Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt regelmatig weg op de Experia Box V10

  • 31 januari 2023
  • 9 reacties
  • 271 keer bekeken

Hoi,
Sinds ik de overstap heb gemaakt van kabel naar glasvezel heb ik vaker op een dag storing dat het internet er ineens uit ligt. Dit merk ik doordat mijn deurbel (via wifi) en sonos ineens niet meer werken. Het geldt voor zowel de wifi als voor de utp bedrade apparatuur.  

Afgelopen maand heb ik ook ineens extra veel gb’s verbruikt van mn mobiel wat normaliter het geval is. Blijkbaar heeft de wifi er afgelopen maand vaker uitgelegen dan normaal. Ik vind het ontzettend storend en heb ontzettende spijt dat ik overgestapt ben op glasvezel. Het resetten van de Experia Bov V10.0 heeft geen enkel effect gehad. Heeft iemand tips om het internet in huis stabieler te krijgen? Anders maak ik weer de overstap terug naar kabel.

Beste antwoord door Sanne van KPN

@Netflixje Valt de verbinding bekabeld dan ook weg? Je noemt de Sonos, Spotify en websites, dus ik ben benieuwd of dit dan alleen de wifi is of dat het ook (weer) bekabeld speelt. 

Mocht het nu alleen de wifi zijn die wegvalt, zou je dan nog eens de Wifi Manager willen doorlopen en onze tips voor slechte wifi? 

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22032 reacties
  • 31 januari 2023

Wat is er zoal aangesloten op het modem?


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 31 januari 2023

Rechtstreeks aangesloten op het modem is de camera, utp kabel televisie  en een switch (netgear prosafe 5 port gigabit) met utp kabels naar de slaapkamers

De rest verloopt allemaal via wifi  en wordt versterkt door twee KPN super wifi versterkers


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22032 reacties
  • 1 februari 2023

De SuperWiFi's zijn dus bekabeld aangesloten aan het modem.  Heeft u meerdere tv ontvangers?


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 1 februari 2023

Dat klopt. Ik heb twee tv ontvangers


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22032 reacties
  • 1 februari 2023

Heeft u een switch die imgp snooping ondersteunt? Hier kunt u lezen wat het is en hoe belangrijk. 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 2 februari 2023

Hi @Netflixje! Niet de bedoeling dat de verbinding wegvalt dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

Joep1965 schreef:

Heeft u een switch die imgp snooping ondersteunt? Hier kunt u lezen wat het is en hoe belangrijk. 

Hier ben ik ook benieuwd naar. 

Ik heb daarnaast ook je verbinding doorgemeten en zie dat de verbinding tussen je modem en ons netwerk sinds 27 januari niet meer weg is gevallen. Ik heb dus het vermoeden dat het na het modem misgaat. 

Heb je ook een apparaat rechtstreeks aangesloten op je modem? Zonder andere apparaten of een switch ertussen dus. Als er niks rechtstreeks aangesloten is, zou je dit dan tijdelijk willen doen om te testen of het goed gaat? Ik ben benieuwd of de verbinding dan ook wegvalt. 


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 3 februari 2023

Ik haal de switches er tussenuit om alles uit te sluiten en ga het een paar dagen proberen. Ik laat het resultaat weten


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 6 februari 2023

Ik heb de switches verwijderd en merk vandaag weer problemen op. Spotify nummers worden steeds gestopt op de sonos en spelen weer verder en een website openen gaat enorm traag. Lijkt erop alsof de internetverbinding even een minuut uitvalt en dan weer actief is.  


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2023

@Netflixje Valt de verbinding bekabeld dan ook weg? Je noemt de Sonos, Spotify en websites, dus ik ben benieuwd of dit dan alleen de wifi is of dat het ook (weer) bekabeld speelt. 

Mocht het nu alleen de wifi zijn die wegvalt, zou je dan nog eens de Wifi Manager willen doorlopen en onze tips voor slechte wifi?