Skip to main content
Beantwoord

Ik mis commerciƫle zenders op mijn Digitenne, hoe krijg ik die terug?


Ik heb al vanaf 8 mei geen rtl4,5,6 op mijn digitenne kastje op de camping. Alles al geprobeerd wat mogelijk is. Hoe krijg ik dit opgelost? Ben nu echt wanhopig.

Beste antwoord door Noordzee

Met deze korte antwoorden komen we niet bij de oplossing. 
 
Er zijn oplossingen als je bereid bent om zelf te investeren. Tegenwoordig is er ook een CI+-module. Hiermee kun je een betere ontvangst krijgen als je over een moderne TV beschikt. Je kunt bij KPN jouw huidige ontvanger omruilen voor zoā€™n module.
 

Of plaats een CI+-module in deze ontvanger:

De XORO 8761, die heb ik zelf in gebruik : https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Die moet je dan wel zelf kopen. 
 

Je kunt (ook) zelf investeren in een betere antenne. Kijk naar eens in dit topic voor tips: 

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

  • 0 reacties
  • 30 juni 2022

Hoi @RitaDuin ,

Als je je CAS-ID en je klantgegevens in je profiel invult, kan een moderator je ontvanger activeren voor de commerciele zenders.

Het CAS-ID staat op de sticker onderop de ontvanger en op de doos maar die heb je waarschijnlijk niet meer.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 30 juni 2022

Gedaan


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 3 juli 2022

Hi @RitaDuin, ik heb je ontvanger vanaf onze kant een zetje gegeven, zou je hem eens opnieuw op willen starten? Hoor graag van je of je nu alle zenders weer hebt!


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 4 juli 2022

Ik ben nu weer thuis. Zodra ik

weer op de camping ben laat ik het weten.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 4 juli 2022

Helemaal goed @RitaDuin! Mocht het nou nog niet werken als je weer terug bent op de camping, dan wil ik je aanraden om op dat moment even te bellen met 0800 - 0402. Dan heb je rechtstreeks contact met 1 van mijn collega's die dit direct voor je op kan lossen!


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 13 juli 2022

Inmiddels heb ik alle zenders weer. Rtl 4 en rtl 6 haperen nog wel wat maar is te doen.

bellen met u collegaā€™s heeft totaal geen zin. Ben al vanaf 8 mei aan het bellen . U heeft het beste geholpen. Dank u wel


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 14 juli 2022

Jammer dat het met behulp van de telefonische niet is gelukt @RitaDuin, maar heel fijn dat alle zenders weer terug zijn!

Een fijn verblijf op de camping gewenst!


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 juli 2022

De hele avond hapert rtl 4 en sbs6 6 weer. 96% ontvangst. Weet niet meer wat ik hier aan moet doen.echt heel geĆÆrriteerd wordt ik hier van vooral omdat ik tot 8 mei geen problemen heb grhad


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 15 juli 2022

Hmm, ik weet ook niet direct waar die verstoring door veroorzaakt wordt @RitaDuin šŸ¤”

Zou je de antenne eens op een andere plek neer willen zetten of in ieder geval een beetje willen draaien, om te kijken of dat een verschil maakt?


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 5 augustus 2022

Inmiddels de antenne op een andere plek gezet en dat gaat al een week prima maar nu al de hele dag alleen maar haperend beeld. Op alle netten. Springt constant tussen de 12 en 64 %. Wordt hier zo ontzettend kribbig van


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 6 augustus 2022

Nou zeg, dat je daar kribbig van wordt snap ik heel goed šŸ™

Het verplaatsen van de antenne heeft dus wel een verschil gemaakt en dat is mooi, zou je dat nu nog eens willen proberen? Dat je hem weer op een iets andere plek neerzet?


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 6 augustus 2022

Ga het proberen.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 6 augustus 2022

Het rare is, hij staat al jaren op dezelfde plek en nu ineens elke keer verspringende %


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 6 augustus 2022

Als het jarenlang goed gewerkt heeft met de antenne op die plek, kan het ook zijn dat er iets in de omgeving gewijzigd is, waardoor het signaal verstoord bij je binnenkomt šŸ¤”

Is er wellicht iets bijgebouwd in de directe omgeving? Of zie je wellicht dat 1 van je buren een schotel in gebruik heeft genomen? Zoiets als dat, kan er voor zorgen dat het signaal niet helemaal goed meer ontvangen kan worden door je antenne. 

Zou je mij ook kunnen vertellen welk type antenne je nu in gebruik hebt? Dit staat op de sticker en ik vermoed dat je een Funke V5 hebt maar kan me daarin vergissen, dus ik vraag het even na voor de zekerheid!


Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@RitaDuin heb je een binnen of een buitenantenne? Buitenantennes zijn een stuk beter dan binnen antennes.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 7 augustus 2022

Hallo @RitaDuin ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiĆ«le storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 7 augustus 2022

Deze sticker is van de antenne.

 

we hebben hem meestal op binnen staan maar dan hebben we geen 1,2,3 en als we hem op buiten hebben staan geen 4 en 6. 
 

er is niets bijgebouwd in geen schotel in de buurt. De buren heb gewoon goede ontvangst.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 7 augustus 2022

OK @RitaDuin ,

Ik zie het merk One For All en dat is een merk van antennes. Zover ik weet, gebruikt KPN dat merk niet, KPN heeft wel het merk Funke in het assortiment. 

Ik adviseer een moderator (Maja is op vakantie) om jou een nieuwe antenne (Funke V6) op te sturen. Mocht dat ook niet helpen?, dan kun je altijd nog de ontvanger omruilen voor een andere.   

Wellicht wil @Rutger_  de honneurs waarnemen voor Maja? 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 8 augustus 2022

kan deze dan verstuurd worden naar het adres waar we digitenne gebruiken? Dus niet naar huisadres.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 8 augustus 2022

Geef anders even op in welke plaats je nu bent. 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 8 augustus 2022

Eerbeek


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @RitaDuin, @Maja_ heeft inderdaad vakantie, daarom neem ik het van haar over. 

Fijn dat je meer informatie gedeeld hebt over je antenne. Sinds wanneer heb je deze in gebruik? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er in mei en juni van dit jaar nieuwe antennes naar je toe gestuurd zijn. Heb je (een van) deze al in gebruik genomen of uitgeprobeerd?


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 10 augustus 2022

1 ontvangen en die hebben we er nu opstaan. Geen verschil. Dat is ook de antenne van de sticker


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 10 augustus 2022

@RitaDuin 

Ben je nu in Velsen of ben je ergens anders? 

 

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiĆ«le storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 10 augustus 2022

Dit hebben we allemaal gedaan. Geen verschil