januari 2025

Als het goed is heeft u een tv ontvanger. De tv ontvanger moet met een kabel verbonden worden met het modem. De nieuwste ontvangers kan eventueel via wifi werken. De tv ontvanger moet met een hdmi kabel aangesloten worden aan de tv. Heeft u dat op deze manier gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Voordat ik het vraag, alles gecontroleerd, opnieuw opgestart, nieuwe hdmi kabel. Onderin bij instelling zie je hdmi, kpn en dan daarom klik: kpn hdmi links bovenin met datum maar blauw beeld. En vervolgens schiet het op voedingsfout. Maar er is stroom etc, lampjes branden, wifi is ok

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 11 januari 2025

Welke ontvanger heb je?

Ik vermoed een Arris of Arcadyan. Als daar geen hdmi signaal van komt geeft een Samsung een slechte Nederlandse melding met voedingsfout.

Ontvanger staat wel aan? Indien het er een met display is wat zoe je daarop. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Ik zit te gieren, ja hij staat aan. Dat zou helemaal een actie zijn ;) Arcadyan model HNB2260 Als ie aanstaat, zie ik zendernummer 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36685 reacties
  • 11 januari 2025

Hallo ​@Mir178 ,

Probeer eens de HDMI-kabel in een andere HDMI-ingang op jouw TV. En zorg dat de kabel goed vastzit in de TV en in de ontvanger. 

Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 

Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het TV-menu.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Ja dit had ik ook reeds geprobeerd, andere ingang maar heb voor zekerheid nog een keer gedaan maar ook hier voeding van apparaatfout controleren. Kastje staat aan, op kanaal maar t matcht niet op de een of andere manier. Mss toch omdat t een ouder kastje is

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • Antwoord
  • 11 januari 2025

Het is zeker een oud kastje. Zeker 10 jaar oud. Kan dus gewoon stuk zijn. Was de Arcadyan bij mijn moeder september j.l. ook. Die had alleen nog npo.

Werkte het op de vorige tv wel? En is het dezelfde hdmi kabel. Ook daar had ik ooit een defecte van. 

Heb je een gratis Samsung account dan kun je de KPN ITV app uit de store halen. Inloggen met tv abonnementsnummer en pincode en je kunt voorlopig weer kijken. 

! Mogelijk is de KPN TV app al aanwezig op de Samsung. 

Tv met internet verbinden. Kabel of wifi.

Samsung account maken via website. Daarna op de tv ermee inloggen onder 'apps'.

De Arcadyan maar beter om laten ruilen. Bel even en zeg bijvoorbeeld "mijn tv ontvanger is stuk".

Je krijgt dan de Arris VIP5202. Die heeft geen display meer. De bediening werkt ook vlotter. Gebruik de meegeleverde hdmi kabel. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Klopt, van 2012 :) bij vorige tv nog steeds perfect dus dan hoef ik geen nieuwe. Hartelijk dank allen, ik ga bellen en kijken wat men kan doen met het kastje. Superfijn dat jullie reageerden. Fijn weekend! 

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 11 januari 2025

Probeer eens een nieuwe hdmi kabel. 

En 'verdient' een nieuwe tv niet een nieuwe ontvanger?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Ik heb een nieuwe hdmi kabel ;) dat is t eerste waar ik aan dacht. Komt vast goed. Dank!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8398 reacties
  • 11 januari 2025

Probeer ook eens een andere HDMI-poort op de TV ​@Mir178 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Heb ik meermalen geprobeerd maar helaas :)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 15 januari 2025

Hallo ​@Mir178, jij gaf aan contact op te nemen met de collega's van de klantenservice. Is het probleem inmiddels opgelost? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025

Goedemiddag!

ik heb contact gehad, er is een nieuw kastje opgestuurd, die het direct deed. Ik ben superblij. Heel goed geregeld en alles was al goed aangesloten maar het kastje voldeed niet meer. We hebben in elk geval eerst alles uitgesloten. Fijn weekend en extra dank je wel voor een ieder die de moeite nam om mee te denken.
We kennen elkaar niet maar zeer gewaardeerd! 

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 18 januari 2025

Top, geniet ervan. Ik vermoedde al dat die stokoude Arcadyan HMB2260, 10 tot 12 jaar, niet meer samenwerkte met de gloednieuwe Samsung. Soms gaat oud nu eenmaal niet meer samen met nieuw. Ook al deed die Arcadyan het nog op de oude tv… Oh, oude tv. Juist.

Maar door je stelligheid

bij vorige tv nog steeds perfect dus dan hoef ik geen nieuwe

waren we, ik i.i.g. wel, afgestapt van het advies voor vernieuwing. Gelukkig ben je er met de medewerker aan de telefoon goed uitgekomen! 

Je hebt nu de Arris VIP5202 neem ik aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2025

Klopt

maar zelfs de medewerker aan de telefoon vond t vreemd dat ie t deed op de oude en niet de nieuwe. Maar toch opgestuurd. Dank je! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10757 reacties
  • 20 januari 2025

Mooi dat het is opgelost ​@Mir178. Veel kijkplezier met je nieuwe tv-toestel

Reageer