Skip to main content
Beantwoord

Sinds Box12 problemen met openen van apps

  • 24 februari 2023
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde. Sinds mij v12 modem heb ik problemen met het starten van apps op alle mobieltjes thuis (Android) en ook op mijn smarttv LG WebOs. Apps zoals Netflix, NLziet, F1TV, Videoland starten heeeel erg traag of niet eens. Dit issue heb ik via WIFI en LAN. Heb een glasvezel verbinding van 1gb/s en een speedtest geeft hele hoge snelheden. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Erwin van KPN

Zalamann schreef:

Hoi Erwin het is inderdaad merkwaardig, de snelheid is prima maar het lijkt of er bepaalde zaken geblokkeerd/vertraagd worden (voornamelijk vanuit die apps dus). Ik heb de box12 al 2x een harde reset gegeven met een paperclip. Daarnaast krijg ik ook voortdurend issues wanneer ik wil inloggen in de webgui van de modem, ik weet zeker dat ik het juiste password gebruik. KPN tv werkt trouwens ook prima. Naast mijn TV, TV box en PC heb ik ook nog een aantal Unify AP's aan de modem gekoppeld. Wifi werkt ook goed, maar geeft net als LAN problemen met starten van de apps. De stroom tijdelijk loskoppelen van de Glasvezelbox lijkt het issue wel op te lossen. Gr Mark

Dat van het inloggen is (helaas) bekend, @Zalamann . Dat gaat niet altijd even makkelijk. 

Met betrekking tot die trage apps. Je hebt niet toevallig ooit voor een custom DNS gekozen? Of een VPN aanstaan? 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27467 reacties
  • 28 februari 2023

Hoi @Zalamann . Welkom op het forum.

Dit is een merkwaardig issue.  De snelheid is dus prima maar alles start langzaam op?  Heb je die box12 al een reset gegeven?

Is er verder nog iets aangesloten op de die box12? Versterkers o.i.d.? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 februari 2023

Hoi Erwin het is inderdaad merkwaardig, de snelheid is prima maar het lijkt of er bepaalde zaken geblokkeerd/vertraagd worden (voornamelijk vanuit die apps dus). Ik heb de box12 al 2x een harde reset gegeven met een paperclip. Daarnaast krijg ik ook voortdurend issues wanneer ik wil inloggen in de webgui van de modem, ik weet zeker dat ik het juiste password gebruik. KPN tv werkt trouwens ook prima. Naast mijn TV, TV box en PC heb ik ook nog een aantal Unify AP's aan de modem gekoppeld. Wifi werkt ook goed, maar geeft net als LAN problemen met starten van de apps. De stroom tijdelijk loskoppelen van de Glasvezelbox lijkt het issue wel op te lossen. Gr Mark


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 februari 2023

Deze gebruikers lijken precies hetzelfde te ervaren: https://forum.kpn.com/internet-9/slecht-ladende-apps-via-de-kpn-huisaansluiting-584866


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27467 reacties
  • Antwoord
  • 1 maart 2023
Zalamann schreef:

Hoi Erwin het is inderdaad merkwaardig, de snelheid is prima maar het lijkt of er bepaalde zaken geblokkeerd/vertraagd worden (voornamelijk vanuit die apps dus). Ik heb de box12 al 2x een harde reset gegeven met een paperclip. Daarnaast krijg ik ook voortdurend issues wanneer ik wil inloggen in de webgui van de modem, ik weet zeker dat ik het juiste password gebruik. KPN tv werkt trouwens ook prima. Naast mijn TV, TV box en PC heb ik ook nog een aantal Unify AP's aan de modem gekoppeld. Wifi werkt ook goed, maar geeft net als LAN problemen met starten van de apps. De stroom tijdelijk loskoppelen van de Glasvezelbox lijkt het issue wel op te lossen. Gr Mark

Dat van het inloggen is (helaas) bekend, @Zalamann . Dat gaat niet altijd even makkelijk. 

Met betrekking tot die trage apps. Je hebt niet toevallig ooit voor een custom DNS gekozen? Of een VPN aanstaan?