Dag allen,
Ik heb een Sony Bravia TV (Android) gekocht in 2024 (vrij eenvoudig model). Voor internet heb ik een glasvezel abonnement van KPN. De bandbreedte is meer dan voldoende.
Eerder dit jaar werd de KPN TV+ app automatisch geupdated. Vanaf dat moment volgde een reeks problemen:
- Om een programma te kiezen of over te schakelen naar een ander deed de app er lang en vaak crashte deze. Ik moest deze dan opnieuw opstarten en na een aantal pogingen lukte dat wel. Dit gebeurde elke keer, het voordeel is dat je dan goed nadenkt over welk programma je wilt kijken voordat je de tv aanzet :)
- Elke poging om een programma te bekijken dat al afgelopen was, stuitte op dezelfde problemen. Eerst crashte de app een paar keer.
- Ik heb de aanbevelingen van de helpdesk opgevolgd en eerst de tv gereset en geupdatet, en daarna KPN TV+ verwijderd om de app opnieuw te installeren. De verrassing kwam toen pas, de app is niet beschikbaar in Google Play!
De functionaliteit van de app laat te wensen over, onder andere TV Gids is storend (je kunt niet pagina voor pagina door de zenders bladeren maar alleen een voor een), maar dit zijn kleine problemen vergeleken met... het ontbreken van de app.
Is het niet mogelijk om de vorige versie van de app beschikbaar te maken totdat er een nieuwe versie beschikbaar komt die ook functioneel/voldoende getest is? Die werkte tenminste. Nu staat het updaten gelijk aan het verwijderen van de app.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
ISP