Ik ben nu al ruim 7 maanden bezig met KPN en sinds gisteren een andere Box12 gekregen die elke 5 to 20 minuten herstart
De vorige Box12 bleef vastlopen ( en was een gewisseld exemplaar van een andere klant met problemen) vandaar de wissel
Ben zo benieuwd of de wissel naar een V10 modem zal helpen
Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt
Beste antwoord door Thomas van KPN
Ik zie dat je ticket nog steeds open staat @dsp4life, ik denk dat het het handigst is mijn collega's even te bellen op het nummer dat je van ze gekregen hebt. Zij kunnen het beste beoordelen hoe we dit kunnen oplossen
Voor de meelezers, als je last hebt van een wegvallende verbinding kun je hierover het beste altijd even met ons bellen op 0800-0402 als het probleem zich voordoet of kort daarna
Ik maak gebruik van glasvezel (internet en tv) de eerste 7 maanden van 2022 werkte alles ook perfect
Van de 1 op andere dag problemen van wegvallende verbinding en het vastlopen van de box 12 (alle lampen groen en geen internet meer (heel soms nog wel tv)
Ook zonder extra apparatuur zoals switches of smarhubs (geen omvormers of zonnepanelen trouwens) blijven de problemen
Als ik alles een minuut of 10 van de stroom haalt (de netwerk apparatuur en het glasvezelpunt) kan ik ongeveer een uur gebruik maken van de diensten en daarna beginnen de problemen weer
De modem herstart echt op een manier zoals je net de stekker er in doet (1x rood lampje dan intrainen en vervolgens werkend voor een minuut of 5 tot 20 en weer herstarten)
A
Anonymous
0 reacties
16 april 2023
De ethernetkabel tussen het NT en de Box 12 al vervangen?
Zo ja:
Een standalone box 12 mag geen problemen geven, en het is al je 2e box 12.Ik vermoed dan toch iets in het glasvezelkastje.
@Maja_kan een lijnmeting uitvoeren.Daaraan valt te zien of het probleem voor het modem ligt of niet.Vul daarvoor wel even je profiel in.
“ De ethernetkabel tussen het NT en de Box 12 al vervangen? “
Ook die is al vervangen
De eerste monteur die kwam gaf het glasvezel kastje de schuld idd (zou voor 500mbit zijn)
Die is direct vervangen en ….het hielp helemaal niks (haalde met dat “oude” kastje ook gewoon 980mbit up en down
Er was een keer een monteur aangestuurd (5 maanden terug) om iets in de kast buiten te vervangen maar toen die aanbelde vertelde hij niet in de kast buiten te mogen (was hij niet voor gecertificeerd vertelde hij ) en vervolgens dacht hij met een druk op de reset knop dat het probleem weg zou zijn (niet dus)
Met deze “nieuwe” Box12 zijn de problemen anders (erger eigenlijk) daarom is het ook gewoon helemaal K** dat je eerst je oude modem moet inleveren voor je de nieuwe in handen krijgt
Dan had ik iig nog even terug kunnen vallen op een iets betere verbinding
“ Dan lijkt mij inderdaad een omruil naar een ZTE V10 een beste optie.Monteurs hebben geen ZTE V10 getest? “
Behalve het vervangen van het glaskastje hebben ze nooit wat gedaan
Heb voor morgen een “speciaal “nummer wat ik kan bellen met een toegangscode om iets sneller contact te krijgen
Volgens mij heb ik wel met het eventueel plaatsen van een V10 als dat zou helpen niets meer aan mijn superwifi punten ?
ondanks dat het maar 3 meter is naar de meterkast was het wifi signaal tussen mijn Fritzbox (trined) en de box12 zo'n groot verschil dat ik die punten wel nodig had (tv is bekabeld 100mbit (samsung neo qled) maar heeft gelukkig 5G zodat ik iig 5 a 600mbit haal (streamen vanaf nas )
Heb je de witte of zwarte superwifi punten?Er er minstens één bekabeld aangesloten?
Superwifi werkt wel met de V10, maar wifi op de V10 gaat dan uit en je moet altijd minstens één superwifi bekabeld aansluiten.
Een V10a is ook nog wel een optie, maar dan heb je wel de witte superwifi punten nodig of indien je de zwarte hebt moet er één bekabeld aangesloten worden.Anders ontstaan er ook weer problemen.
Ik ben nu al ruim 7 maanden bezig met KPN en sinds gisteren een andere Box12 gekregen die elke 5 to 20 minuten herstart
De vorige Box12 bleef vastlopen ( en was een gewisseld exemplaar van een andere klant met problemen) vandaar de wissel
Ben zo benieuwd of de wissel naar een V10 modem zal helpen
Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt
Sinds mijn Box12 is omgeruild voor V10A, paar dagen na ingebruikname van V10A, op 'n avond nog meerdere herstarts zéér kort achter elkaar, binnen kwartiertje/half uurtje, en sindsdien probleemloos.
Ik hoop dat 't nu opgelost, wel jammer dat Box12 niet werkte, nieuwere hardware had wel mijn voorkeur maar zo is't ook goed als 't zo blijft.
Inmiddels heeft de V10 modem overuren gedraaid en heb ik mijn superwifi punt beneden verplaatst zodat deze weer kan verbinden met het andere punt op de boven verdieping (tv kijken was onmogelijk
Met de V10 perfect internet zonder uitval en ook tv kijken kan na de verplaatsing en de reset van de tv ontvangers
Maar goed wat is de reden
Er was een reden om de superwifi punten te kopen aangezien het met de V10 onmogelijk is een mesh netwerk te maken is die aanschaf zinloos met een V10
Wat kan dan toch de reden zijn dat na 7 maanden perfecte diensten met de box12 opeens 7 onmogelijke maanden van ergernis komen met uitval van alle diensten
En nu lijkt het met een box12 helemaal niet lekker meer te werken
Ik zie dat je ticket nog steeds open staat @dsp4life, ik denk dat het het handigst is mijn collega's even te bellen op het nummer dat je van ze gekregen hebt. Zij kunnen het beste beoordelen hoe we dit kunnen oplossen
Voor de meelezers, als je last hebt van een wegvallende verbinding kun je hierover het beste altijd even met ons bellen op 0800-0402 als het probleem zich voordoet of kort daarna
Als een V10 modem mesh zal krijgen zal dat alleen een V10A zijn en niet de oudere V10
Van de korting kan ik geen wifi punt kopen dat gaat niet lukken
A
Anonymous
0 reacties
5 mei 2023
De V10A heeft al mesh @dsp4life , in een ander topic gaf @Erik_ aan dat de ZTE V10 ook mesh zou krijgen.
Misschien kan @Thomas in dit geval coulance bieden een een SuperWifi toezenden.Je hebt immers door een omruil vanuit KPN een WiFipunt verloren.Of een V10A proberen.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.