Skip to main content
Vraag

Graag wil ik mijn Box 12B omruilen voor een ander modem

  • 8 januari 2025
  • 11 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik heb bij mijn verlenging zelf een ruiling aangevraagd van een experia V10 naar een V12 zodat ik de superwifipunten beter kan verdelen in huis. Na een hoop gedoe met PostNL heb ik uiteindelijk een V12b ontvangen. Gelijk bij het installeren werd duidelijk dat ik niet kan inloggen op het modem om dingen aan te passen, niet met het standaard admin password en ook niet met het zelf aangemaakte wachtwoord.

Ik heb toen gebeld met de klantenservice, deze hebben mijn laptop op afstand overgenomen en zijn ook tot de conclusie gekomen dat inloggen niet kan. Blijkbaar door een software fout die voorkomt op de 12b modems. Er is toen toegezegd dat het modem omgeruild zou worden voor een gewone box 12. Na een aantal dagen totale stilte zelf contact opgenomen om te vragen wanneer er iets verstuurd zou worden werd mij verteld dat het modem verzonden is en dat ik een track and trace zou krijgen. Nadat ik 2 dagen alweer niks had gehoord heb ik maar weer gebeld en nu word er ineens gezegd dat het is afgewezen, dat er geen “gewone kpn box 12” is behalve de 12b, dat de retour van het oude modem volledig verwerkt moet zijn voordat ik een andere krijg (lekker een week zonder zitten dus) en als het nieuwe modem nog niet werkt dat ik zelf €80,- moet betalen voor een monteur.

Kan iemand mij alsjeblieft een zinnig antwoord geven in plaats van allerlei onzin en loze beloftes? Mijn vertrouwen in de klantenservice is ondertussen 0 want ik heb van 4 mensen 4 verschillende antwoorden gehad, waarvan geen enkele nuttig is.

11 reacties

  • 3325 reacties
  • 8 januari 2025

Dit probleem heeft de "gewone" KPN Box 12 ook. Het zit gewoon in de firmware. Al jaren. Je had beter de Experiabox v10 kunnen houden.

Er word op dit moment nieuwe firmware op de KPN Box uitgerold die dit probleem oplost. Maar let op: met het uitrollen van deze firmware is KPN al sinds februari 2023 bezig. Het duurt echt enorm lang bij KPN. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 januari 2025
Marlon92 schreef:

Dit probleem heeft de "gewone" KPN Box 12 ook. Het zit gewoon in de firmware. Al jaren. Je had beter de Experiabox v10 kunnen houden.

Er word op dit moment nieuwe firmware op de KPN Box uitgerold die dit probleem oplost. Maar let op: met het uitrollen van deze firmware is KPN al sinds februari 2023 bezig. Het duurt echt enorm lang bij KPN. 

Dit klinkt niet heel geruststellend eerlijk gezegd, niet bepaald het antwoord waar ik op gehoopt had. Ik heb gelukkig de v10 nog in huis liggen, ik heb aan de telefoon ook aangegeven dat ik niks terugstuur voordat het werkt. Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat ik zelf nog een extra wifipunt moet kopen omdat ik de superwifi niet kan loskoppelen van de v10.

Edit: Ik zie nu je toevoeging, dit had de klantenservice ook kunnen mededelen toen ik de v12 aanvroeg. Ik heb toen heel duidelijk aangegeven wat mijn plannen zijn. 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14199 reacties
  • 8 januari 2025

Hoi ​@SjeeleBrik 
Je kunt gewoon in de 12b inloggen hoor.
Als je de QR-code even scant op de achterkant van d V12, met je telefoon dan krijg je een duidelijker wachtwoord te zien.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 januari 2025
huistijger schreef:

Hoi ​@SjeeleBrik 
Je kunt gewoon in de 12b inloggen hoor.
Als je de QR-code even scant op de achterkant van d V12, met je telefoon dan krijg je een duidelijker wachtwoord te zien.

Nee totaal onmogelijk. Zowel via de telefoon, app en laptop (met meerdere browsers) krijg ik de melding “wrong login information”. Ik heb het standaard admin password geprobeerd, degene die ik zelf moet aanmaken en ook nog oudere wachtwoorden wat ik op de v10 had, ik blijf diezelfde melding krijgen.


  • 3325 reacties
  • 8 januari 2025

Diezelfde firmware die KPN nu aan het uitrollen is naar de KPN Box 12 word ook op de Experiabox v10 gezet. Daar is KPN nu ook druk mee. En daar word het dus ook bij de v10 mee mogelijk om de SuperWiFi's draadloos aan de v10 te koppelen. 

Dus als je niks had gedaan, dan had je ook gekregen wat je wilde.

Maar ... kleine voetnoot ... je moet wel zwarte SuperWiFi's hebben. Met witte SuperWiFi's gebeurt er helemaal niks en blijf je voorlopig nog op oude firmware zitten. Zowel bij de KPN Box 12 als bij de Experiabox. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 januari 2025
Marlon92 schreef:

Diezelfde firmware die KPN nu aan het uitrollen is naar de KPN Box 12 word ook op de Experiabox v10 gezet. Daar is KPN nu ook druk mee. En daar word het dus ook bij de v10 mee mogelijk om de SuperWiFi's draadloos aan de v10 te koppelen. 

Dus als je niks had gedaan, dan had je ook gekregen wat je wilde.

Maar ... kleine voetnoot ... je moet wel zwarte SuperWiFi's hebben. Met witte SuperWiFi's gebeurt er helemaal niks en blijf je voorlopig nog op oude firmware zitten. Zowel bij de KPN Box 12 als bij de Experiabox. 

Ik heb de zwarte superwifi 2 dus dat zou geen probleem moeten zijn. Heb je een linkje waar ik meer kan zien over de update van de v10? Ik kan er zo snel niks over vinden.


  • 3325 reacties
  • 8 januari 2025

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 januari 2025
Marlon92 schreef:

Thanks, nu wordt het voor mij toch weer interessant om gewoon de v10 te houden want daar ben ik altijd tevreden over geweest behalve dat ik deze niet kon opnemen in de mesh. Zo te lezen zou dit dus ergens in de komende tijd wel mogelijk moeten zijn.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 14 januari 2025

Hi ​@SjeeleBrik, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Ook met de Box12 hoor je goed in te kunnen loggen. Begrijp ik nu goed dat je thuis zowel een Box12 als een V10 hebt? 

Wat de V10 betreft, het klopt inderdaad dat we hiermee bezig zijn, in onderstaand topic leggen we dit uit.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi Alex, ik heb inderdaad de Box 12 en de V10 in huis. Foutje bij PostNL denk ik want het pakket met de V10 voor retour werd geweigerd door de bezorger. In dit geval is het wel voordelig geweest voor mij omdat ik op dit moment weer alles in de oude staat heb terug gebracht, 1 superwifi bij de V10 en 1 op de 1e verdieping. Ik ben nog bij een KPN winkel geweest om de Box 12 terug te brengen (omdat ik op de update ga wachten en de V10 eigenlijk niet kwijt wil) en daar werd mij verteld dat ik de Box 12 nog even mocht houden voor het geval dat ik van gedachte zou veranderen. Je collega wilde eigenlijke de Box 12 ruilen voor een andere maar hij had er geen op voorraad. Hij heeft mij wel een andere adapter meegegeven omdat volgens hem daarmee ook vaak problemen ontstaan.

Voor nu blijf ik dus lekker wachten op de update voor de V10 en lever ik de Box 12 tzt in.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 16 januari 2025

Dankjewel voor de toelichting. Aardig bedoeld van de winkelmedewerker, je hebt nu in ieder geval een modem als reserve. Dan wachten we de update van de V10 af. 


Reageer