Skip to main content
Beantwoord

Opname terugkijken op LG TV lukt niet via de app, alleen via ontvanger

• 26 februari 2025
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

We hebben een LG 65UM7400PLB tv met denk ik de recente versie van de app. We kijken ook tv via de app. Wanneer ik een opname wil terugkijken, lurkt dat niet omdat terugkijken alleen via een tv-ontvanger kan. Raar want ik heb de opname gewoon via de tv-gids ingesteld. 

Beste antwoord door Wartywolfs

Van sommige zenders zijn opnames inderdaad alleen op tv ontvanger terug te kijken. (Rechtenkwestie) 

Bijv VRT, BBC First en (sommige ?) Duitse zenders.

Helaas is deze beperking niet terug te vinden in het zenderoverzicht.

Bekijk origineel

5 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Van sommige zenders zijn opnames inderdaad alleen op tv ontvanger terug te kijken. (Rechtenkwestie) 

Bijv VRT, BBC First en (sommige ?) Duitse zenders.

Helaas is deze beperking niet terug te vinden in het zenderoverzicht.

PeterG
Superuser
  • 61137 reacties
  • 26 februari 2025

Opnames van BBC First, One en Two, de Vlaamse en de Duitse zenders zijn niet te bekijken via de app. KPN heeft die rechten helaas niet ingekocht.

Sluit gewoon een ontvanger aan op het (hoofd) toestel. Stuk mooier beeld ook op een vijf-en-zestig inch toestel. De app is niet bedoeld voor het primaire toestel.

De tekst hier begint met “thuis op een 2de tv kijken”

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Ik heb dat probleem hier ook. 90 % van m'n opnames zijn series op BBC First. Daarom dus in de woon- en slaapkamer hier gewoon een ontvanger. Alleen in de voorkamer ( / eetkamer) staat een tv met alleen de app.

Via de app zijn de streams maar 6 Mb/s.

Via de ontvanger op koper (iTV) en TV+ 7,2 Mb/s. Dat verschil met de app zie ik al op een 43 inch.

Maar…. TV+ vanaf bandbreedte 45 Mb/s zijn de streams op TV maar liefst 14,2 Mb/s via de ontvanger. En dat ga je zéker zien op een 65 inch.

En 14,2 Mb/s is meer dan bij Ziggo.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 26 februari 2025

@PeterG , in TV+ app op mobiel / tablet kan ik opnames van BBC 1 en 2 wél afspelen (maar alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk, niet buitenshuis helaas). Ik zou verwachten dat dit ook zo is in de Smart TV app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 februari 2025

Ah vandaar. Bbc first zijn ook mijn meeste opnames. Dan idd ook maar via de ontvanger gaan kijken. 

PeterG
Superuser
  • 61137 reacties
  • 26 februari 2025
Wartywolfs schreef:

@PeterG , in TV+ app op mobiel / tablet kan ik opnames van BBC 1 en 2 wél afspelen (maar alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk, niet buitenshuis helaas). Ik zou verwachten dat dit ook zo is in de Smart TV app.

Dan loop ik kennelijke achter. Het is jaren geleden dat ik iets opnam van BBC 1. Of was het 2. App net in gebruik eind 2019. Daarna dus weer ontvanger.

Reageer