Skip to main content
Beantwoord

Modem V10 haalt snelheid van 1000 Mbit niet over Wifi?

• 21 oktober 2022
  • 9 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb glasvezel abonnement van 1000mb maar ik had een modem ontvangen xperia v10 en die haalt max 300mb op 2.4 ghz ik had kpn gebeld en ik zei ik wil een modem xperia v12 want die haalt wel 1000mb op 2.4 ghz want daar betaal ik ook voor als antwoord kreeg ik die gaan wij jou niet sturen dus die glasvezel van 1000mb ga ik gewoon beindigen

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @A.EL . Ik kan weinig toevoegen aan wat al besproken is.  Om volledig rendement uit zo'n supersnelle verbinding te halen zou ik 'm sowieso altijd bekabeld aansluiten. Wij bieden geen garantie maar doen wel ons best om ook via wifi hoge snelheden te behalen.  Als ik jou was zou ik die v10 lekker houden. Dat is ons stabielste modem. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 21 oktober 2022

Op de 2.4ghz band kan je nooit een hoge snelheid halen. Dat kan alleen op de 5ghz band. En die heeft de v10. 

• Auteur
  • 3 reacties
  • 21 oktober 2022
Joep1965 schreef:

Op de 2.4ghz band kan je nooit een hoge snelheid halen. Dat kan alleen op de 5ghz band. En die heeft de v10. 

Modem xperia v12  type wifi 6 haalt wel 1000mb op 2.4 ghz 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 21 oktober 2022

Dat is de 6ghz band. Die heeft de v10 inderdaad niet. Dit is echter geen rede om het modem om te ruilen.  Je zou als alternatief een wifiversterker kunnen kopen die wel wifi 6 heeft. Bijvoorbeeld de superwifi 2.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 21 oktober 2022
A.EL schreef:
Joep1965 schreef:

Modem xperia v12  type wifi 6 haalt wel 1000mb op 2.4 ghz 

De Experiabox v10 heeft geen WiFi 6.

En u betaalt niet voor 1000 mbit via WiFi. U betaalt voor 1000 mbit. Dat kan gehaald worden op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Nergens in uw contract of op de website van KPN staat dat u 1000 mbit via WiFi zult halen.

In de toekomst komen er nog snellere abonnementen. Binnen enige jaren waarschijnlijk 8 gbit. Dat is 8000 mbit dus. Dat zal ook nooit gehaald worden via WiFi. 

• Auteur
  • 3 reacties
  • 21 oktober 2022

Waarom zou ik een versterker bij moeten kopen het is de fout van kpn zei moeten de juiste router geven want mijn contract gast 27 okt in als ze niets opsturen dan beëindigd ik gelijk de contract

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 21 oktober 2022

Net wat @Nick83 zegt je betaalt voor een bekabelde verbinding en niet voor wifi. Dat geldt voor alle providers. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27465 reacties
  • Antwoord
  • 25 oktober 2022

Hoi @A.EL . Ik kan weinig toevoegen aan wat al besproken is.  Om volledig rendement uit zo'n supersnelle verbinding te halen zou ik 'm sowieso altijd bekabeld aansluiten. Wij bieden geen garantie maar doen wel ons best om ook via wifi hoge snelheden te behalen.  Als ik jou was zou ik die v10 lekker houden. Dat is ons stabielste modem. 

• Auteur
  • 3 reacties
  • 25 oktober 2022
Erwin_ schreef:

Hoi @A.EL . Ik kan weinig toevoegen aan wat al besproken is.  Om volledig rendement uit zo'n supersnelle verbinding te halen zou ik 'm sowieso altijd bekabeld aansluiten. Wij bieden geen garantie maar doen wel ons best om ook via wifi hoge snelheden te behalen.  Als ik jou was zou ik die v10 lekker houden. Dat is ons stabielste modem. 

Bedankt voor het antwoorden maar Nee ik wil de modem v12 zoals iedereen die glasvezel van 1gb heeft aangevraagd ook  heeft gekregen

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 25 oktober 2022
A.EL schreef:

Bedankt voor het antwoorden maar Nee ik wil de modem v12 zoals iedereen die glasvezel van 1gb heeft aangevraagd ook  heeft gekregen

Om daarna hier weer een bericht te plaatsen dat je de snelheid niet haalt.