Na verplichte kpn Experia v12 update slechte wifi. Ik heb 2x SuperWifi schotels. Deze werkte prima voor de update. Daarna zie ik via admin webpagina dat beide schotels met router (1x kabel, 1x via wifi) zijn verbonden, Derhalve heeft tweede schotel (verbonden via wifi) nu slechte verbinding (staat dicht bij 1e schotel maar ver van de router). Tevens was voorheen wifi signaal van router uitgeschakeld ivm verbinding via superwifi schotel. Deze wifi is nu ook ingeschakeld. Wat gaat hier nu verkeerd? Zeer vervelend dat deze upgrade een stabiele verbinding om zeep helpt.... :-(
Na Experia v12 upgrade problemen met wifi
Beste antwoord door LaurensZalm
Hi Nick,
Dank voor je reactie, mocht rest niet lukken, zit ik ook aan deze oplossing te denken.
Echter, vooralsnog hoop ik dat er andere oplossingen zijn om dit probleem op te lossen. Als KPN aanpassingen doet in hun Mesh technologie, verwacht je een verbetering. Niet een instabiel netwerk omdat één vd drie wifi zenders slecht bereikbaar is.
Het is zowiezo raar want als je Box12 nu master is, verranderd dat niks aan het Signaal van je SuperWiFi in de meterkast, Als deze gene op bovenliggende verdieping nog steeds dit signaal dan zou het ook niet anders moeten werkend dan het deed.
Vooropgesteld is uiteraard dat Gamen over WiFi per definitie al slecht is voor je jitter en ping en als dat WiFi dan nog komt van een WiFi punt die zelf op WiFi gekoppeld zit versterk je dit probleem alleen maar.
Zijn er verder geen leidingen die naar boven lopen die je zal kunnen gebruiken of eventueel een bestaande coax kabel die of vervangen kan worden en/of dmv MoCa adapter een netwerksignaal kunnen overdragen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.