Skip to main content
Vraag

LG TV herkent HDR niet in Dolby Vision-modus

• 4 augustus 2025
  • 43 reacties
  • 375 keer bekeken

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16

Vandaag even de TV+ aangesloten om te testen of ik HDR content werkend kan krijgen. Aangezien niemand van KPN op mijn vorige topic heeft gereageerd probeer ik het nu opnieuw.

De TV+ box herkent op de LG OLED televisies HDR content niet als deze staat ingesteld op Dolby Vision (HDR Automatisch, continu geeft alleen maar Dolby Vision upscaling) . Als ik de prioriteit op HDR10 zet herkent mijn tv de content in HDR wel maar in Dolby Vision weer niet, dit wordt weer uitgeschakeld.

Op de Apple TV heb ik dit issue totaal niet (HDR content wordt goed herkend en Dolby Vision ook) en dit is echt een issue op de TV+ box. Komt er een optie om dit beiden te laten werken op de TV+ box? 

Ik heb echt alles gedaan van resets tot alles nalopen maar de box van kpn biedt of het een (HDR) of het ander (Dolby Vision). Terwijl de box gewoon beide moet oppakken. 

43 reacties

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

Had je beter je vorige topic nieuw leven in kunnen blazen. Nu is er wéér een topic over. 

Als de box op HDR10 staat herkent ie Dolby Vision niet. En vice versa. Er is geen "HDR Automatisch" jammer genoeg. Maar wat niet is...

En het manco is bekend.

Ik heb 'm op HDR10. Want dat is wat 4k tv zenders gebruiken. En YouTube. 

En voor Netflix en dergelijke heb ik geen 4k abonnement. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025

@PeterG Had gekund, maar had ik ook mijn hele constatering moeten aanpassen. Aangezien ik geen bewerkrechten heb wordt het een scheef verhaal. Vandaar een nieuw topic en hopelijk haalt deze de mods wel.  

Het is wel raar dat een box is ontwikkeld voor zowel HDR als Dolby Vision, in de praktijk het dus niet kan ondersteunen omdat het is ontwikkeld voor HDR of Dolby Vision. Precies de redenen waarom ik Android boxjes zo enorm slecht vind. Eigenlijk komt het er dus op neer nu KPN geen Apple TV app heeft dus ook geen goed werkend alternatief beschikbaar heeft. Ik zal is nakijken hoe die certificering is uitgegeven, want die lijkt dus niet te kloppen. Als een box gecertificeerd is voor HDR en Vision zal dat ook zo moeten werken immers. 

Naja dan de box weer terug naar waar die thuishoort, want ik ga geen 2 boxen naast elkaar gebruiken om de beste kwaliteit te hebben. 

Edit wel slecht dat in dat topic na een jaar nog steeds geen voortgang is en die ook nog is afgesloten dus ga ik dit topic nu mooi gebruiken om een beetje actie te krijgen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13589 reacties
  • 4 augustus 2025

Helemaal met je eens dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) automatisch naar HDR of Dolby Vision zou moeten gaan.

Als dat kon, had ik Dolby Vision op voorkeur gezet en als dat niet beschikbaar is, zou de box automatisch voor HDR moeten kiezen.

Jij bent een Apple fan zo te lezen, maar volgens mij moet dit ook op een Android box kunnen.

Lijkt mij een software kwestie. (zie ook hier)

Misschien als later dit jaar Android TV versie 14 op de box komt. (laten we het hopen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025

@joop2011 De box is voor beide gecertificeerd dus zou het ook moeten kunnen. Eigenlijk heeft deze box in dit geval geen meerwaarde omdat het of de stokoude HDR standaard aankan of het nieuwere vision. Dit is precies het nadeel aan android boxjes, afnemers zijn altijd afhankelijk van fabrikanten.  Apple heeft in dit geval echt een perfect geregeld systeem wat ook waanzinnig werkt. Alleen kpn weigert om een app te maken. Maar goed andere discussie die ik hier liever niet wil starten. 

Nu de reactie van kpn al 1 jaar uitblijft denk ik niet dat dit opgelost wordt in ATV 14… Schijnbaar neemen de meeste er genoegen mee om een half goede kwaliteit te krijgen in beeldbeleving. 

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

Precies de redenen waarom ik Android boxjes zo enorm slecht vind.

Niet veralgemeniseren ​@Chrizziey !

Mijn Nokia boxje heeft wel HDR automatisch. En bij m'n Google-TV stick kan het alleen maar op automatisch.

Eigenlijk komt het er dus op neer nu KPN geen Apple TV app heeft dus ook geen goed werkend alternatief beschikbaar heeft. 

Eh, dus wel. Een eigen Android-TV boxje. 😁. De app van kpn werkt op mijn beide eigen 'boxjes’ ook prima.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025
PeterG schreef:

Precies de redenen waarom ik Android boxjes zo enorm slecht vind.

Niet veralgemeniseren ​@Chrizziey !

Ik vind het enorm slecht, dus eigen mening.  ;)

Maar wat heb je aan TV+ als je nog steeds een andere box nodig hebt om de beste kwaliteit te krijgen? Je kunt op Youtube in Vision modus immers ook geen HDR content zien, hij maakt er rustig SDR van. Op diensten als Netflix en Prime kan dus Vision niet weergeven worden in HDR stand.  

Apple TV is gewoon veel beter doorontwikkeld en moet nu maar overwegen om geen ESPN meer te volgen, dat is de enige redenen waarom de tv+ box nog gebruikt wordt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38079 reacties
  • 4 augustus 2025
Chrizziey schreef:

Naja dan de box weer terug naar waar die thuishoort, want ik ga geen 2 boxen naast elkaar gebruiken om de beste kwaliteit te hebben. 

Dan maar gewoon via de KPN TV+-app op jouw TV kijken. Is dat voor jou een optie?

Ik weet dat jij voetballiefhebber bent. De ESPN-zenders zijn sinds kort ook via de app zichtbaar in een veel betere beeldkwaliteit. De Ziggo Sport zenders volgen later deze maand.    

En hopelijk komt er oooooooiiiiiiitttttttttt een KPN TV-app voor Apple TV. Dat zou alle problemen oplossen. 

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

Maar als je de Apple TV box zou kunnen gebruiken heb je voor kpn niet de 14,2 Mb/s multicast streams. Via de app zijn de streams alleen 7,2 Mb/s. Dus zelfs als/dan is dat “slechter” (ahum) dan via de kpn box.

Als je dan als Apple adapt streeft naar “absuluut beste kwaliteit” zul je toch echt 2 boxen moeten hebben. Die van kpn met tv via multicast en die van Apple voor streamingdiensten.

Ik heb niks tegen Apple (behalve de véél te hoge prijs, privacy geef je daar ook weg) maar ook dat heeft z'n beperkingen. Grootste bezwaar: geen merken vrijheid dus je bent verplicht tot de dure Apple apparaten. Jammer. Want het is best goed spul. Absoluut het meest stabiel in gebruik.

Voor de beste geluidskwaliteit moet je ook ff switchen van dat van je tv naar je sound-systeem als je van het nieuws naar een film gaat.

En weet je waarom de KPN TV app nog niet beschikbaar is op Apple? Onder andere vanwege het feit dat “in app” aankopen niet zijn toegestaan bij menéér Apple. Dus de film verhuur dienst Pathé, die kpn via ook hun smart-tv app aanbiedt, zou er voor de Apple boxjes uit moeten. Maar ja, contract met Pathé hè. Los je dat even op???

Nog een dingetje. Plaatsing in de Android/Google store kost haast niks. Apple vraagt maandelijks een bedrag. En dat terwijl men 'm doorgaans maar één keer hoeft te downloaden.

Niks tegen Apple hoor. Maar door het protectionisme staat het letterlijk alleen. Gesloten platform. En ook zij weten alles van je hoor. Daar heb ik geen illusies over. Mijn neef moest nog net z'n pincode niet opgeven voor z'n Apple account.

Kortom, doe als Dennis Datema. KPN via de app in je televisie (bij hem Samsung) en de rest via Apple TV boxjes. Ook maar 1 extra apparaat bij je tv, hè.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38079 reacties
  • 4 augustus 2025
PeterG schreef:

Kortom, doe als Dennis Datema. KPN via de app in je televisie (bij hem Samsung) en de rest via Apple TV boxjes. Ook maar 1 extra apparaat bij je tv, hè.

Precies mijn advies van hierboven. 😎

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

Ik doe het trouwens ook zo. Feitelijk.

Want de Netflix app in de kpn box werkt niet goed met films. Om de paar seconden verspringt het beeld. Iets met de beeld verversing die niet aanpast. 

Dus Netflix gewoon via de app in mijn televisie zelf. TV via de kpn box. Daarin gebruik ik de apps nauwelijks behalve F1TV en BBC NL+. Die zitten niet in mijn Samsung.

Want ik wil gewoon het beste. En dat kan niet met alles altijd via 1 bron!

KPN heeft trouwens nu ook het abonnement zonder kastje. “je kunt kijken direct op je smart-tv”. Er is geen smart-tv te vinden met Apple TV. Nog zo'n '’dingetje".

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38079 reacties
  • 4 augustus 2025

En ik doe het feitelijk ook zo. 

Meestal heb ik de VU DUO 4K-ontvanger niet nodig want TV kijken kan ik rechtstreeks via het CI+-module. Of als backup via de KPN TV+-app in mijn TV. 

Alleen als ik naar speciale zenders wil kijken die niet via KPN te zien zijn, dan zet ik de losse ontvanger aan waar ik uit veel meer zenders kan kiezen. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025
Noordzee schreef:

Dan maar gewoon via de KPN TV+-app op jouw TV kijken. Is dat voor jou een optie?

Ik zou het dolgraag willen ​@Noordzee, maar er is geen Apple TV app inderdaad en die gaat er ook niet komen, gezien kpn eerst nog alle smart tv platformen wilt doen en er eigenlijk nog geen eentje af heeft. Denk ik dat de komende 5 jaar daar niks van hoef te verwachten behalve loze beloftes ;). Eigenlijk gebruik ik in 9 van de 10 gevallen de NLZiet app voor Apple TV, maar die hebben weer geen ESPN.  

KPN heeft het zo slim gedaan dat je geen ESPN los kan bestellen en als je geen tv afneemt je helemaal niks aan combivoordeel hebt :(. 

PeterG schreef:

Maar dan schiet ik er niks mee op. 2 ontvangers of 2 platformen komen op hetzelfde neer. Daarnaast heeft de app van KPN TV bij LG al minimaal een jaar geen enkele update gehad… 

Het lijkt mij sterk dat KPN er niet voor kan zorgen dat de box alle beeldsoorten ondersteund, ik vind het te makkelijk om hiervoor terug te wijzen naar sagemcom. Eigenlijk zou de certificering dus ook onjuist zijn. 

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

heeft de app van KPN TV bij LG al minimaal een jaar geen enkele update gehad… 

En dat is voor een goed werkende (!) app belangrijk cq nadelig omdat …. ?

En zeg maar gerust 2 jaar. Net als Tizen.

Maar goed. Welk platform ook je voorkeur naar uitgaat: Als je voor alles voor het beste (beeld) gaat kun je het nooit af met één platform. Want zelfs de Ziggo app heeft lagere streams via Apple TV, dan via de Next Mini. En ook dan DVB-C.

De beeldkwaliteit van Odido ken ik, en die is ronduit droevig.

Helaas heeft de app van kpn geen Dolby Digital 5.1 geluid, dus dat is voor m'n huiskamer sowieso geen optie. Of het nou Tizen (Samsung), WebOS (LG/Loewe), Apple TV of Android TV zou zijn.

Alleen NLZIET is overal hetzelfde, maar ja, dat is ook niet zo verbazend. Die hebben geen eigen hardware.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025
PeterG schreef:

En weet je waarom de KPN TV app nog niet beschikbaar is op Apple? Onder andere vanwege het feit dat “in app” aankopen niet zijn toegestaan bij menéér Apple. Dus de film verhuur dienst Pathé, die kpn via ook hun smart-tv app aanbiedt, zou er voor de Apple boxjes uit moeten. Maar ja, contract met Pathé hè. Los je dat even op???

Ik wil niet heel flauw doen, maar dit klopt niet. Op mijn Apple TV is dat nergens een vereiste, volgens mij kan ik ook geen in app aankopen doen. Het issue zit er in dat Apple een heel ander systeem gebruikt om in te bouwen, vaak ontbreekt de kennis. Maar waarom kan Ziggo/Odido bijvoorbeeld wel een perfecte app bouwen? 

Nog een dingetje. Plaatsing in de Android/Google store kost haast niks. Apple vraagt maandelijks een bedrag. En dat terwijl men 'm doorgaans maar één keer hoeft te downloaden.

Nee hoor, de vragen jaarlijks 100 euro voor het ontwikkelaarsaccount. Ook Google vraagt er geld voor alleen ietsje minder, eenmalig 25 euro. Maar denk niet dat KPN daar heel wakker van ligt als ze nieuwe klanten voor bijna 500 euro per klant aan voordeeltjes bieden. ;) 

Niks tegen Apple hoor. Maar door het protectionisme staat het letterlijk alleen. Gesloten platform. En ook zij weten alles van je hoor. Daar heb ik geen illusies over. Mijn neef moest nog net z'n pincode niet opgeven voor z'n Apple account.

Niet alleen Apple hoor, ik denk dat Google nog veel meer weet, je wilt niet weten wat al die Android boxen allemaal delen met Google, ze weten exact wie je bent, wat je kijkt, hoelang je kijkt etc. Google TV is niet voor niets de standaard geworden voor nieuwe boxjes.

Over Apple zijn nog veel oudere aannames, maar Apple heeft alles zo gebouwd dat alles tot in de puntjes werkt, ik heb ze nog nooit kunnen betrappen dat er iets niet werkt. Alles werkt heel goed samen en er is goede ondersteuning, momenteel op Apple TV al 10 jaar. 

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 4 augustus 2025

100 euro per jaar voor zo'n relatief klein platform? Max 10 %. Terwijl gebruikers de app maar éénmalig hoeven te downloaden.

En éénmalig 25 euro voor een véél groter platform.

Je zegt het eigenlijk zelf al.

Heeft Ziggo trouwens het Pathé aanbod via de app voor Apple TV? Dat kan ik niet nagaan. Dan zou dat inderdaad geen belemmering hoeven te zijn (in-app aankopen €). Maar dat argument had kpn wel ooit genoemd. Tenzij kpn het eruit sloopt voor Apple TV natuurlijk. Maar kpn wil ook iedereen dezelfde app ervaring bieden. 

En nogmaals. Het euvel dat er geen automatische herkenning is voor type HDR is bekend en ligt bij Sagemcom.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 4 augustus 2025
PeterG schreef:

100 euro per jaar voor zo'n relatief klein platform? Max 10 %. Terwijl gebruikers de app maar éénmalig hoeven te downloaden.

Een ontwikkelaarsaccount, maar dat is voor KPN wat een euro voor ons is. Dus ik vind dat ansich niet eens zo gek. Denk dat het aantal downloads vele malen hoger liggen hoor. De waarheid zal in het midden liggen, we kunnen het immers niet hard maken.

PeterG schreef:

Heeft Ziggo trouwens het Pathé aanbod via de app voor Apple TV? Dat kan ik niet nagaan. Dan zou dat inderdaad geen belemmering hoeven te zijn (in-app aankopen €). Maar dat argument had kpn wel ooit genoemd. Tenzij kpn het eruit sloopt voor Apple TV natuurlijk. Maar kpn wil ook iedereen dezelfde app ervaring bieden. 

Volgens mij niet toen ik er klant was, maar ken ook niemand die dat überhaupt ooit gebruikt. Als ik het zou gebruiken zou ik die gewoon in Pathe Thuis app kunnen doen.  Het is een argument die KPN natuurlijk geld kost, omdat ze natuurlijk een percentage per gehuurde film krijgen. Maar als gebruiker vind ik dat een beetje een drogredenen. ;) .

Ik snap ook niet waarom het KPN bijvoorbeeld niet lukt om een werkende app voor één tv platform te releasen, laat staan voor de overige 5, ik vermoed dat het nog vele jaren gaat duren en daarna is de vraag vast zo anders dat ik denk dat er voldoende alternatieven zijn als de app daar eindelijk is. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1031 reacties
  • 8 augustus 2025

Misschien het onderwerp “KPN is stom want heeft geen Apple TV app” verder in 1 vd andere 100 topic's op dit forum verder oppakken :P

Verder inderdaad jammer dat de DIW7022 niet lekker omgaat met automatisch DV én HDR10. Hopelijk komt daar inderdaad een fix voor, want is toch wel tegenstrijdig. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15369 reacties
  • 8 augustus 2025

Hi ​@Chrizziey,

Dat dit niet luk is bekend, en er wordt aan gewerkt! De kans bestaat echter, dat dit gaat samenvallen met de uitrol van de nieuwe Androidversie. En daarvoor is op dit moment nog geen datum te noemen. Weet in ieder geval wel dat de ontwikkelaars op de hoogte zijn en dat dit aangepakt gaat worden zodra het mogelijk is!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 10 augustus 2025
ikheetjeff schreef:

Misschien het onderwerp “KPN is stom want heeft geen Apple TV app” verder in 1 vd andere 100 topic's op dit forum verder oppakken :P

Snap helemaal niks van deze zinopbouw. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ​@ikheetjeff ?

Maja van KPN schreef:

Dat dit niet luk is bekend, en er wordt aan gewerkt! De kans bestaat echter, dat dit gaat samenvallen met de uitrol van de nieuwe Androidversie. En daarvoor is op dit moment nog geen datum te noemen. Weet in ieder geval wel dat de ontwikkelaars op de hoogte zijn en dat dit aangepakt gaat worden zodra het mogelijk is!

Bedankt voor je reactie, maar dit is eigenlijk precies net zoveel informatie als over de status van de Apple TV app. Je moet maar hopen wanneer die komt en je weet nooit wanneer.  Ik vind het juist bijzonder hoe een ontvanger kan worden uitgeleverd met software die niet kan samenwerken met zowel HDR als Vision.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1031 reacties
  • 10 augustus 2025
Chrizziey schreef:

Snap helemaal niks van deze zinopbouw. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ​@ikheetjeff ?

Het nette antwoord: dat de Apple TV app niks met Dolby Vision probleem op de DIW7022 te maken heeft en dit dus totaal off-topic is.

Het eerlijke antwoord: dat ik de klachten over ontbrekende Apple TV app inmiddels ervaar als ‘zeuren’. 

Maar dat eerlijke antwoord klinkt gemener dan ik bedoel. Het is alleen bekend dat de Smart TV apps pas sinds een tijdje in-house worden ontwikkelt in een nieuwe taal (Flutter) vanaf de grond. Het is dan volkomen te begrijpen dat KPN eerst merken met groter marktaandeel vervangt, zoals Android TV, LG en Samsung. Hier komt veel meer bij kijken dan je denkt. (als je bedenkt dat Android TV nog steeds niet overal even soepel werkt)

Het goede nieuws is dat deze nieuwe programmeertaal zorgt voor makkelijkere uitrol naar bijvoorbeeld Apple TV. En dat grotere plaatje wordt voor mijn gevoel teveel vergeten in de kritiek richting KPN. 

• 13711 reacties
  • 11 augustus 2025
PeterG schreef:

Want de Netflix app in de kpn box werkt niet goed met films. Om de paar seconden verspringt het beeld. Iets met de beeld verversing die niet aanpast. 

Nou kijk ik niet vaak naar Netflix maar van verspringend beeld heb ik dan geen last. Wel dat het geluid regelmatig kort (minder dan 1s) wegvalt. Dat heb ik niet bij live tv of opnames/terugkijken. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • 6630 reacties
  • 11 augustus 2025
ikheetjeff schreef:

Het nette antwoord: dat de Apple TV app niks met Dolby Vision probleem op de DIW7022 te maken heeft en dit dus totaal off-topic is.

Het eerlijke antwoord: dat ik de klachten over ontbrekende Apple TV app inmiddels ervaar als ‘zeuren’. 

Ik zal net zo lang blijven '’zeuren'’ totdat kpn de app voor Apple TV heeft gelanceerd en dit kan ik nog wel eens tot 2030 volhouden ;). Maar ik haalde het aan omdat KPN namelijk op dit moment een vrij brakke ontvanger levert die dus niet eens zelfstandig kan wisselen tussen HDR10 en Dolby Vision en weigert intussen een Apple TV app te ontwikkelen. Ook Android 14 is geen belofte en dus maar de vraag of dit issue wordt opgelost. 

Dus conclusie '’men moet maar een Android ontvanger kopen om het beste van alles te krijgen. '’

ikheetjeff schreef:

Maar dat eerlijke antwoord klinkt gemener dan ik bedoel. Het is alleen bekend dat de Smart TV apps pas sinds een tijdje in-house worden ontwikkelt in een nieuwe taal (Flutter) vanaf de grond. Het is dan volkomen te begrijpen dat KPN eerst merken met groter marktaandeel vervangt, zoals Android TV, LG en Samsung. Hier komt veel meer bij kijken dan je denkt. (als je bedenkt dat Android TV nog steeds niet overal even soepel werkt)

Het goede nieuws is dat deze nieuwe programmeertaal zorgt voor makkelijkere uitrol naar bijvoorbeeld Apple TV. En dat grotere plaatje wordt voor mijn gevoel teveel vergeten in de kritiek richting KPN. 

Bedankt voor de nuance en de verdere uitleg. Maar ik ben het niet helemaal eens met '’Groter marktaandeel'’ want ik zie nergens feiten van mensen die hun smart tv meer gebruiken cq het gebruik van Apple TV, men gaat er standaard vanuit dat er maar een handvol mensen een Apple TV gebruikt. 
Ik vraag mij ook af op Apple TV wel op '’Flutter'’ werkt of dat kpn opnieuw naar de tekentafel moet en dit een heel lang proces is. 

Ik ben mij nu aan het oriënteren op de verschillende opties. Ik wil het eigenlijk niet, maar ik ben bang dat het beste scenario voor mij zal zijn om internet only van kpn af te nemen. Hoezeer ik voetbal dan ga missen. Ik ga dan NLZiet gebruiken en hopen dat er intussen een dienst komt die alles op '’cord cutting gaat bieden. '’

PeterG
Superuser
  • 64228 reacties
  • 11 augustus 2025

Ik ga dan NLZiet gebruiken en hopen dat er intussen een dienst komt die alles op '’cord cutting gaat bieden. '’

Een andere dienst kan dan Canal Digitaal app-only zijn, ​@Chrizziey . Die bevat de 4 ESPN kanalen. UEFA met Nederlandse clubs kun je zien via het gratis Ziggo Sport Free via de Ziggo GO (TV) app.

Uit m'n site:

Sedert juli 2018 heeft Canaldigitaal tv kijken via een app op een smart-tv beschikbaar ongeacht welke internet provider je gebruikt. Die heeft een vaststaand zenderaanbod inclusief de 4 ESPN kanalen voor € 14,95 per maand. Het aanbod is dan ook via de app (of website) in je mobiele apparaat toegankelijk.

NU INCLUSIEF HET AANBOD VAN CANAL+.

!! Er worden geen zenders van Discovery Networks aangeboden als Eurosport, TLC, Discovery channel, … Dit kun je ondervangen met extra abonnement op Discovery+, ook een app.

Ook CNN ontbreekt, maar er is wel BBC News, Bloomberg, France24, Al Jazeera en NewsMax.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1031 reacties
  • 12 augustus 2025
Chrizziey schreef:

ik ben het niet helemaal eens met '’Groter marktaandeel'’

Het is inderdaad lastiger te vinden, omdat Apple geen concrete cijfers deelt. In 2018 won Chromecast van Apple TV verkoop. In 2023 hadden ze volgens deze en deze bron een marktaandeel van 5%. In 2019 werd geschat op een wereldwijde verkoop van 13 miljoen. Dat in tegenstelling tot meer dan 100 miljoen Chromecasts. 

En laten we realistisch blijven dat Android TV makkelijk een groter marktaandeel haalt, omdat het niet gelimiteerd is aan de hardware. Je hebt genoeg Android TV boxjes en genoeg Smart TVs met AndroidTV als OS. (Sony, Philips, TCL, Hisense, Sharp, JVC)

Dan moeten we het nog hebben over LG en Samsung. Waarbij het ook een logische keuze is dat ze eerst bestaande apps vervangen, voor ze aan iets nieuws beginnen. Helemaal voor een winstgevend, beursgenoteerd bedrijf zijn de resources (developers/geld) niet oneindig. 

Chrizziey schreef:

Ik vraag mij ook af op Apple TV wel op '’Flutter'’ werkt

Het is letterlijk de slogan van Flutter: “Buld for any screen”. Het is nooit bevestigd door KPN zelf trouwens, maar ik verwacht dat hierdoor ontwikkeling op andere platforms makkelijker gaat, omdat een app voor bijvoorbeeld Apple niet vanaf de grond geschreven hoef te worden. 

Chrizziey schreef:

Maar ik haalde het aan omdat KPN namelijk op dit moment een vrij brakke ontvanger levert

Bovenstaande twijfels en deze citaat zijn voor mij het perfecte voorbeeld waarom ik het ervaar als zeuren. Het naar beneden halen van andere en alles in twijfel brengen, omdat jouw favoriete apparaat niet mee mag doen: het haalt zo de kracht weg uit de (terechte) feedback. (voor mij) 

Zo ook het helemaal afsnauwen/afschrijven van een prima box als de DIW7022/VSB3918 door één bug. Dan zou je vast iPhone ook brakke smartphones vinden, nu de verbeterde Siri is uitgesteld en daardoor echt wel achterloopt op Google.

Chrizziey schreef:

Ik zal net zo lang blijven '’zeuren'’ totdat kpn de app voor Apple TV heeft gelanceerd

Begrijp me niet verkeerd: lekker blijven doen. Het is en blijft vreemd en terechte feedback dat er nog geen Apple TV app is. En ook vragen om updates om dit warm te houden: zeker doen. Als iPhone liefhebber twijfel ik niet over de kwaliteit die Apple TV heeft. 

Alleen, leven en laten leven. ;-) - Overigens puur hoe ik het ‘ervaar’ en verder niet negatief naar jou als persoon bedoeld. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4459 reacties
  • 12 augustus 2025
Chrizziey schreef:

niet eens zelfstandig kan wisselen tussen HDR10 en Dolby Vision en weigert intussen een Apple TV app te ontwikkelen.

Apple TV 4k ondersteunt geen DTS of variabel framerate.

Reageer