Skip to main content
Beantwoord

De TV+ app voor Smart TV crashte veel op mijn Sony Bravia en is niet meer te vinden

• 23 januari 2025
  • 4 reacties
  • 106 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Dag allen,

Ik heb een Sony Bravia TV (Android) gekocht in 2024 (vrij eenvoudig model). Voor internet heb ik een glasvezel abonnement van KPN. De bandbreedte is meer dan voldoende. 

Eerder dit jaar werd de KPN TV+ app automatisch geupdated. Vanaf dat moment volgde een reeks problemen: 
- Om een programma te kiezen of over te schakelen naar een ander deed de app er lang en vaak crashte deze. Ik moest deze dan opnieuw opstarten en na een aantal pogingen lukte dat wel. Dit gebeurde elke keer, het voordeel is dat je dan goed nadenkt over welk programma je wilt kijken voordat je de tv aanzet :) 

- Elke poging om een programma te bekijken dat al afgelopen was, stuitte op dezelfde problemen. Eerst crashte de app een paar keer. 

- Ik heb de aanbevelingen van de helpdesk opgevolgd en eerst de tv gereset en geupdatet, en daarna KPN TV+ verwijderd om de app opnieuw te installeren. De verrassing kwam toen pas, de app is niet beschikbaar in Google Play!  

De functionaliteit van de app laat te wensen over, onder andere TV Gids is storend (je kunt niet pagina voor pagina door de zenders bladeren maar alleen een voor een), maar dit zijn kleine problemen vergeleken met... het ontbreken van de app. 

Is het niet mogelijk om de vorige versie van de app beschikbaar te maken totdat er een nieuwe versie beschikbaar komt die ook functioneel/voldoende getest is? Die werkte tenminste. Nu staat het updaten gelijk aan het verwijderen van de app. 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
ISP

Beste antwoord door wjb

ISP schreef:

- Ik heb de aanbevelingen van de helpdesk opgevolgd en eerst de tv gereset en geupdatet, en daarna KPN TV+ verwijderd om de app opnieuw te installeren. De verrassing kwam toen pas, de app is niet beschikbaar in Google Play!  

Leuk hè die klanten”service” of eigenlijk het niet informeren van de klantenservice door de achterliggende organisatie waardoor ze geen service kunnen bieden. 😖

De smart-TV+ app is, zoals je in meerdere topics kunt lezen, momenteel even niet beschikbaar op apparaten anders dan de televisies van TCL en Philips.

Bekijk origineel

4 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025
ISP schreef:

Leuk hè die klanten”service” of eigenlijk het niet informeren van de klantenservice door de achterliggende organisatie waardoor ze geen service kunnen bieden. 😖

De smart-TV+ app is, zoals je in meerdere topics kunt lezen, momenteel even niet beschikbaar op apparaten anders dan de televisies van TCL en Philips.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 januari 2025

Zelfde probleem hier met Sony Bravia tv, app werkte na de update als bagger. Updaten was niet mogelijk, app verwijderd en het idee was hernieuwd te installeren,.. echter nu blijkt dat de KPN TV+ App niet beschikbaar is in de Google Play Store…  KPN bedankt! Ik stap zsm over naar een andere provider!!!

PeterG
Superuser
  • 61175 reacties
  • 23 januari 2025

Het is zinloos om een app, welke dan ook, te verwijderen om direct daarna uit de app store weer te downloaden. Je hebt altijd de meest recente en dat is ook de versie die (normaal gesproken dan) in de app store staat.

De laatste keer dat me dit is overkomen is jaren geleden. De oude videoland app al verwijderd, maar duurde naar later bleek nog een dikke week voordat ik de nieuwe kon downloaden. Oude ook toen uit de store. Ik verwijder ze dus nooit meer tenzij ik ze echt niet meer wil hebben.

Nu kun je effies alleen casten vanaf je telefoon naar je tv. Of via de ontvanger van kpn kijken.

Overigens werkt hier de nieuwe app best naar m'n tevredenheid op alle 3 m'n apparaten. 

Mijn verwachting en hoop is dat ie medio volgende week wel weer in de store staat. Want anders is ie wel érg lang niet beschikbaar voor nieuwe installaties (sinds 17 januari).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 januari 2025
PeterG schreef:

Het is zinloos om een app, welke dan ook, te verwijderen om direct daarna uit de app store weer te downloaden. Je hebt altijd de meest recente en dat is ook de versie die (normaal gesproken dan) in de app store staat.

De laatste keer dat me dit is overkomen is jaren geleden. De oude videoland app al verwijderd, maar duurde naar later bleek nog een dikke week voordat ik de nieuwe kon downloaden. Oude ook toen uit de store. Ik verwijder ze dus nooit meer tenzij ik ze echt niet meer wil hebben.

Nu kun je effies alleen casten vanaf je telefoon naar je tv. Of via de ontvanger van kpn kijken.

Overigens werkt hier de nieuwe app best naar m'n tevredenheid op alle 3 m'n apparaten. 

Mijn verwachting en hoop is dat ie medio volgende week wel weer in de store staat. Want anders is ie wel érg lang niet beschikbaar voor nieuwe installaties (sinds 17 januari).

Mijn fout, ik volgde het advies van de helpdesk... je moet dit nooit doen :) 

Bedankt voor de suggesties. Natuurlijk ken ik deze mogelijkheid en ook andere. Daar gaat het niet om maar om de nieuwe versie van de app die KPN heeft uitgebracht. 
Het opnieuw installeren is niet altijd omdat een app verouderd is. Soms heb je een conflict met andere apps, beter gezegd met instellingen die door andere apps gewijzigd zijn (dit zou natuurlijk niet moeten gebeuren). 

Blij dat de app in jouw geval goed werkt. In mijn geval, net als voor anderen, was de nieuwste versie nutteloos tenzij je graag crashes wilt ervaren :)  
Groet