Skip to main content
Beantwoord

Klacht over contact met de KPN Klantenservice

• 4 maart 2025
  • 8 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik wil graag een schriftelijke klacht indien over een vrouwelijke KPN medewerkster (met Indonesisch accent) die:

• geen oplossingen* bied (ze zegt dat ik de stroom niet van de tv-box mag afhalen; ze zegt dat ik de box maar niet moet gebruiken en de app moet gebruiken)
  • zeer onbeleefd is
  • uiteindelijk zegt dat ze gaat navragen (na 3 minuten) bij de collega's en ondertussen is het telefoongesprek 16 minuten gaande.

Ik wil graag van een KPN moderator weten waar ik de kosten van het gesprek en de tijd die ik nu aan het verkwisten ben kan declareren.

* Het probleem is dat de LIVE TV kijken op de KPN box sinds de laatste update niet mogelijk is.

Ik BEN teruggebeld door een medewerker van KPN Amsterdam ROKIN vanaf 17:25 en ik heb het gesprek laten lopen tot 17:43, 18 minuten. Mijn telefoonnummer eindigt op 785.

Graag spoedig een reactie.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Dat kunt u doen op deze website:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Bekijk origineel

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

Na NOGMAALS 7 minuten in de wachtrij staan en horen ‘al onze medewerkers zijn in gesprek’ is mijn geduld op.

Ik ga de factuur van de laatste maand wel storneren. Vast en zeker dat ik dan een reactie krijg van KPN. :-(

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4407 reacties
  • 4 maart 2025

Let er even op dat wanneer je storneert je automatisch het proces van wanbetalers in gaat.

Dat begint met herinneringen, herinneringskosten en uiteindelijk een boete ter hoogte van de looptijd van je abonnement*het maand bedrag + incasso kosten van de deurwaarder. Er gaat geen medewerker bellen waarom u niet betaald maar bovenstaande gaat gewoon automatisch lopen.

Meer info over het betaalproces

Of u dat gevecht aan gaat is aan u, maar bij een storing moet u KPN wel de kans geven om het op te lossen, en het leest of u dat niet echt heeft gedaan op 1 (onsuccesvolle) poging na.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

En voor alle duidelijkheid.

Ik heb het stappenplan op de KPN website doorlopen.

Ik heb de box gereset (* door de stekker er uit te halen, 30 seconden te wachten en weer aan te zetten = dat staat in het stappenplan en ik begrijp dat het geen reset is maar zo staat het op de website.

Ik heb de modem gereset (via de firmware). Geen effect.

En toch maar weer gebeld. Nu gelukkig iemand met een vriendelijke stem aan de lijn, én met verstand. Ze wees mij op de optie [BEELD][Videomode] en de keuze UNICAST. En het probleem was opgelost.

Wat een gedoe.

KPN Moderator. Kan ik wel nog ergens de klacht van de onvriendelijke medewerkster doorzetten?

• 3304 reacties
  • 4 maart 2025
JanZonderNaam schreef:

Vast en zeker dat ik dan een reactie krijg van KPN.

Zeker. Eerst een betalingsherinnering. En daarna werkt je hele verbinding niet meer.

JanZonderNaam schreef:

Ik wil graag van een KPN moderator weten waar ik de kosten van het gesprek ...

Het telefoonnummer van KPN is 0800-0402. Dat is een gratis nummer. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4407 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Let er even op dat wanneer je storneert je automatisch het proces van wanbetalers in gaat.

Dat begint met herinneringen, herinneringskosten en uiteindelijk een boete ter hoogte van de looptijd van je abonnement*het maand bedrag + incasso kosten van de deurwaarder. Er gaat geen medewerker bellen waarom u niet betaald maar bovenstaande gaat gewoon automatisch lopen.

Meer info over het betaalproces

Of u dat gevecht aan gaat is aan u, maar bij een storing moet u KPN wel de kans geven om het op te lossen, en het leest of u dat niet echt heeft gedaan op 1 (onsuccesvolle) poging na.

Ik heb 3 pogingen gedaan. En terugbelafspraken kunnen pas de volgende dag (ook 2x poging). Ook 1x iemand al aan de lijn vanwege een andere storing op de modem en dan zien ze niet waar de fout zit. En de laatste maand dus al last van storingen na het downloaden van de nieuwste firmware.

Ik vind uw reactie erg kort door de bocht.

En nee het zal geen gevecht zijn. Het abonnement loopt nog 1 maand.

Ik ga wel via de link die iemand stuurde een schriftelijke klacht over de medewerkster indienen. Als je dan achter de telefoon zit kun je ten minste vriendelijk opnemen, en de klant vriendelijk te woord staan. Als je dat niet kunt dan werk je op de verkeerde plaats.

En een klant in de wacht zetten, wetende dat je de klant niet meer te woord gaat staan is gewoon asociaal.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
Marlon92 schreef:
JanZonderNaam schreef:

Vast en zeker dat ik dan een reactie krijg van KPN.

Zeker. Eerst een betalingsherinnering. En daarna werkt je hele verbinding niet meer.

JanZonderNaam schreef:

Ik wil graag van een KPN moderator weten waar ik de kosten van het gesprek ...

Het telefoonnummer van KPN is 0800-0402. Dat is een gratis nummer. 

Geeft niets… dat proces duurt vast en zeker langer dan een maand. En mijn abonnement is nog een maand geldig. Mij ziet KPN een lange tijd niet meer terug.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 6 maart 2025

Dag ​@JanZonderNaam , dank voor je bericht!

Ik_Combineer schreef:

Dit is inderdaad de juiste link om een klacht in te dienen. Ik snap dat het vervelend is wanneer je in een wachtrij terechtkomt maar anderzijds zijn dat soort zaken natuurlijk nooit helemaal te voorkomen. Wel dien je natuurlijk ten alle tijden netjes en correct te woord worden gestaan en excuses voor het feit dat je dit anders hebt ervaren. 

Reageer