Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding "Er is een storing met de registratie" bij opstarten tv-ontvanger(s)

• 12 februari 2025
  • 12 reacties
  • 471 keer bekeken

Beste KPN,

Gisteren en vandaag in totaal 3 uur aan de telefoon gehangen om mijn probleem op te lossen met het aanmelden van de VIP5202 die de oude ontvanger Arcadyan HMB2260 vervangt.

Maar na 3 uur verteld de medewerker dat ze het niet weet en dat ik het niet goed heb aangesloten… dat slaat nergens op… want alles is hetzelfde aangesloten als het kastje ervoor, enkel natuurlijk de adapter…

De foutcode is (409-EXT_) dit stond er voor het contact met KPN klantenservice in maar daarna niet meer…

De ontvanger gaat ook bij het opstarten (software downloaden direct naar de 20% en daarna naar 25% vanaf daar schiet hij weer terug naar 20%, hierna gaat hij wel van de 20% heeeeeel langzaam naar de 100%.
Ook download hij elke keer opnieuw de software, klopt dit wel? Want hij geeft bij de 50% aan dat de software wordt opgeslagen in het geheugen… 

Kan iemand mij wel AUB helpen met dit probleem?

We hebben nu helemaal geen tv (al 4 dagen)… 😕

Nu de ontvanger van boven naar beneden geplaatst, en die werkt gewoon…

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

@Bakkertje0228 

We hebben even het nodig uitpluiswerk gedaan. Met behulp van ​@Alexandra van KPN en een andere collega hebben we getracht te achterhalen wat er precies is gebeurd.

De ontvanger die jij hebt was geblokkeerd omdat deze ooit op een niet-KPN manier (doorverkoop, of weggeven) bij iemand terecht was gekomen. Die klant is toen gebeld omdat die dus meer ontvangers in gebruik had dan die voor betaalde, en die wilde er niet voor betalen. Dus toen is die ontvanger geblokkeerd. Normaal gesproken, als die ontvanger dan wordt ingeleverd, wordt deze geschoont en afgemeld en alles. Dit lijkt voor deze ontvanger niet te zijn gebeurd. Daarom was deze nog geblokkeerd toen jij hem een week geleden ontving.

We konden wel zien dat deze ontvanger echt naar jou is opgestuurd, dus ik heb de ontvanger gedeblokkeerd en aan jouw TV abonnement gehangen. Als het goed is kun je hem gewoon aanzetten en dan werkt het.

Nu eens kijken of we er achter kunnen komen waarom dit mis is gegaan bij deze ontvanger...

Bekijk origineel

12 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 12 februari 2025

Het gaat om de VIP 2952 V2

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 12 februari 2025
Bakkertje0228 schreef:

Beste KPN,

Gisteren en vandaag in totaal 3 uur aan de telefoon gehangen om mijn probleem op te lossen met het aanmelden van de VIP2952 V2 die de oude ontvanger Arcadyan HMB2260 vervangt.

Maar na 3 uur verteld de medewerker dat ze het niet weet en dat ik het niet goed heb aangesloten… dat slaat nergens op… want alles is hetzelfde aangesloten als het kastje ervoor, enkel natuurlijk de adapter…

De foutcode is (409-EXT_) dit stond er voor het contact met KPN klantenservice in maar daarna niet meer…

De ontvanger gaat ook bij het opstarten (software downloaden direct naar de 20% en daarna naar 25% vanaf daar schiet hij weer terug naar 20%, hierna gaat hij wel van de 20% heeeeeel langzaam naar de 100%.
Ook download hij elke keer opnieuw de software, klopt dit wel? Want hij geeft bij de 50% aan dat de software wordt opgeslagen in het geheugen… 

Kan iemand mij wel AUB helpen met dit probleem?

We hebben nu helemaal geen tv (al 4 dagen)… 😕

Nu de ontvanger van boven naar beneden geplaatst, en die werkt gewoon…

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7587 reacties
  • 17 februari 2025

Goedemorgen ​@Bakkertje0228 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, hoe is de situatie op dit moment? Ik kan me ook niet voorstellen dat je dit verkeerd hebt aangesloten en mijn vermoeden is dan ook dat er iets anders aan de hand is. Je geeft aan dat je de ontvanger van boven naar beneden hebt geplaatst en het gewoon werkt; heb je dit vice versa ook nog geprobeerd? De melding die je te zien krijgt, kan er ook op duiden dat er een tijdelijk probleem aan onze kant was, ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen. Daarom ben ik nu in eerste instantie benieuwd hoe het er nu voorstaat en vanuit daar kijk ik graag verder wat er hier nodig is om dit probleem voor je te verhelpen!

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Jan van KPN 

Het probleem met de nieuwe ontvanger is niet opgelost en ik heb de oude ontvanger weer in gebruik.
Gisteren nogmaals geprobeerd de nieuwe ontvanger te activeren.

de foutcode blijft het zelfde:

(409-EXT_200).

Persoonlijk denk ik dat het volgende mis gaat:

Officieel volgens het abonnement heb ik nu maar één kastje maar ik heb er nu dus nog twee, ik denk dat de oude eerst in zijn geheel verwijderd moeten worden en dat deze nieuwe ontvanger dan wel werkt.

Echter voordat de oude ontvanger wordt verwijderd wil ik wel zeker weten dat de nieuwe ontvanger werkt 😅

Hopelijk gaat jouw hulp mij wel helpen! 😀

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7587 reacties
  • 17 februari 2025

Bedankt voor de toelichting ​@Bakkertje0228

Graag kijk ik ook even met je mee en dan kan ik meteen kijken of jouw theorie ook klopt, ben inmiddels wel benieuwd! Om mee te kunnen kijken, heb ik wel gegevens van je nodig; zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt :) 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Jan van KPN 

Ik heb alles ingevuld in mijn profiel, mocht er nog meer nodig zijn dan hoor ik het graag!

met vriendelijke groet, 

Arnout

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@Bakkertje0228 

Die foutcode betekend dat die ontvanger is geblokkeerd voor gebruik.

Je zegt:

Officieel volgens het abonnement heb ik nu maar één kastje maar ik heb er nu dus nog twee

Wat bedoel je hier precies mee? Heb je die VIP2952 niet van KPN gehad maar via een andere weg? Als je deze wel gewoon via KPN hebt ontvangen, wil je dan het serienummer ook in je profiel erbij zetten? Dan kunnen we morgen kijken wat de reden is waarom deze ontvanger is geblokkeerd.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Jeroen-bart Engelen 

Ik heb de VIP2952 V2 gehad van KPN omdat één van de twee ontvangers die ik heb het niet meer deed.

(Helaas niet de allernieuwste kast gekregen maar deze VIP2952 maar dat terzijde) 😅

De serienummers  + type van de ontvangers heb ik in mijn profiel bij: Type TV ontvanger(s) vermeld.

Mocht dit niet zichtbaar zijn dan hoor ik het graag!

ik zal zo snel mogelijk reageren!

Alvast bedankt!

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

@Bakkertje0228 

We hebben even het nodig uitpluiswerk gedaan. Met behulp van ​@Alexandra van KPN en een andere collega hebben we getracht te achterhalen wat er precies is gebeurd.

De ontvanger die jij hebt was geblokkeerd omdat deze ooit op een niet-KPN manier (doorverkoop, of weggeven) bij iemand terecht was gekomen. Die klant is toen gebeld omdat die dus meer ontvangers in gebruik had dan die voor betaalde, en die wilde er niet voor betalen. Dus toen is die ontvanger geblokkeerd. Normaal gesproken, als die ontvanger dan wordt ingeleverd, wordt deze geschoont en afgemeld en alles. Dit lijkt voor deze ontvanger niet te zijn gebeurd. Daarom was deze nog geblokkeerd toen jij hem een week geleden ontving.

We konden wel zien dat deze ontvanger echt naar jou is opgestuurd, dus ik heb de ontvanger gedeblokkeerd en aan jouw TV abonnement gehangen. Als het goed is kun je hem gewoon aanzetten en dan werkt het.

Nu eens kijken of we er achter kunnen komen waarom dit mis is gegaan bij deze ontvanger...

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 18 februari 2025

hoi ​@Jeroen-bart Engelen en ​@Alexandra van KPN ,

Bedankt voor het uitzoeken! Klasse! Dat waardeer ik enorm van jullie! Hij doet het nu! 🥳

Het blijft wel vreemd dat ik nu weer helaas een “ouder type” ontvanger krijg die eigenlijk ook nog een tweede of misschien wel derde hands is 😕🤨.

Ook nu met dit verhaal is het ook duidelijk waarom er geen afstandsbediening bij is geleverd… die heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk dan nog…

Bij mijn schoonouders is een paar maanden geleden de ontvanger ook stuk gegaan, maar die hebben wel een nieuwer type ontvanger gekregen met daarbij ook een bijbehorende afstandsbediening.

Ik had graag de nieuwe versie gekregen zodat ik deze ontvanger (grotere ontvanger dan de vorige en nieuwere tepe) niet achter de tv hoefde weg te werken… Maar daar kunnen jullie helaas niks aan doen 😉.

of hebben jullie hier misschien nog een tip voor?

Nogmaals bedankt dat jullie mij tot hier hebben geholpen!!

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

@Bakkertje0228 

Ik kan helaas niets voor je betekenen als je een nieuwere ontvanger wilt. KPN wil alle ontvangers natuurlijk zo lang mogelijk inzetten. Maar je had er wel een afstandsbediening bij moeten krijgen. Dat is dan ook niet goed gegaan. Begin ik me toch echt af te vragen hoe deze STB door onze processen is gegaan….

Voor die afstandsbediending kun je volgens mij gewoon bellen. Die hoort er wel bij. Of wellicht dat een moderator dat voor je kan regelen?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7587 reacties
  • 19 februari 2025

Goledemorgen ​@Bakkertje0228 , fijn om te lezen dat het is opgelost en dank aan ​@Jeroen-bart Engelen voor zijn effort!

Ben inmiddels ook wel benieuwd hoe deze ontvanger door de processen heen is gegaan, hopelijk wordt dat ooit nog eens duidelijk.

Wat betreft een nieuwe afstandsbediening; hier hoef je niet eens per se voor te bellen, je kunt ook gewoon een nieuwe afstandsbediening aanvragen via onze website :)

Reageer