Skip to main content
Beantwoord

Na update V10 modem wordt mijn Wifi wachtwoord niet meer geaccepteerd

• 21 januari 2025
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Jan Willem 8
Topper
Forum|alt.badge.img

Beste mensen,

Na de recente update van mijn Experia Box V10 kan ik met mijn wachtwoord niet meer op de wifi inloggen.

Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Groeten Jan Willem

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Jan Willem 8, welkom! Jij hebt waarschijnlijk deze update gehad:

Daarbij kan het gebeuren dat (een deel van) je instellingen terugvallen op de fabrieksinstelling. Zie je nog wel de wifinaam waar je normaal verbinding mee maakt? Probeer dan inderdaad de tip die azwartkruis geeft.

Als je ook je normale wifinamen niet meer ziet in de lijst met wifinetwerken, dan is het waarschijnlijker dat je instellingen terug zijn naar standaard. Check dan achterop je modem wat de standaard wifinaam is, en kijk of je dat netwerk ziet. Dan kun je daarmee verbinden met het wachtwoord dat ook op de sticker staat. 

Je kunt ook de wifigegevens in het modem inzien, en eventueel aanpassen. Dit kan met de MijnKPN app, of door in te loggen op het modem. Meer info daarover hier:

Bekijk origineel

4 reacties

• Topper
  • 23 reacties
  • 21 januari 2025

Goede kans dat  je  gewoon een Enter moet geven in het WW vakje, dat werkte  bij mij vanmorgen in elk geval

Jouw password  zal opnieuw ingesteld moeten worden

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hoi ​@Jan Willem 8, welkom! Jij hebt waarschijnlijk deze update gehad:

Daarbij kan het gebeuren dat (een deel van) je instellingen terugvallen op de fabrieksinstelling. Zie je nog wel de wifinaam waar je normaal verbinding mee maakt? Probeer dan inderdaad de tip die azwartkruis geeft.

Als je ook je normale wifinamen niet meer ziet in de lijst met wifinetwerken, dan is het waarschijnlijker dat je instellingen terug zijn naar standaard. Check dan achterop je modem wat de standaard wifinaam is, en kijk of je dat netwerk ziet. Dan kun je daarmee verbinden met het wachtwoord dat ook op de sticker staat. 

Je kunt ook de wifigegevens in het modem inzien, en eventueel aanpassen. Dit kan met de MijnKPN app, of door in te loggen op het modem. Meer info daarover hier:

Jan Willem 8
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 januari 2025

Bedankt voor jullie reacties,

ik zit momenteel in het buitenland, mijn buurman heeft de standaard waarden ingevuld en nu werkt de wifi weer voor de huidige bewoner.
Als ik zelf thuis ben ga ik er mee aan de slag

Nog wel twee vragen:

-Ooit heb ik vanaf mijn vaste computer, via utp, in mijn modem het wachtwoord en de naam van de router veranderd.
Hoe gaat dat ook alweer? Er staat mij iets van bij dat dat via een http adres van het modem gaat

-Hoe werkt de wps-functie op het modem.

Groeten Jan Willem

Jan Willem 8
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 januari 2025

Volgens mij heb ik het antwoord al gevonden!

In een mailtje 20-01-2025 van de KPN wordt al gewaarschuwd van een terug zetten van de modem instellingen.

Gelukkig staat er ook een verwijzing in naar oplossing suggesties. Zoals Erik ook al meldt in bovenstaand bericht

Groeten Jan Willem

Reageer