Skip to main content
Beantwoord

F1 kijken op mijn telefoon werkt wel, op televisie melding dat de uitzending binnenkort begint

• 21 maart 2025
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Beste mensen vraagje ik kan op mijn telefoon de f1 zien maar als ik f1 op tv aanzet dan krijg ik melding ,uitzending begint binnenkort? Terwijl op telefoon gewoon te kijken is 

Gr dirk 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@duikdirk, je kijkt via F1 TV Pro begrijp ik? Viaplay heeft bij mijn weten geen International optie. Je hebt bij F1 TV meerdere opties, de F1 TV feed start wat eerder dan de International feed, met onder andere een voorbeschouwing. De International feed begint 5 minuten voor de sessie (race, kwalificatie, training) zelf. Daarbij kan je zelf kiezen welke taal je wilt horen.

Er zit ook een klein verschil tussen de timing. Als je de stream bijvoorbeeld via een computer/laptop hebt loop je zo'n 20 seconden achter op wat er gebeurt, via de app zit er meer vertraging in. Via de Smart TV app van F1 TV heb je vaak minimaal 30-40 seconden vertraging. Dat zit 'm in de app van F1 TV zelf en hoe die de stream verwerkt. Daar hebben wij geen invloed op.

Als je de live timing (via F1.com) tijdens zo'n sessie aan hebt staan merk je het verschil vaak snel. Je ziet rondetijden die je nog niet op tv ziet 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 328 reacties
  • 22 maart 2025

Meer info nodig. Wat is er op je tv? F1TVPRO-app had op mijn Chromecast Google TV HD een update voor dit seizoen. Kan natuurlijk ook voor de app op je tv nodig zijn, maar of je merk dat al gedaan heeft, of gaat doen?

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 22 maart 2025

Kies je wel 'Kijk live' in de F1TV app op tv.

En... je kunt niet 2 × dezelfde stream aan hebben! Dus als je het algemene verslag op je telefoon aan hebt kun je die niet tegelijk op de tv aanzetten.

Dus eerst uitzetten op de telefoon. Twee verschillende streams tegelijk kan wel. 

Bijvoorbeeld algemene verslag via tv (Kijk live 😉!). En op de telefoon vanuit de cockpit van Max. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025

Ok ik kijk internationaal zal hem is op live zetten .ik dacht dat ik met live niet op Nederlandse taal kon zetten? Ik ga het proberen thxs

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025
jojootje schreef:

Meer info nodig. Wat is er op je tv? F1TVPRO-app had op mijn Chromecast Google TV HD een update voor dit seizoen. Kan natuurlijk ook voor de app op je tv nodig zijn, maar of je merk dat al gedaan heeft, of gaat doen?

Ja ik las van de update ,maar stond ook ook als ik niet fabriek instellingen of reset gedaan had dan hoefde ik niets te doen ? En ik kijk  vaak niet live maar ik kijk terug. Ik zal app op tv ook eens updaten thxs

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16224 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Hoi ​@duikdirk, je kijkt via F1 TV Pro begrijp ik? Viaplay heeft bij mijn weten geen International optie. Je hebt bij F1 TV meerdere opties, de F1 TV feed start wat eerder dan de International feed, met onder andere een voorbeschouwing. De International feed begint 5 minuten voor de sessie (race, kwalificatie, training) zelf. Daarbij kan je zelf kiezen welke taal je wilt horen.

Er zit ook een klein verschil tussen de timing. Als je de stream bijvoorbeeld via een computer/laptop hebt loop je zo'n 20 seconden achter op wat er gebeurt, via de app zit er meer vertraging in. Via de Smart TV app van F1 TV heb je vaak minimaal 30-40 seconden vertraging. Dat zit 'm in de app van F1 TV zelf en hoe die de stream verwerkt. Daar hebben wij geen invloed op.

Als je de live timing (via F1.com) tijdens zo'n sessie aan hebt staan merk je het verschil vaak snel. Je ziet rondetijden die je nog niet op tv ziet 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 maart 2025

Ok wat ik nu doe als er verschil in uitzending zit ,dat ik als de melding krijg ,uitzending begint binnenkort ,dan spoel ik nu versnelt door ,dan kom ik erook 😉

Jasper van KPN
Moderator

Dat werkt ook inderdaad, ik pauzeer zelf de live timing juist tijdens de opwarmronde tot ze vrijwel op hetzelfde punt zijn 😜

Meerdere wegen die naar het genieten van een mooie race leiden dus haha

Reageer