Skip to main content
Vraag

TV+ app werkt niet meer op 2 verschillende tv's. Chiq en Nikkei

• 1 maart 2025
  • 30 reacties
  • 309 keer bekeken

Sinds gisteren werkt op beide android tv's ( chiq en nikkei) de kpn app niet meer, de app loopt steeds vast of start niet op. Als hij opstart stopt hij weer en gaat weer naar begin scherm. Na meerdere pogingen loopt gehele tv vast. Sinds update was het al ....... Maar nu is de app niet meer te gebruiken op de android tv's. Wel op tablet en laptop. 

30 reacties

JansenOnline1
Deelnemer

Omdat het beeld bij de vorige versie regelmatig “haperde”, heb ik vanmorgen ook de de app ge-update naar de meest recente versie (online vanaf 26-2). In de omschrijving van de app, staat dat het probleem van crashes met op onder andere Sony tv’s is opgelost. Ik heb hier mijn twijfels over, want de app start nu bij mij ook helemaal NIET meer op. Ik heb meerdere malen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ook Android TV meerdere malen opnieuw opgestart, niets helpt. wat nu?? 
(Sony TV met Android TV, versie 7)

KPN heeft het ontwikkelen van de app tegenwoordig in eigen beheer? Het wordt er niet beter op! Nu gaat men ook nog de prijs van de tv ontvanger verhogen. Deze heb ik al jaren, waarschijnlijk al lang afbetaald….  Kwaliteit mag geld kosten, maar kwaliteit wordt minder. ​@KPN graag zorgen dat alles goed werkt en blijft werken, dan pas eventuele tarief verhoging toepassen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36559 reacties
  • 1 maart 2025

Hallo ​@Jossam ,

Er komt binnenkort een nieuwe versie beschikbaar in de Playstore, dit kan nog enkele dagen duren:

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.64.03 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

JansenOnline1
Deelnemer

Ik heb deze versie, maar werkt dus niet! App start op, maar “ klapt eruit” voor dat het beginscherm zichtbaar wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 1 maart 2025

@Noordzee Goedenavond,

Deze versie hebben we nu dus en die doet het op beide apparaten niet, mag hopen dat dit snel verholpen wordt.

De voorlaatste versie werkte perfect, de vorige versie gaf al problemen en deze versie werkt totaal niet! Het wordt alleen maar steeds slechter. Weet niet wat ze aan het doen zijn, maar het wordt er alleen maar slechter op, helaas.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 1 maart 2025

@JansenOnline1  Jij beschrijft precies wat wij hier ook ervaren 👍.

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 1 maart 2025

@Jossam , ​@JansenOnline1 .

Kijk onder de instellingen (via avatar) van de app eens onder “Apparaat instellingen". Als daar tunneling uit staat zet het dan juist eens aan. Of andersom!

Bijvoorbeeld op een Philips met aan; geen beeld. Tunneling uit: wel beeld. Op andere apparaten werkt het juist weer met tunneling.

JansenOnline1
Deelnemer
PeterG schreef:

Kijk onder de instellingen (via avatar) van de app eens onder “Apparaat instellingen". Als daar tunneling uit staat zet het dan juist eens aan. Of andersom!

Bijvoorbeeld op een Philips met aan; geen beeld. Tunneling uit: wel beeld. Op andere apparaten werkt het juist weer met tunneling.

Dit lukt niet, want de app start niet op. Bij iedere poging om de app te openen, krijg je ca 10 sec. Een wit scherm met het KPN TV+ logo te zien, daarna springt het scherm weer naar het app overzicht van Android TV. 

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 2 maart 2025

Ga in de instellingen van de tv's eens naar instellingen .... en dan naar Apps. Wis daar dan cookies en opgeslagen bestanden van de app.

Laat de tv's ook eens 3 minuten stroomloos. 

JansenOnline1
Deelnemer
PeterG schreef:

Ga in de instellingen van de tv's eens naar instellingen .... en dan naar Apps. Wis daar dan cookies en opgeslagen bestanden van de app.

Dit maakt helaas geen verschil. Werkt niet. 

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 2 maart 2025
JansenOnline1 schreef:
PeterG schreef:

Dit lukt niet, want de app start niet op. Bij iedere poging om de app te openen, krijg je ca 10 sec. Een wit scherm met het KPN TV+ logo te zien, daarna springt het scherm weer naar het app overzicht van Android TV. 

Helaas, geen succes. Zoals gezegd start de app niet op. Hier precies dezelfde ervaringen als ​@JansenOnline1 .

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 2 maart 2025
PeterG schreef:

Tot startscherm in de app gekomen waarna als je een zender selecteert hij weer geheel vast loopt en de app niets meer doet, ook niet sluiten. Enige optie is dan nog tv van stroom en weer opnieuw beginnen.  Waardeloos dit!

Jasper van KPN
Moderator

Jullie hebben de meest recente versie zo te zien, maar die heeft voor jullie een ander onverwachts effect blijkbaar! Het gaat om verschillende merken begrijp ik. Kunnen jullie aangeven welk merk en model de tv's precies zijn en welke versie van Android TV er op staat? Dan kan ik het zo concreet mogelijk doorgeven.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 4 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Jullie hebben de meest recente versie zo te zien, maar die heeft voor jullie een ander onverwachts effect blijkbaar! Het gaat om verschillende merken begrijp ik. Kunnen jullie aangeven welk merk en model de tv's precies zijn en welke versie van Android TV er op staat? Dan kan ik het zo concreet mogelijk doorgeven.

NIKKEI  model Android tv, Serienummer 290172260132, android versie 11, softwareversie V2.11.0.0.

CHIQ model AI pont, serienummer G92DVB0CHOD01997774, android versie 11, software V3.04060

Jasper van KPN
Moderator

Dank je! Ik heb je bericht volledig doorgegeven zodat ze alle gegevens hebben. En voor de zekerheid nog: het legen van de cache en de Multimedia Tunneling optie (als je daar kwam) maakten geen verschil toch?

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 4 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Dank je! Ik heb je bericht volledig doorgegeven zodat ze alle gegevens hebben. En voor de zekerheid nog: het legen van de cache en de Multimedia Tunneling optie (als je daar kwam) maakten geen verschil toch?

We hebben alles geprobeerd te resetten, caches leeggemaakt, opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.

JansenOnline1
Deelnemer
Jasper van KPN schreef:

Ik heb een Sony Bravia 4K - KD-43X8309C met Android TV 7. Ook ik heb alles geprobeerd wat wordt aangegeven, maar werkt dus niet. App start niet verder op dan Wit scherm met KPN TV+ app logo  

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025
Jossam schreef:

Sinds gisteren werkt op beide android tv's ( chiq en nikkei) de kpn app niet meer, de app loopt steeds vast of start niet op. Als hij opstart stopt hij weer en gaat weer naar begin scherm. Na meerdere pogingen loopt gehele tv vast. Sinds update was het al ....... Maar nu is de app niet meer te gebruiken op de android tv's. Wel op tablet en laptop. 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Chic android tv

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb ook een Chic AI pont, sn G21A21CJCZE000367, SOFTWARE VERSIE V3.04060

Ik had de app opnieuw geïnstalleerd, caches geleegd, stroom van tv, verschillende instellingen geprobeerd. 

Heb meerdere malen geprobeert de app te starten, kwam eerst op login scherm en het bleek dat ik kon inloggen. Maar hij klapte eruit. Later nog enkele pogingen gedaan maar nu kan ik niet eens meer en keuze maken op de login scherm..... 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Ik kan wel via de browser kijken. Krijg jeugdsentiment. 

Jasper van KPN
Moderator

Welke versie van de TV+ app heb je er precies op staan ​@JansenOnline1? Met de laatste update (08.64.03) zou het juist beter moeten zijn voor onder andere Sony's.

Dank je voor de versie ​@Ruud.de. Welke versie van Android TV heb je er precies op staan?

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 5 maart 2025
Ruud.de schreef:

Ik kan wel via de browser kijken. Krijg jeugdsentiment. 

Ik stream vanaf mijn tablet naar de tv 😂

JansenOnline1
Deelnemer
Jasper van KPN schreef:

Welke versie van de TV+ app heb je er precies op staan ​@JansenOnline1? Met de laatste update (08.64.03) zou het juist beter moeten zijn voor onder andere Sony's.

Dank je voor de versie ​@Ruud.de. Welke versie van Android TV heb je er precies op staan?

De meest recente 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is de meest recente inderdaad, duidelijk. Ik heb alle voorbeelden doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij er mee bezig kunnen. Dit zal vermoedelijk via een nieuwe update opgelost moeten worden, zodra die er is delen we die in Product Updates.

• Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 5 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Dat is de meest recente inderdaad, duidelijk. Ik heb alle voorbeelden doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij er mee bezig kunnen. Dit zal vermoedelijk via een nieuwe update opgelost moeten worden, zodra die er is delen we die in Product Updates.

Ben benieuwd, tot nu toe is iedere update een grotere ramp dan de voorgaande versie dus 🤞🏻

Maar bedankt en we wachten het af.......

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 6 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Versie 11 ?

Reageer