Skip to main content
Beantwoord

TV+ kastje herstart regelmatig en raakt steeds vaker in storing

• 14 maart 2025
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds een aantal maanden maken wij gebruik van het nieuwe 4K TV+ kastje, maar helaas ervaren wij sindsdien niets dan problemen. Het kastje herstart regelmatig spontaan zonder enige aankondiging of raakt in storing, wat steeds vaker voorkomt. Dit begint inmiddels behoorlijk frustrerend te worden.

Ook de KPN TV-app op onze nieuwe LG-tv biedt helaas weinig verbetering. We hadden gehoopt op een stabiele en gebruiksvriendelijke oplossing, maar in de praktijk blijkt dit niet het geval.

Na meer dan 15 jaar klant te zijn bij KPN, hadden we een andere ervaring verwacht. We zijn inmiddels op het punt gekomen dat we serieus overwegen om naar een andere provider over te stappen. We hopen dat KPN hier een passende oplossing voor kan bieden.

Graag ontvangen wij uw reactie.

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik kan me voorstellen dat dit niet zo prettig televisie kijken is, ​@Lionheart. Ook ik denk graag met je mee.

In één van je berichten geef je aan dat je de KPN TV+ Box hebt geïnstalleerd door simpelweg de oude tv-ontvanger te vervangen. Heb je daarbij wel de meegeleverde kabels gebruikt? Zo niet, dan zou ik je dat eerst nog aanraden. De kabel heb je al wel vervangen, lees ik. Maar kijk ook eens naar de HDMI kabel.

Daarnaast stelt ​@Joep1965 ook een hele terechte vraag: ondersteunt de switch IGMP-snooping? Dit is namelijk wel belangrijk. Je leest er meer over in dit artikel:

Daarnaast is de test met een lange kabel direct vanaf het modem naar de KPN TV+ box inderdaad ook een hele goede. Daarmee kunnen we ook weer één en ander uitsluiten. Ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt.

Bekijk origineel

10 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 maart 2025

Beste gebruiken ik hebt hetzelfde probleem ik hebt al diverse monteurs aan huis gehad en met de klantenservice diverse keren gebeld

Mvg

Jerry Fürrer 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 15 maart 2025

Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 maart 2025

Deze heb ik geïnstalleerd door simpelweg de oude ontvanger te vervangen en de nieuwe op dezelfde wijze aan te sluiten via de UTP-kabel. Er zijn geen verdere wijzigingen in de configuratie aangebracht.

Zijn er bijvoorbeeld updates beschikbaar of instellingen die aangepast moeten worden?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 15 maart 2025

Nee het zou plug and play moeten zijn. Is de aansluiting direct op het modem of zit er een switch tussen? Kan het zijn dat het stekkertje een beetje beschadigd is? Gebeurt vaker als ie er al een paar jaar in zit....

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 maart 2025

Allereerst bedankt voor het meedenken. Ik waardeer de suggesties om het probleem op te lossen.

De KPN TV+ ontvanger is aangesloten via een gevoede Netgear Switch, en dit heeft altijd probleemloos gewerkt. De kabel van de switch naar het kastje heb ik al vervangen om een bekabelingsprobleem uit te sluiten.

Het zou mij verbazen als de switch opeens de oorzaak is, aangezien het systeem ook na de eerste installatie van het nieuwe kastje nog prima functioneerde. Pas later begonnen de problemen. 

Als test kan ik een lange kabel door de woonkamer leggen en de ontvanger rechtstreeks aansluiten op de KPN-router. Mocht dit inderdaad de oplossing zijn, dan ben ik wel benieuwd welke update ervoor heeft gezorgd dat het niet meer functioneert via de switch. In dat geval zal ik op zoek moeten naar een alternatieve oplossing voor de switch.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 15 maart 2025

Dat met die lange kabel is een goeie!! Blijft toch de vraag staan of de switch igmp snooping ondersteunt....

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 93 reacties
  • 15 maart 2025

Ik ben inmiddels overgestapt naar ziggo tv met next mini. Kleurrijk beeld, live, terug kijken / opnames in hoge kwaliteit.

Vlaamse zenders zijn de opnames weer via de app te bekijken. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 16 maart 2025
I Am Groot schreef:

Ik ben inmiddels overgestapt naar ziggo tv met next mini. Kleurrijk beeld, live, terug kijken / opnames in hoge kwaliteit.

Vlaamse zenders zijn de opnames weer via de app te bekijken. 

Dus eigenlijk is er nauwelijks verschil met kpn. Precies ook wat uit testen van de consumentenbond komt. 

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 93 reacties
  • 16 maart 2025

@Joep1965 ieder zijn keuze, maar voor mij een wereld van verschil in beeldkwaliteit.En Ziggo is voor mij hierdoor de betere keuze. 

Ga je ook zo even tv kijken op de kpn tv+ app op de apple tv 😉 om nog maar een voorbeeld te noemen.

kpn beeld is flets. 

kpn: 14 mbps terug kijken / opname 7.2 mbps

ziggo live, terugkijken, opnames zelfde bitrate 5mbps hvc1, 14 mbps hvc1 en 7mbps avc1

vlaamse en engelse zenders (opnames) via app te bekijken. Kan bij kpn niet. App tv binnenshuis geen vlaamse zenders 

minder regionale zenders bij kpn

geen apple tv app zoals hierboven vermeld

standaard espn ultra hd, ziggo sport “4k” kanaal.

.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Ik kan me voorstellen dat dit niet zo prettig televisie kijken is, ​@Lionheart. Ook ik denk graag met je mee.

In één van je berichten geef je aan dat je de KPN TV+ Box hebt geïnstalleerd door simpelweg de oude tv-ontvanger te vervangen. Heb je daarbij wel de meegeleverde kabels gebruikt? Zo niet, dan zou ik je dat eerst nog aanraden. De kabel heb je al wel vervangen, lees ik. Maar kijk ook eens naar de HDMI kabel.

Daarnaast stelt ​@Joep1965 ook een hele terechte vraag: ondersteunt de switch IGMP-snooping? Dit is namelijk wel belangrijk. Je leest er meer over in dit artikel:

Daarnaast is de test met een lange kabel direct vanaf het modem naar de KPN TV+ box inderdaad ook een hele goede. Daarmee kunnen we ook weer één en ander uitsluiten. Ik ben benieuwd of het dan wel goed werkt.

Reageer