Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt regelmatig weg op de Experia Box V10

  • 18 januari 2023
  • 17 reacties
  • 182 keer bekeken

Beste,

 

We blijven problemen hebben met de modems. We hebben voor langere tijd v10 gehad, hierna een v12 gekregen nadat er glasvezel geinstalleerd is geworden.

De v12 viel met regelmaat de verbinding weg  zowel wifi als tv en kregen we na telefonisch contact met kpn ook niet verholpen. Hierna besloten de v10 weer terug in te pluggen en het probleem was verholpen.. echter heeft deze sinds een tijdje ook het probleem dat hij circa 1 a 2x per uur(varieert nogal) voor 6-10sec het wifi signaal weg laat vallen.

 

Vanuit kpn gekeken en vanalles geprobeerd maar helaas nog geen oplossing.

 

Hebben modem op verdieping 2 , wifi versterker op verdieping 1 en 3.  Maakt verder niet uit waar je bent zelfs al sta je naast de modem.

 

Heeft er iemand een oplossing? Of is het een oplossing dat kpn een nieuw v10 modem omruilt?

Beste antwoord door Bart van KPN

Je gebruikt nu de V10? Daar moet de wifi op uit staan. Wifi moet volledig via de Superwifi lopen. 

Is mij nu alleen nog niet duidelijk of je

Bart_Z schreef:

deze stap hebt doorlopen. Vaak is dit de oplossing. Is even werk, maar het helpt vaak wel. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 januari 2023

@StefanKonings de v10 zou ik nog maar even laten staan.  Kan je iets meer vertellen over je netwerk, wat is er zoal aangesloten op het modem?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2023

Hallo joep bedankt voor je reactie,

 

Wat er aangesloten is: 1 wifi versterker(kpn) om de andere 2 te gebruiken.

We hebben 3 kpn tv aansluitingen en 1 internetkabel naar een spelcomputer (xbox one series x)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2023

We hebben trouwens 2 mobiele telefoons, 2 smart tv's die de wifi gebruiken, niet  de xbox(bekabeld)


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 januari 2023

En hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op het modem?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2023

Bekabeld alle 3


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 januari 2023

Dat heb je goed gedaan ðŸ˜‰. Zijn de wifipunten ook bekabeld? Welke wifiversterkers heb je? Heb je zonnepanelen? Is het alleen d'r wifi wat uitvaltvof de tv ontvangers ook?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 januari 2023

De ene wifi punt naast de modem is bekabeld de andere 2 zijn draadloos daaraan verbonden. Zijn van kpn(witte schijf- vorm).

 

We hebben zonnepanelen liggen.

 

De tv ontvangers vallen niet uit op het moment dat de wifi uitvalt

 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 januari 2023

@StefanKonings heb je ook nog een bekabelde pc of laptop en zoja valt die ook af en toe uit of is het echt een wifi probleem?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 19 januari 2023

We hebben geen laptop of pc thuis. Wel een ipad die we af en toe gebruiken maar die gaat idd ook via dw wifi. De xbox is nooit de verbinding van uitgevallen vandaar dat ik denk dat het echt aan de wifi ligt.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 januari 2023

Dat laatste denk ik maar maar dan nu zien te achterhalen waarom.  Vrijwel zeker is er iets op het netwerk wat een probleem geeft. Heb je ergens een switch in het netwerk?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 19 januari 2023

Nee, en heb wifi manager geprobeerd en via kpn hebben er al diverse medewerkers meegekeken. Verbinding is gewoon goed volgens hun,  snelheid is ook prima.  Heel raar geval.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 januari 2023

Heb je toevallig een sma omvormer bij de zonnepanelen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 19 januari 2023

Dat is een goede vraag, ik heb de omvormer op de panelen zelf ipv een aparte omvormer.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 januari 2023

Even een samenvatting: vanaf het modem gaan 3 kabels naar de ontvangers,  kabel 4 gaat naar de wifi versterker. Maar hoe is de playstation dan aangesloten?? Er zijn maar 4 poorten ðŸ¤”


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 23 januari 2023

Hoi @StefanKonings , het is duur puur de wifi als ik het goed begrijp. Je hebt al veel gedaan, maar nog geen oplossing. 

Joep1965 schreef:

Even een samenvatting: vanaf het modem gaan 3 kabels naar de ontvangers,  kabel 4 gaat naar de wifi versterker. Maar hoe is de playstation dan aangesloten?? Er zijn maar 4 poorten ðŸ¤”

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. 

En heb je de tips voor wegvallende wifi al doorlopen. Of de SuperWifi eens als nieuw geïnstalleerd


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 januari 2023

Hallo, excuses voor de late reactie,

Wij hebben ong een jaar geleden glasvezel aangelegd gekregen, hier is ook een kpn monteur geweest en die heeft alles aangelegd, hier heeft hij ook op de modem een kastje ingeplugd waar ook weer 4 poorten inzitten. De superwifi staat trouwens gewoon direct in het modem ingeplugd.

 

Ik heb inmiddels al alle howto's en zeker 10x alles gereset, fabrieksinstelling etc gedaan.

Wij hebben toen ook de nieuwere v12 modem gekregen alleen die gaf zoveel storingen en haperende verbindingen dat we die er snel weer uitgehaald hebben.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2023

Je gebruikt nu de V10? Daar moet de wifi op uit staan. Wifi moet volledig via de Superwifi lopen. 

Is mij nu alleen nog niet duidelijk of je

Bart_Z schreef:

deze stap hebt doorlopen. Vaak is dit de oplossing. Is even werk, maar het helpt vaak wel.