Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik een serie of film opnemen zonder dit via de gids te doen?

• 7 februari 2025
  • 11 reacties
  • 164 keer bekeken

Bij de vorige box kon ik in het menu naar (gratis) films en series op tv gaan. Daarin kon je het genre selecteren. Zo kon ik bijv. ‘misdaad’ kiezen, en kreeg ik alle misdaad series te zien. De gewenste serie kon ik dan selecteren, en ik kon direct kiezen voor opnemen. 

- Hoe kan ik nu vinden wanneer er (bijv.) misdaad series of films op tv zijn, via een zoek functie, zonder de hele gids door te moeten scrollen?

- Hoe kan ik nu de series en films die in de toekomst op tv komen, direct opnemen, zonder dit via de gids te moeten doen? Als ik nu in de menu balk naar films of series ga, kan ik alleen ‘nu kijken’ en niet opnemen. 

11 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Mickela, de TV+ Box werkt inderdaad anders dan de tv-ontvangers van Interactieve TV.

We hebben in dit artikel uitgelegd hoe je op verschillende manieren opnames kunt inplannen op de TV+ Box. Ik hoop dat je daarmee verder komt!

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 12 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

Hoi ​@Mickela, de TV+ Box werkt inderdaad anders dan de tv-ontvangers van Interactieve TV.

We hebben in dit artikel uitgelegd hoe je op verschillende manieren opnames kunt inplannen op de TV+ Box. Ik hoop dat je daarmee verder komt!

Nee, daar kom ik niet mee verder, want daar staan de antwoorden op mijn vragen niet in. Daarom stel ik de vragen ook hier.
Ik begrijp niet zo goed waarom je me doorverwijst naar een artikel waar niét de antwoorden op mijn vragen in staan?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

We hebben in dat artikel uitgelegd wat de verschillende manieren zijn waarop je opnames kunt inplannen ​@Mickela. Dat zijn de opties die er zijn. Zoals al aangegeven is KPN TV+ inderdaad anders dan het vorige systeem, ik hoop dat je er met de uitleg in het artikel dat ik deelde aan kan wennen.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 13 februari 2025

Dat is helaas geen questie van wennen, maar de feature die ik altijd gebruikte ís er gewoon niet meer. Er is kennelijk geen zoekfunctie meer (per genre) om iets te vinden wat je wilt opnemen. 
Je kunt vast wel begrijpen dat ik niet elke avond bijna 100 zenders in de gids ga doorscrollen om te kijken of daar een serie of film bij staat die ik zou willen opnemen. Dan is mijn avond om!

Rest mij niks anders dan om de TV+ box weer terug te sturen en mijn oude box weer te gaan gebruiken. 

• 3303 reacties
  • 13 februari 2025
Mickela schreef:

Rest mij niks anders dan om de TV+ box weer terug te sturen en mijn oude box weer te gaan gebruiken. 

Dat kan helemaal niet. Want die werkt waarschijnlijk niet meer. Als die nog wel werkt, dan zal die in de komende weken geblokkeerd worden.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 13 februari 2025

Ik heb wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. 
Dus daarmee kan ik de nieuwe TV+ boxen annuleren.

• 3303 reacties
  • 13 februari 2025
Mickela schreef:

Je hebt 14 dagen recht om te annuleren. Als je dat doet heb je niks meer. Dan kan je op zoek naar een andere provider. Terug naar het vorige abonnement met de oude tv ontvangers kan niet meer.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 13 februari 2025
Marlon92 schreef:
Mickela schreef:

Je hebt 14 dagen recht om te annuleren. Als je dat doet heb je niks meer. Dan kan je op zoek naar een andere provider. Terug naar het vorige abonnement met de oude tv ontvangers kan niet meer.

Want? Hoe weet jij dat? Werk je bij de KPN?

Zo is het mij wel - meerdere malen - verteld door de KPN, en ook bevestigd.
Wat heeft het dan voor zin om te kunnen annuleren, als je niet meer terug kunt naar de oude box?
Bovendien is dit een wettelijke verplichting.

Gertjan Woudenberg
Helper
Forum|alt.badge.img+3
Mickela schreef:
Marlon92 schreef:
Mickela schreef:

Wat heeft het dan voor zin om te kunnen annuleren, als je niet meer terug kunt naar de oude box?

Dat blijkt uit de reacties van KPN op dezelfde vraag van vele andere klanten die eerder in een zelfde situatie zaten. 

KPN gaat de oudere boxen niet meer opnieuw verstrekken. Het is dus inderdaad deze box accepteren of een andere provider zoeken. 

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 13 februari 2025
Gertjan Woudenberg schreef:
Mickela schreef:
Marlon92 schreef:
Mickela schreef:

Dat blijkt uit de reacties van KPN op dezelfde vraag van vele andere klanten die eerder in een zelfde situatie zaten. 

KPN gaat de oudere boxen niet meer opnieuw verstrekken. Het is dus inderdaad deze box accepteren of een andere provider zoeken. 

dus ik ben kennelijk niet de enige die problemen met de nieuwe box heeft….
En dat terwijl ze me de nieuwe box aangesmeerd hebben onder het mom dat ‘alles hetzelfde zou zijn, alleen sneller en beter kwaliteit’. 

Ik heb de oude boxen nog, dus KPN hoeft me die niet te verschaffen. 

Gertjan Woudenberg
Helper
Forum|alt.badge.img+3
Mickela schreef:
Gertjan Woudenberg schreef:
Mickela schreef:
Marlon92 schreef:
Mickela schreef:

dus ik ben kennelijk niet de enige die problemen met de nieuwe box heeft….
En dat terwijl ze me de nieuwe box aangesmeerd hebben onder het mom dat ‘alles hetzelfde zou zijn, alleen sneller en beter kwaliteit’. 

Ik heb de oude boxen nog, dus KPN hoeft me die niet te verschaffen. 

De oude boxen worden binnenkort op inactief gezet dus onbruikbaar. Zie bijvoorbeeld deze topics:

Reageer